Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Blackboard
#47186
nickbox schreef:Zo de sneeuw is weg...wat een plezier heb ik gehad met de Quattro.
Ook het filmpje van Blackboard is prachtig: http://www.youtube.com/watch?v=wexAVbGZ5-M
Bedankt voor het, hier, plaatsen van het filmpje.....krijg nog steeds een grijns op het gezicht als ik het filmpje afkijk....wat een lol hadden we daar op dat parkeerterrein aan de Falzareggo-pas :twisted:

Blackboard
door creative117
#47705
Mijn eerste sneeuwervaringen waren eigenlijk helemaal niet zo'n feest met mijn TTC 225 PK. Met name op een licht besneeuwde linkerweghelf van de snelweg (je kent dat wel, er hebben er al een paar gereden, soms zelfs al wat nattig / sporen, snelheid +/- 80 KMH, 235/35/19, zomerbanden) leek het er op alsof mijn auto continue naar links en naar rechts wilde (bij aan het sturen was), hetgeen ik dus ook continue (zeker voor mijn gevoel) aan het corrigeren was met lichte stuurcorrecties. De ESP sensor bleelf daarbij uit, ook was er geen sprake van (licht) ABS gebonk in het vooronder. Het leek erop alsof ik gedronken had. Ik kreeg er allerminst het veilige Quattro gevoel bij wara ik hier de meeste over hoor. Rara wat zou dit kunnen zijn? Iemand soortgelijke ervaringen?

Gegroet,
door Rodie
#47707
Mijn 1e sneeuwervaringen met een quattro zijn gelukkig wel heel erg bevallen..Waar ik anderen met veel moeite zag rijden...had ik geen enkel probleem !!
Gebruikersavatar
door sweeper
#47712
creative117 schreef:Mijn eerste sneeuwervaringen waren eigenlijk helemaal niet zo'n feest met mijn TTC 225 PK. Met name op een licht besneeuwde linkerweghelf van de snelweg (je kent dat wel, er hebben er al een paar gereden, soms zelfs al wat nattig / sporen, snelheid +/- 80 KMH, 235/35/19, zomerbanden) leek het er op alsof mijn auto continue naar links en naar rechts wilde (bij aan het sturen was), hetgeen ik dus ook continue (zeker voor mijn gevoel) aan het corrigeren was met lichte stuurcorrecties. De ESP sensor bleelf daarbij uit, ook was er geen sprake van (licht) ABS gebonk in het vooronder. Het leek erop alsof ik gedronken had. Ik kreeg er allerminst het veilige Quattro gevoel bij wara ik hier de meeste over hoor. Rara wat zou dit kunnen zijn? Iemand soortgelijke ervaringen?

Gegroet,
Ik dank toch dat het heel erg aan de set-up van je auto ligt. 235/35/19 met zomerbanden is nu niet bepaald de goede combinatie met het winterweer dat we gehad hebben. Je hebt al gauw spoorvorming met sneeuw waardoor je met brede banden erg gaat zoeken, en dan gaan zomerbanden sneller glijden/slippen. daar helpt geen quattro tegen.
En functioneert je quattro wel, er zijn er al een paar die erachter zijn gekomen door dit weer dat er toch wat miste.
Ikzelf heb met m'n quattro, en 225/40/18 winterbanden erg veel lol beleefd, en een erg veilig gevoel gehad, de afgelopen paar weken.

Heb wel heel kort met het slechte weer op zomerbanden moeten rijden, en de eerste de beste bocht de straat uit, (stapvoets) en ik gleed al met m'n rechter achterwiel tegen de stoep. Velg niet meer te herstellen, en niet meer te koop. :cry:

Quattro is heel goed maar niet zaligmakend, en de hele combinatie moet kloppen om zo veilig als mogelijk te kunnen rijden.
Gebruikersavatar
door nickbox
#47876
Winterbanden, Altijd! Dat is nu wel duidelijk geworden.
Misschien wel een verplichting lijkt mij.
Vroeger gingen we er vanuit dat er altijd goed gestrooid werd.
Daar kunnen we nu niet meer vanuit gaan. Dus zelf je verantwoording nemen.
De combinatie van brede banden en gladheid is natuurlijk extra gevaarlijk.
Maar wanneer je de grenzen niet opzoekt en een beetje oplet met oude sporen, die vermeid ik altijd waar mogelijk, is het toch heel veilig rijden.
Over een paar dagen komt de nieuwe TT binnen en deze staat meteen op winterbanden.
Helaas geen Quattro. Maar daar hebben we de Mk1 dan voor.......
Vandaag zou de keuze gemakkelijk zijn.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#48089
creative117 schreef:Mijn eerste sneeuwervaringen waren eigenlijk helemaal niet zo'n feest met mijn TTC 225 PK. Met name op een licht besneeuwde linkerweghelf van de snelweg (je kent dat wel, er hebben er al een paar gereden, soms zelfs al wat nattig / sporen, snelheid +/- 80 KMH, 235/35/19, zomerbanden) leek het er op alsof mijn auto continue naar links en naar rechts wilde (bij aan het sturen was), hetgeen ik dus ook continue (zeker voor mijn gevoel) aan het corrigeren was met lichte stuurcorrecties. De ESP sensor bleelf daarbij uit, ook was er geen sprake van (licht) ABS gebonk in het vooronder. Het leek erop alsof ik gedronken had. Ik kreeg er allerminst het veilige Quattro gevoel bij wara ik hier de meeste over hoor. Rara wat zou dit kunnen zijn? Iemand soortgelijke ervaringen?

Gegroet,
het missen van WINTERBANDEN :D
Gebruikersavatar
door Tom
#48093
@Roger, ik deel jou gevoel van sneeuwrijden. Mijn eerste ervaringen waren ook tegenvallend. Maar m'n Haldex werkte ook niet, nu gelukkig weer wel dus van mij
mag het nog wel eens stevig sneeuwen ;-). Volgende winter komt er iig nog wel een setje winterbanden onder.

Gr. Tom
Gebruikersavatar
door denders
#48120
Tom schreef:Maar m'n Haldex werkte ook niet, nu gelukkig weer wel dus van mij
mag het nog wel eens stevig sneeuwen ;-).

Gr. Tom
Ga jij is lekker op een veldje met nat gras oefenen en doe is niet van die rare praat :D :wink:
Ben blij dat die ellende net over is hehe
Gebruikersavatar
door marttin
#48858
Net terug uit Oostenrijk, op de heenweg verschrikkelijk veel sneeuw gehad, dus erg blij met Quattro en splinternieuwe winterbanden.

Ook ter plaatse erg veel lol gehad in de sneeuw met de TT :lol: , sneeuwkettingen niet nodig gehad, elk bergweggetje zonder problemen naar boven en beneden :roll: .

Afbeelding

Nu alleen weer even goed schoonmaken van de reis, zit erg veel pekel op :evil: .
Gebruikersavatar
door denders
#48908
Oke, geen schade dus (andere topic) gelukkig gewoon vuil!

Mag nu de lente eindelijk eens beginnen??? :D
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]