Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#46620
Vandaag wilde ik mijn TT even uitlezen (morgen gaat hij nml naar de garage voor een irritante piep/rammel, zie hiervoor een ander topic van mij).

Echter kreeg ik bij het 'verbinden' de foutcode: COM Port status OK, Interface status 3, Not found or not ready.

Nu heb ik in het options menu van vagcom alle 4 de mogelijke compoorten getest en in apparaatbeheer van windows XP gechecked waar mijn usb vagcom kabel op zit, waarbij com 3 vermeld staat.
Maar ook al geef ik dus in vagcom aan dat hij op com 3 zit, ik krijg toch bovengenoemde foutmelding en krijg het niet verholpen.

Nu heb ik wel gisteren een pcmcia kaartje van sitecom gekocht voor wifi, zodat ik ook draadloos op internet kan met genoemd notebook. hierbij werden ook bij de eerste internetverbinding allerlei windows updates gedownload.
Twee dingen zijn dus veranderd aan mijn notebook t.o.v. de laatste keer toen vagcom nog wel werkte: een wifi-pcmcia kaartje erin én windows heeft zich geupdate.

Nu heb ik al opgestart zonder de wifi-pcmcia kaart maar dan nog genoemde foutcode.

Wie weet hoe ik mijn vagcomkabel weer werkend kan krijgen (zonder heel het notebook opnieuw te installeren)?
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#46631
Hee Tim,

ik weet niet of het helpt, maar ik heb laatst ook een keer zoiets gehad. Het bleek zo te zijn dat het "soms" uitmaakt of je eerst de kabel in de laptop steekt en dan pas in de connector van de wagen of andersom :roll:
Beetje wazig, dat wel, want het is nl niet constant zo....ik heb er toen best even mee lopen klooien, ook het feit dat ie bij mijn eigen wagen probleemloos werkte en bij een andere wagen kwam ik er überhaubt niet eens in.
Maar goed, ik heb dan ook een "made in China"-kabeltje van € 15,- dus ik mag niet moppperen eigenlijk :wink:
Zolang ie bij mijn wagen maar goed werkt.

Succes in ieder geval!

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door aaldert
#46637
Als morrelen met de kabels aan beide kanten niets oplevert, kun je evt nog proberen om de drivers voor de kabel eens opnieuw te installeren (of uberhaupt checken of ze niet stuk zijn gegaan in device manager, daar zou met de kabel erin je een usb -> serieel device moeten vinden, zonder gele uitroeptekens). Ik ga er even vanuit dat je zo'n usb bootleg vag-com kabel hebt, dat is eigenlijk een seriele kabel met een usb->serieel converter erin, vandaar ook COM3.
door allewijn
#46757
Ook ik heb een immitatie vagcom kabel via ebay.
Echter altijd perfect gewerkt op mijn (en andere vag-auto's) tot nu toe.
De melding die ik krijg heeft nog niet eens te maken met of hij wél of niet is aangesloten op de obd stekker van de TT zelve.
Het is een melding die je krijgt omdat de pc wél ziet dat de compoort werkt, maar de betreffende kabel er niet op vind.
Dus in het options menu van vagcom kan je dit testen, de kabel hoeft hiervoor helemaal niet aangesloten te wezen op de auto.

Ik heb ondertussen de drivers voor de vagcom kabel ook al opnieuw geïnstalleerd, zonder succes.
De kabel staat netjes in apparaatbeheer aangegeven als usb-serieel device op com3.
Raar...
Raar...
Raar...

Vrees toch dat het een nieuwe installatie op de flaptop gaat worden :(
Gebruikersavatar
door denders
#46774
Staat alles goed in je bios?
(in zoverre je dat kunt instellen op een flaptop)

Is de kabel zelf nog wel onbeschadigd en goed bij de stekker??
(misschien veel gebruikt..je weet maar nooit)
door allewijn
#47355
Zou iemand die ook een notebook met VAGCOM heeft alstublieft iets voor mij willen testen?:

Zou iemand met vagcom 311-2 eens zijn vagcom kabel in de usb poort willen prikken (maar niet in de OBD poort van de auto) en dan in VAGCOM naar OPTIONS willen gaan en dan bij de COMPORTS op TEST willen klikken?
Ikzelf krijg dan (bij de juist geselecteerde comport, in mijn geval Com3) de melding:
"COMPORT status OK, INTERFACE STATUS 3 NOT FOUND OR NOT READY!"

