Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door langelars
#45906
De titel is misschien een beetje raar maar goed. IK ben nog geen bezitter van een TT maar ben wel opzoek. Zelf ben ik nog jong en zou ik wel een TT uit het jaar 99 -00-01 kunnen kopen.

Waar moet ik opletten bij eventuele aankoop?
Wat zijn de kinderziektes?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Rond welke Km stand kan je een flinke beurt verwachten?

Ik vind het prachtige auto's maar zelf zou ik wel wat meer informatie over de auto willen krijgen via dit formum!
Gebruikersavatar
door Peultje
#45910
als je ff een beetje rond kijkt kun je genoeg informatie vinden op dit forum... naar mijn id, zijn er inmiddels genoeg topics die over dit onderwerp gaan..

helemaal niets tegen jou hoor, maar dit is puur ter informatie... :), kijk bijvoorbeeld eens bij "algemeen","stel jezelf voor forum gebruikers","technische problemen" of bij aanbod of gezocht... over dit hele forum staat zoveel informatie wat je zou kunnen helpen bij het kopen van een TT.. als je echt specifieke vragen hebt kun je ze natuurlijk altijd stellen :)

mvg,

Gerard
Gebruikersavatar
door Vorle
#45916
Net wat Peultje zegt; er is op dit forum genoeg over te vinden. :)
Wat me als eerste te binnen schiet zijn de storingen van metertjes. Bijvoorbeeld brandstof, warmte vd motor, boardcomputer enzo.
En let ook op de radio (als er nog een originele in zit) want als je daarmee problemen ondervind wat betreft de volumeknop dan zul je weinig plezier aan het rijden hebben. Ik spreek uit ervaring namelijk.
Gebruikersavatar
door Vorle
#45917
Wat ik nog vergeten was... :P
Wil je de TT gewoon in Nederland aanschaffen of ben je van plan om de wagen in te voeren via Duitsland bijvoorbeeld?
Ik heb em namelijk ingevoerd vanuit Duitsland en zou het zo weer doen maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
door langelars
#45923
bedankt voor de reacties! Heb nog wel wat gezocht maar kon niet echt iets vinden hoor maar goed ben hier ook pas net hé.

Mja duitsland kan een optie zijn maar kwaprijs valt het toch best mee. Import kost rond de 1000 euro en dan moet je nog een ochtend vrij nemen een aanhanger huren etc

De reden is dat ik op het moment even stop met motorrijden en het me leuk leukt een sportieve wagen te rijden voo der bij.

Is het snelheids verschil nou groot tussen de standaard en quattro??
Gebruikersavatar
door sweeper
#45932
HIER heb je het belangrijkste topic voor aankoop van een TT.

Verder zijn er zoals al gezegd voldoende topics te vinden die de gebruikelijke probleempjes van TT beschrijven. Denk hierbij aan LMM, N75, DV, instrumentenpaneel, thermostaat/temp. sensor, draagarm- & stabilisatorrubbers, en nog zo wel een paar dingetjes.
De meeste dingen zijn allemaal redelijk makkelijk zelf te repareren/vervangen tegen redelijke kosten.

Klik HIER voor een nette TT bij een betrouwbare dealer. Hoogst persoonlijk bekeken & goedgekeurd. Heb mijn eigen TT ook bij hun gekocht & in onderhoud, en ben zeer tevreden over hun service.
door langelars
#45946
Kijk zo checklist had ik nou nodig helemaal top!!!!
Misschien als het weer mee zit dit weekend even bij een garage proberen een proefrit te regelen om nou echt is even het tt gevoel te krijgen :lol:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#46015
Een quattro kan je momenteel goed testen, als die moppert onder de auto lekker laten staan :D
door Marco1976
#46020
@eric: heb jij aandelen van die audidealer haha....
Gebruikersavatar
door sweeper
#46022
Marco1976 schreef:@eric: heb jij aandelen van die audidealer haha....
Waarom zou ik aandelen nodig hebben? Als een bedrijf goed is zal ik het laten weten, en deze dealer is geen stealer dus durf ik reclame voor hen te maken.

Heb vandaag nog een monteur van hun gebeld (die ik iets beter ken) of hij een oplossing voor een probleempje had, en hij heeft mij (zelfs op zondag) nog even geholpen.

Geen aandelen, wel goede service. :wink:
door Marco1976
#46023
ah pest je maar....vind t grappig! En je hebt gelijk, tis goed dat je t doet als zij goed voor je zijn
Gebruikersavatar
door sweeper
#46026
snapte ik al wel.

Ik zou er wel een paar aandeeltjes willen hebben trouwens. Door hun aanpak gaan ze tegen de stroom in beter dan veel dealers. Maar ja familiebedrijf dus daar kom je niet zomaar tussen. Er is geen leuke dochter bijvoorbeeld. :D :wink:
door langelars
#46231
Ga straks even een proefritje maken. Heb de checklist bij :) toch wel erg handig!!!
Auditt 309pk

Heb de dealer eerst gebeld waar die onderhouden is. Die kon me vertellen dat bij de 85.000 de dbriem en waterpomp was vervangen. Daarna heeft ie ook gewoon netjes zijn beurten gehad.

Aangezien die getuned is kan dit vermogen meer kwaad aangezien er een nieuwe turbo opzit?? Slijtagen versnellingsbak remmen ??? Of kan de TT dit wel handelen??
Gebruikersavatar
door Ronnie
#46276
309pk moet je zowel motorisch als de rest de remmerij idd op aanpassen, racekoppeling is ook wel handig, fatsoenlijk rubber om de velgen ook anders kan t je duur komen te staan als er materialen net even zwakker zijn voor dat vermogen dan je nodig hebt.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]