Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Semmo
#47447
Hallo daar,

Ik ben nieuw hier. Ik zit er sterk over na te denken een tt 165kw coupe aan te schaffen. Ik ben me flink aan het orienteren, en vooral dit forum is een enorme hulp.

Iets wat ik nog niet tegen ben gekomen is info op de vraag: Hoeveel km gaat de 165kw motor ongeveer mee?

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? :)

Mijn dank is groot
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#47451
Hallo Semmo,

allereerst van harte welkom op het TT-forum!
Als je wilt, dan kun je jezelf voorstellen in het desbetreffende topic hier op het forum, dan weten we meteen wie d'r aan de andere kant van de kabel zit :wink:

Over het aantal kilometers wat een blok kan hebben hangt helemaal af van hoe er mee om gesprongen is. Zo kan een blok met maar 1000 km op de teller al helemaal naar z'n grootje zijn, terwijl een blok met meer dan 300.000 km nog vrolijk snort.
Kortom, d'r is eigenlijk niet veel zinnis over te vertellen....
Vaak zijn andere factoren, zoals de algehele staat van het interieur/bekleding e.d., goede raadgevers :wink:
Ook de historie van de wagen zegt vaak al veel: Veel verschillende eigenaars, onderhoudshistorie, e.d.

Ga niet met de eerste de beste aanbieder in zee, maar probeer d'r eerst eens een paar uit, vergelijk ze eens met elkaar en maak dan pas een keuze. Ook een DEKRA keuring laten doen is vaak aan te raden.

Op het forum hier zijn talloze topic te vinden over de aanschaf van een TT, op welke dingen je zeker moet letten en wat voor prijzen momenteel reëel zijn.

Succes in ieder geval met je queeste :thumbright:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door sweeper
#47453
Hoe lang een motor mee kan gaan is koffiedik kijken, maar van de 1.8T blokken zijn er zat die minimaal al 200.000 kilometer gereden zullen hebben zonder een centje pijn.

Het één & ander hangt natuurlijk veel af van rijstijl, onderhoud, korte ritjes/koude motor, en wat nog niet meer.

Mijn eigen getunde blok (standaard 132kw) heeft vorige week de 150.000 gepasseerd, en het blok in de A4 van mijn ouders staat op 175.000 beide zonder ook maar 1 pijntje.
door Semmo
#47454
Hartelijk dank Joop en Sweeper, de keuze blijkt dus weer eens minder eenduidig dan ik hoopte ;)

Maar met jullie info kan ik zeker wat

Ik ga eens even de relevante topics langs!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]