Ik meen nml dat deze test ook uit te voeren is zonder dat de kabel aan de auto zelf hangt.
Dit is een test om simpelweg de kabel te testen en bij mij werkt ie nu dus niet meer.
(wat erg vervelend is, want ik heb net een nieuwe dure g200 esp sensor gekocht en erin gezet. Deze moet ik nu met vagcom op de juiste waardes instellen)
door allewijn
#47366
Dus wie is degene die dit alsje-alsje-alsjeblieft even voor mij op zijn/haar notebook wil uitproberen?
Gebruikersavatar
door mveldhuijzen
#47377
Hi Tim,

Ik krijg sinds een aantal weken de melding dat de COM port okay is, maar op de interfacestatus de melding 5- Modem.....en geen verbinding met de TT.

Heb al diverse versies van VAG Com (ja, niet geheel legaal....) geprobeerd maar zonder succes en ben er voorlopig weer effe klaar mee!
Ik draai op Windows XP overigens....ga t (zodra ik weer afgekoeld ben) eens op een Windows2000 masjien proberen.

Succes ermee!

Groet
Martijn

PS . dwarsversnellingssensor is toch kaduuk gebleken?
Gebruikersavatar
door mveldhuijzen
#47379
Hhmmm, als ik em handmatig van COM poort verwissel, krijg ik ook dezelfde melding; 3!

Al eens systeemherstel uitgevoerd tot een week of 3 terug?

Grt
Martijn
door allewijn
#47390
mveldhuijzen schreef:Hhmmm, als ik em handmatig van COM poort verwissel, krijg ik ook dezelfde melding; 3!

Al eens systeemherstel uitgevoerd tot een week of 3 terug?

Grt
Martijn
Yepz, de dwarsversnellingssensor is denk ik toch stuk, want het ESP lampje ging weer branden.
(de oude sensor had ik weer aan de praat gekregen door hem eruit te halen en heet te föhnen en terug te plaatsen, maar dat zal wel tijdelijk geweest zijn).
Dus een nieuwe G200 sensor a 140 euro gekocht, maar ik moet hem (vermoedelijk) eerst middels vagcom instellen op de juiste basic settings, alvorens het esp lampje weer uit gaat.
En juist nu werkt vagcom niet meer, zeeeeeeer vervelend!
(en zal je zien, straks bleek het helemaal niet diezelfde sensor te zijn, maar weer een ander onderdeel dat stuk is, dat soort gekkigheid heb ik altijd)(maar dat klop ik nu direct af op hout).

Een systeemherstel heb ik ook al gedaan, naar de maand november, maar zonder resultaat.
Blijf de melding krijgen dat hij de interface niet kan vinden...
Tevens al met de vagcomkabel van een vriend van me geprobeerd, maar ook bij deze kabel dezelfde melding (en hij heeft een notebook waar nu windows 7 op staat en ook daar krijgen we in vagcom het niet werkend)
Gebruikersavatar
door sweeper
#47392
Het zou toch niet zo iets simpels kunnen zijn als "run as administrator" & "compatible met XP-sp2" instellen?.
Staat het programma in een eigen map in de C:\ i.p.v. in "Progam Files".

De simpelste dingen worden vaak vergeten. Ik heb deze oplossingen ook al een paar keer moeten kiezen met programma's die ik wilde draaien onder W7.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#47394
he tim,

waar zit de g200 sensor in de TT. ik heb exact dezelfde TT als jou met dezelfde storing. ik denk namelijk ook dat de mijne kapot is.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#47563
allewijn schreef:Ikzelf krijg dan (bij de juist geselecteerde comport, in mijn geval Com3) de melding:
"COMPORT status OK, INTERFACE STATUS 3 NOT FOUND OR NOT READY!"
Dit is volgens mij normaal bij geen verbinding met de auto.

Weet niet of je een originele radio hebt of een aftermarket?
Aftermarket stoort meestel op de 'diagnoselijn'
Professionele apparatuur heeft daar geen last van, maar de simpele kabeltjes wel.
door allewijn
#47569
Vandaag een nieuwe schone windows XP installatie gedaan.
vagcom 311.2 erop, driver kabel geïnstalleerd en ik krijg WEER identitiek dezelfde melding.
Zou iemand ALSJEBLIEFT even op zijn vagcom pc willen testen wat er bij jou gemeld wordt als je bij opties voor TEST kiest met de usb vagcom kabel erin geprikt, maar niet op de TT zelf aangesloten???
PLEASSSSE!?
Gebruikersavatar
door sweeper
#47571
Ik maak dan zelf gebruik van Ross-Tech HEX usb-can met VCDS 908.1, maar misschien kan je er toch wat mee.
Anders even aangeven waar ik moet zoeken in mijn comp. om je te kunnen helpen.
Draai overigens Vista 32bit home premium met VCDS in compatibiliteitsmodus "XP-SP2"

Het maakt niet uit in welke usb ingang ik hem stop hij vindt hem overal.

Afbeelding

Afbeelding
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]