Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronnie
#47851
Met dit weer sprinten is t mooiste wat dr is om te zien al die spinnende wielen en danz elf gewoon op je gemak wegrijden hahaha maar idd jos op t circuit kan je je beter uitleven dan op de openbare weg.
Gebruikersavatar
door Peultje
#47853
Ik heb vandaag mijn eerste sprintje verloren, kreed 140 op de a28 een crxje voorbij, daarvoor zag ik al iets van"turbo" achterop staan maar daar was ik nog niet cker van.. Op den duur een aantal kilometertjes verder zag ik hem aankomen in me spiegel, en dacht dat wil ik wel es ff proberen.. Toen de auto voor mij (die 120 reed) naar rechts ging ben ik em open gaan trappen en reed op den duur 230 ongeveer en moest naar rechts omdat er een crx me wou inhalen.. Ik ben dan ook geen flauwe maar een eerlijke verliezer en heb em langszij gelaten en toen trok ie em nog es ff open. Handje op steken en weer terug naar de 140 :)

Ik baalde wel maar goed, er is altijd een baas boven baas ..

Eigenlijk is het onverantwoord om zo hard te gaan rijden op de openbare weg, maar blijft leuk :)

gr

gerard
Gebruikersavatar
door Ronnie
#47854
Er zijn genoeg Honda's met een swap onder de kap, je wil alleen niet weten hoe snel sommige kunnen ten opzichte van hoe ze af fabriek geleverd zijn.
Gebruikersavatar
door Rommyke
#47870
jos_br schreef:
Daarom maar zo nu en dan het circuit op.........

Jos.
Hoi Jos,

Je hebt gelijk dat je je op het circuit volledig kunt uitleven, maar om je wagen daar af te beulen , daar is mijn TT'tje me te lief voor.

Het circuit is toch nog iets anders dan bv op een recht stuk een 10 sec volledig op de gas te gaan.
Bij een sprintje is het niet de bedoeling om dwars door de bochten te gaan of om het snelste van punt A naar B te rijden .

Uiteindelijk veel riciso's brengt het niet mee als je aan de rode lichten eens optrekt tot 110 of 120 of wanneer op een autosnelweg rijdt dat je hem dan eens naar de 200 laat gaan als het verkeer het toelaat.

Het weer is op het moment niet zo best en zeker voor de fwd mensen (waaronder ik) maar eens op hogere snelheid en in 4de versnelling is er geen probleem :D

Me like my Car... :lol:
Gebruikersavatar
door Rommyke
#47871
Peultje schreef: Ik baalde wel maar goed, er is altijd een baas boven baas ..
Hoi Gerard,

Zou ook balen .

Hangt veel af tegen welke auto je verliest.
En als je weet dat een wagen veel sneller is dan uw wagen en het veschil blijft binnen de perken dan kan ik ook heel content zijn...

Dat die andere chauffeur een beetje met die vraag zit van wat voor een motor zou daar in liggen :lol:

Groetjes Romain.

PS
Vrouw zegt altijd , mannen blijven kinderen , alleen het speelgoed wordt duurder :lol:
door robbyrr
#47875
Dat die andere chauffeur een beetje met die vraag zit van wat voor een motor zou daar in liggen
:D...vaak zat gehad,blijft leuk.

Zolang er geen gevaar voor anderen is en het blijft veilig is er niks kinderachtigs aan om af en toe een sprintje tegen een mede-autoliefhebber met een snelle model te nemen,vind ik persoonlijk. :)
Gebruikersavatar
door Rommyke
#57553
Hoi allemaal ,

Vandaag een sprintje getrokken tegen een Mitsubitshi Lancer Evo tot een 140 km/h.

Jammer genoeg verloren met een 2 auto lengtes.
Ik had de pech dat bij het overschakelen van 1ste naar 2de versnelling mijn tractie controle opsprong door een hobbel in de weg waarbij ik een dood punt had.

