Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Anand
#47078
Zo, wou mijn TT starten , begint de gele lampje ervan te knipperen..... :?
Start de auto , het start maar stopt direkt na 1 seconde.....tja, carexpert gebeld omdat ik naast de garantie ook hun lidmaatschap erbij kreeg voor 1 jaar....Hij kwam , wou em wel naar Audi dealer slepen of evt de accu ff ontkoppelen en weer zou alles zich resetten....daarna startte de auto.......

rararararar...ook de reserve sleutel exact hetzelfde....

Iemand zoiets gehad ?

Ik breng em toch wel weg vanwege garantie...maar hoop niet dat dit gewoon een kwestie is van accu eruit en klaar is kees...moet ergens toch een storing oid zijn ??

Wie o wie ? :?:
Gebruikersavatar
door sweeper
#47089
Vervelend voor je, deze dingen gebeuren altijd op momenten dat het echt niet kan hebben, en haast heb om ergens te komen.

Ik hoop juist wel voor je dat het niet meer dan een accu is. Is de wagen uitgelezen, en een foutcode geconstateerd? Als dat zo is kan er veel gerichter gezocht worden.

Andere mogelijkheden zijn bijv. lege batterij-tjes in de sleutels, en de ontvanger in het contactslot.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#47103
Toevallig een grote sleutelbos aan je Audi sleutel hangen?

Gr,
Vincent
Gebruikersavatar
door sweeper
#47106
:?:

Wat zou dat uitmaken dan? Niet dat ik er een hele bos aan heb hangen, maar ben nieuwsgierig naar de reden waarom je dit vraagt.
Gebruikersavatar
door Anand
#47108
nee, alleen 1 huis sleutel ..ik weet dat de sleutels gevoelig ervoor zijn ...MAAR zoals ik als schreef boven : ik heb de reserve sleutel ook geprobeerd en hetzelfde effect.......

Hopelijk weet ik maandag meer.....hij start voorlopig ..maar voor hoe lang ? hahahha

Gr,
Anand
Gebruikersavatar
door Snowking
#47109
Hij start maar stopt direct na 1 sec?

Na het starten worden toch wat dingen gechecked? Misschien was er een kritisch punt niet ok? Gelukkig worden sporadische fouten ook opgeslagen.

Succes ermee!

gr,
Robin
Gebruikersavatar
door Anand
#47111
Als ik de sleutel in het contact doe en half omdraai , geeft ie al een knipperende ` electronische wegrij blokkering ` aan.......gele lampje : auto+sleutel

Er verschijnt wel een OK sein na alle checks.....hopelijk is er een foutmelding opgeslagen...zal het maandag dus wel hore...
Gebruikersavatar
door Anand
#47235
ze hebben geen foutcodes gevonden....Volgens audi heeft het te maken met lege batterij in de sleutel...... :?:

In ieder geval rijdt ie en hopelijk geen last meer....

Groet,
A+
Gebruikersavatar
door Peultje
#47239
ik heb dat ook wel eens, maar na 1 of 2x weer proberen slaat ie gewoon aan... ik weet niet waar het aan ligt, misschien dat ie de sensor net ff niet pakt...

Sweeper schreef::?:

Wat zou dat uitmaken dan? Niet dat ik er een hele bos aan heb hangen, maar ben nieuwsgierig naar de reden waarom je dit vraagt.
een grote/zware sleutelbos is niet echt goed voor het contactslot, heb met mijn scooter een aantal jaar geleden ook een nieuw contactslot erin moeten zetten ivm te zware sleutelbos... en een nieuw contactslot ben je met 100€ incl. chips e.d. niet klaar :) zou zonde van het geld zijn..

dus mijn advies, alleen een eventuele huissleutel aan de autosleutel en de rest aan een andere bos. :)

gr

gerard
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]