Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#47576
Eric,

Super bedankt voor het bekijken.
Helaas heb jij idd een hele andere versie en een originele kabel...
In principe komt het wel op hetzelfde neer, ook mijn kabel zou correct getest moeten kunnen worden zonder op de TT aangesloten te zijn.
Toch wil ik nog steeds vragen of iemand hetzelfde alsjeblieft wil testen met vagcom 311.2 en een ímmitatatie' obd usb kabel?!?
Nogmaals bedankt,

Tim
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#47583
allewijn schreef:Vandaag een nieuwe schone windows XP installatie gedaan.
vagcom 311.2 erop, driver kabel geïnstalleerd en ik krijg WEER identitiek dezelfde melding.
Zou iemand ALSJEBLIEFT even op zijn vagcom pc willen testen wat er bij jou gemeld wordt als je bij opties voor TEST kiest met de usb vagcom kabel erin geprikt, maar niet op de TT zelf aangesloten???
PLEASSSSE!?
Wel aangesloten op de PC, maar niet aan de TT, dan de melding:
COM Port Status: OK
Interface status: 3 - Not Found or Not Ready

Eenmaal aangesloten aan de TT werkt het geheel gewoon volledig.
Laatst gewijzigd door Edgecrusher op zo jan 24, 2010 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
door allewijn
#47584
Super!
Dankjewel voor het testen!
Ik ben direct met mijn vagcom notebook naar mijn TT gelopen, kabel erin, contact aan, getest en de verbinding zegt OK!
MÁÁÁÁR: Nu kan ik nog steeds geen enkele module benaderen! Bijv. 01-ENGINE.
Hij blijft maar zoeken maar maakt geen verbinding, dus ik kan mijn TT nog steeds niet uitlezen.
Lampje op de usb stekker brand als hij in de OBD poort van de TT zit, contact is aan.
Ik snap er echt niets meer van...
Zou mijn TT/OBD poort ineens stuk zijn? Kan toch haast niet?

Is er iemand in omgeving Schiedam die een werkend notebook met vagcom+kabel heeft waarmee we het op mijn TT kunnen proberen?
door allewijn
#47620
Waarschijnlijk ben ik achter het probleem!!!:

VAGCOM werkt gewoon (misschien altijd wel gewoon gewerkt en was een herinstallatie van Win XP helemaal niet nodig geweest)!

Het ligt aan mijn TT zelf!
Ik ben erachter gekomen dat vagcom geen verbinding kan maken met de modules of in ieder geval met sommige modules.
Zo kreeg ik wel verbinding met de ABS module maar niet met de ENGINE module.
Na wat zoekwerk op internet blijkt dit mogelijk te komen door een electronisch probleem / massa probleem in de auto.
En laat ik nou juist dat probleem waarschijnlijk hebben!
Lees hierover in mijn andere topic: http://www.tt-forum.nl/forum/viewtopic.php?t=4780
Hierin heb ik het over een halfzwak blijvend brandend handrem 'P' lampje tijdens het rijden.
Dit schijnt ook mogelijk te kunnen komen door een massaprobleem/slecht contactje/slechte aansluiting ergens.

Nu wordt het dus zoeken naar het probleem van het parkeerremlampje.
Ik heb het vermoeden dat er 'ergens' wat vocht zit, want als ik wat langere ritten met de TT maak (50km+) en alles in het motorcompartiment wat warmer wordt, dan gaat het 'P' lampje vaak uit.
Helaas is het de laatste dagen/weken altijd zo rond het vriespunt en wordt het jammer genoeg de komende tijd niet een tijdje lekker warm genoeg om al het vocht te laten verdampen.

Terugdenkend aan wat er veranderd is aan mijn TT:
Enkele weken geleden is er een nieuwe 55Ah accu (merk Kroon) in mijn TT geplaatst daar de vorige op was.
Vrij kort daarna (nee helaas niet direct daarna) heb ik last gekregen van het brandende 'P' lampje.
De plus en minpool heb ik al nogmaals aangedraaid, zonder resultaat.
Zou het mogelijk kunnen zijn dat de massa in/in combinatie met deze accu niet goed is???
(ik moet nml. toch ergens beginnen met het opsporen van de boosdoener)

Gr.

Tim
Gebruikersavatar
door denders
#47625
Een nieuwe accu kan idd. ook defect zijn!
Enige goede test is even een andere plaatsen.

Mijn vader had dit een keer in zijn 944, nieuwe accu..paar dagen later slecht starten net zoals de oude!
Bleek de nieuw gekochte accu niet goed, omgeruild en oke.
Maar goed, dat was duidelijk te merken toen.

Hopelijk ben je er nu dus achter wat al die tijd bij jou zo dwars zit :roll:
Het lijkt me sterk dat "ineens" een massakabel van de carrosserie het half begeven heeft.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]