Maar al bij al ben ik toch tevreden.Zal ongeveer gelijk opgaan vermoed ik. :D

Groetjes
Romain
Gebruikersavatar
door sweeper
#58489
Vandaag 3 sprintjes getrokken met een Golf 4 GTI 25edition chiptuned, waarvan 1 ook nog tegen een Sirocco 2.0TSI DSG (zeer waarschijnlijk niet getuned).

1ste keer was ik de Golf ruim de baas (zeker 1 auto lengte bij de 100km/h), 2de keer schakelde ik mis & moest het dus afleggen. De 3de keer was de sirocco erbij, en was het voor mij gelijk op met de Golf, en de Sirocco moest het ruim afleggen ondanks de DSG, & mijn slechte koppeling.

Bij mij stond na de 1ste keer de koppeling duidelijk te stinken, en dat was al bekend dat hij vervangen moet worden. 2de & 3de keer kon ik dus niet de max meer halen. :(
Maar zaterdag 9 oktober komt er een nieuwe sport koppeling in. 8)

We hadden mooi de ruimte op een lege parkeerplaats aan de Boulevard Barnaart van Zandvoort.
Gebruikersavatar
door denders
#58512
Best leuk zo even testen!
Jammer van je koppeling (meurrr) maar dat wist je al.
Sachs sportkoppeling? Die kan je vermogen nog jarenlang hebben hoor :wink:
En het ligt eraan hoe je er mee rijd natuurlijk maar die zijn er voor gemaakt, standaard spul niet echt.

Ik ben inmiddels van het Scirocco verhaal/interesse teruggekomen door andere reden maar die zal toch met 2.0L getuned bij de *** ook wel aardig wat meer eruit kunnen halen!
Gebruikersavatar
door sweeper
#58520
Het wordt geen Sachs (merk ben ik even vergeten), maar wel een vol sinterplaat sportkoppeling met bijbehorende drukgroep e.d..

Als Ronald de Scirocco onder handen zou nemen hoort er een 260pk/380Nm uit te komen, en dan ook de DSG aanpassen. Dat wordt voor mij niet bij te houden. Maar goed, dat zal je dan toch een €800-1000 gaan kosten.
Gebruikersavatar
door Rommyke
#58526
Hoi Eric ,

Als je koppeling vervangen is , ga je dan je maatchip ook laten aanpassen ?
sweeper schreef: 1ste keer was ik de Golf ruim de baas (zeker 1 auto lengte bij de 100km/h), 2de keer schakelde ik mis & moest het dus afleggen.
.
Vermits mijn 2de versnelling ook vrij gevoelig is vind ik het het leukste om bij een bepaalde snelheid puur op koppel weg te acceleren :D

Groetjes
Romain
Gebruikersavatar
door Rommyke
#58530
Denk dat er bij u gemakkelijk 245pk uit te halen valt.
Ben eens benieuwd wat Ronald te zeggen heeft.
Gebruikersavatar
door denders
#58533
sweeper schreef:Het wordt geen Sachs (merk ben ik even vergeten), maar wel een vol sinterplaat sportkoppeling met bijbehorende drukgroep e.d..

Als Ronald de Scirocco onder handen zou nemen hoort er een 260pk/380Nm uit te komen, en dan ook de DSG aanpassen. Dat wordt voor mij niet bij te houden. Maar goed, dat zal je dan toch een €800-1000 gaan kosten.
Ja er zijn natuurlijk meerdere merken, mooi dus van zo'n sinterplaat geheel rond.
Neem geen niet-volle, dan ga je spijt krijgen in de file maar dat wist je al :wink:

Dat denk ik ook van die 260, het is wel een 2.0L net ff wat lekkerder dan de 1,8L die we bij de TT kregen vind ik persoonlijk.
DSG hoef ik niet, handbakje.
Het is idd. even de volle bankpas over de tafel dan ipv een leuke forum-korting :D
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]