Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door sweeper
#58535
Het wordt een sinterplaat sport koppeling, dus geen racekoppeling als alleen de laatste een z.g.n. volle is, dan zal dat voor mij niet zo zijn. Er is mij in ieder geval verteld dat er normaal mee te rijden valt. Ohh.., en file rijdt ik nooit of heel zeldzaam.

Ik ben wel voor een DSG. handschakelen & automaat lijkt me heerlijk. Ben ook erg blij dat ik in m'n T5 een Tiptronic heb zitten.
Gebruikersavatar
door Rommyke
#58536
Als je voldoende koppel en vermogen hebt is een automaat zalig.

Heb nog vele wensen ( meer ,veel meer vermogen , DSG , Uitlaatsysteem ,...) jammer genoeg niet allemaal uitvoerbaar :(


Groetjes
Romain
Laatst gewijzigd door Rommyke op za okt 02, 2010 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Rommyke
#58537
Ook nog het remmen systeem zou ik anders willen zien
Gebruikersavatar
door koen122
#58540
Pas geleden tegen Vw Golf4 GTI, ik reed op een rustige 80km weg en de golf begon te kleven, dus ff terugschakelen en volgas optrekken t/m 160kmpu, langzaam was het golfje niet maar hij moest het toch afleggen :D
Af een trek ik wel eens een sprintje, meestal als ik uitgedaagd wordt :P
Ook welleens verloren van een Porsche 911, mjah dat is logisch 8)
Gebruikersavatar
door denders
#58553
Als dat een van de eerste 911's is ga je wel winnen hoor :wink:
Gebruikersavatar
door koen122
#58554
Waar ik tegen gesprint was een 911 Carrera vrij recent type :P
Welleens tegen de 944 van je vader gesprint?
Gebruikersavatar
door denders
#58557
Dat gaat hij winnen of het wordt gelijkspel.
Hij heeft 163pk standaard maar geen Turbo en 8 klepper.
Maar hij rijdt er niet veel meer in en is er niet zo sprinterig meer mee eigenlijk, hij laat hem soms nog even uit.
Mijn 944S2 voelde je wel flink verschil, lekker rap met standaard 211 pk op 3.0L/16V ding had geen Turbo nodig en bleef maar gaan, heel anders ook qua Nm's en achterwielaandrijving. 255 bandjes die in z'n drie nog even doorspinde!

De Seat Cupra (98) was even snel met 150pk standaard en reageerde vlotter! (zonder turbo dan wel)paar dingetjes veranderd maar dat gaat veranderen na de *** met de TT :wink:

De nieuwere 911's hebben al gauw stukken meer pk, dan leg je het snel af.
Ook sommige klassiekertjes van dat merk hoor, bijv. die vrij schaarse 928's kun je zomaar een 8 cilinder treffen met 330 pk of meer.
Maar de garage rekeningen zijn ook klassiek duur hehe..

De gemiddelde getunede japanner van kaliber teenage mutant-car rijden we gelukkig zo zoek nog met een TT en een tandje terugschakelen....
TT's die wat lager liggen, liggen als een blok beton op de weg!
Gebruikersavatar
door Rommyke
#58561
Hoi Dennis ,

Ik heb een 180pk versie , en voor deze bij de *** was langs geweest was ik niet zo te spreken over de prestaties(dit viel eigenlijk goed tegen).
De wagen reed vlot maar was zeker geen beest.
Toen ik echter terug kwam van Aalten na de chiptuning had ik gewoon een andere wagen.
Dit was een monster in vergelijk.
Vooral het koppel.
Op de snelheden 50-70 in 3de versnelling of 80-100 in 4de en dan acceleren , is gewoon een plezier om te doen.
Wagen schiet gewoon vooruit.
Ik denk zelf dat de eerste secondes de wagen iets sneller reageerd door de kleinere K03 dan een K04 omdat deze sneller op toeren is .
EEnmaal hoger in de toeren gaat de K04 natuurlijk meer leveren.

Dennis , je gaat u nog verschieten als je terug komt van Ronald.

Groetjes
Romain
Gebruikersavatar
door denders
#58562
Bedankt Romain, goed om te horen, ik zal uitkomen op een 200pk.
Ronald zegt er 210 uit te kunnen halen maar voor mij hoeft het niet allemaal op max. te staan, natuurlijk is het ook zo dat je zelf het gaspedaal bediend dus als het niet uitmaakt mag hij dat eigenlijk ook wel doen van me..

De K03 blijft idd. gewoon zitten, is hij versleten oke maar die van mij is zowat net ingereden en aangezien ik voor een Cayman wil gaan in de toekomst wil ik niet teveel verspijkeren aan de TT en hem verder daarna zo houden. :wink:

Ik ga zeker verbaast zijn daarna denk ik, hopelijk niet van de blauwe enveloppen....(boetes) :mrgreen:
Gebruikersavatar
door koen122
#58573
Het is precies wat je zegt Romain!

Na het chippen bij Ronald is mijn TT heel erg veranderd, wat een koppel erbij zeg :D
Ik weet nog goed dat ik naar huis reedt vanuit Aalten, jezus wat een verschil! Ook in z'n 2 plankgas is gegarandeerd wheelspin en je wordt heerlijk in je stoel gedrukt :twisted:

Ik wil in de toekomst ook een Porsche Dennis, alleen kan ik er nu alleen nog van dromen, maar ben nog steeds super tevreden met de TT hoor :D
Gebruikersavatar
door denders
#58581
Laat duidelijk zijn dat ik ook erg tevreden ben met m'n TT nogmaals koen :wink:
Ik heb een "klassieke" Porsche gehad uit 1989 (superstaat) en die rijdt nu nog rond bij een liefhebber met zo 250000 op de teller en ziet er nog steeds super uit.
Het merk ben ik al sinds klein af aan fan van. Niet alles..
De techniek die ze toepassen is vaak superieur. De Audi afwerking is van hetzelfde kaliber gelukkig!
Ik noem de TT het broertje van de 911 want op mijn werk sta ik weleens naast een 964-911 en dan is de TT toch letterlijk net ff wat jaren moderner!
Gebruikersavatar
door koen122
#58614
Ja dat vindt ik ook, de TT bestaat al een tijdje maar het design is gewoon tijdloos!
Gaaf dat je een Porsche hebt gehad, ik zou er ook nog graag 1 willen, het liefst nog samen met de TT :D Mjah ben geen miljonair ( misschien wel na de 10-10-10 trekking :P )
Ja kwa design is de TT toch wel een klasse apart 8)
Gebruikersavatar
door Rommyke
#59004
sweeper schreef: Maar zaterdag 9 oktober komt er een nieuwe sport koppeling in. 8)

We hadden mooi de ruimte op een lege parkeerplaats aan de Boulevard Barnaart van Zandvoort.

Hoi Eric ,

En koppeling ondertussen laten vervangen ?

Heb je ook je dubbelmassavliegwiel laten vervangen door eentje van een vr6 ?


Groetjes
Romain
Gebruikersavatar
door sweeper
#59014
Helaas nog helemaal niets vervangen. Onderdelen waren er niet. Nu is het weer even afwachten wanneer ik er weer tussen kan.

& nee, het 2de massa vliegwiel wordt niet vervangen als dat niet nodig is.
Gebruikersavatar
door Rommyke
#59017
Hoi Eric ,

Maar goed dat je nog wat verder kunt met uw koppeling.

Is het geen optie geweest om een afgedraait enkelmassa vliegwiel te zetten ?

IS snel een 10 kilo aan roterende massa dat je uitspaart waardoor de motor sneller op toeren is .

Groetjes
Romain
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]