Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Bastiaanvanderkruk
#47524
Hallo allemaal,

Aangezien ik hier helemaal nieuw ben zal ik mij eerst even kort voorstellen;
Mijn naam is Bastiaan van der Kruk, 28 jaar en woonachtig in Zoetermeer.

Sinds 2 dagen ben ik in de gelukkige wetenschap dat een Audi TT binnen mijn budget past.
Dankzij een oplettende collega heb ik zelfs vanmorgen (met de checklist van dit forum in mijn hand) een proefrit gemaakt in een prachtige TT 1.8 Turbo
Url: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=VL

Het betreft een TT uit '99 met 2 ton op de teller.
De auto ziet er van binnen en van buiten echt vlekkeloos uit en hij rijdt en stuurt bijzonder goed.
We waren na de proefrit echt sprakeloos over de "ogenschijnlijke" nieuwstaat waar deze TT in verkeert.
Nadat we weer bij zinnen waren hadden we eigenlijk woorden te kort om te omschrijven hoe goed en puntgaaf deze TT er uit ziet.

Maar aangezien mijn zwager en ik zijn wel auto enthousiastellingen zijn maar geen experts. Ik wil graag bij jullie te raden of dit een verstandige keuze is? De TT wordt geleverd met APK maar zonder garantie

Kent 1 van jullie misschien deze auto en/of de aanbieder?
En het belangrijkste zijn er zaken waar ik extra goed op moet letten of expleciet moet navragen bij de aanschaf van een TT met 2 ton op de teller?

Mocht ik uiteindelijk besluiten om geen TT aan te schaffen dan heb ik in ieder geval een hele hoop plezier gehad aan een tochtje in zo'n fantastische rijders-auto.

Bijvoorbat dank voor alle reacties.

Met vriendelijke groeten,

Bastiaan van der Kruk
Laatst gewijzigd door Bastiaanvanderkruk op za jan 23, 2010 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door denders
#47525
Zonder garantie zou ik niet doen. Ligt natuurlijk wel aan de prijs.
Alle waar naar geld denk ik meestal wel.

2 ton is wel veel. Zegt ook niet veel omdat ik zelf de auto niet hoor, zie, voel en ruik.... maar goed.

Ik zou zeggen laat hem door een audi dealer keuren.
Voorkomt veel ellende denk ik.

succes!
grt, Dennis.
Gebruikersavatar
door Anand
#47529
Hoi,
Zonder garantie of uitgebreide keuring door een expert, zou ik de TT mooi laten staan ......Ik heb mijnes in Okt gekocht , bj2000, 146000km....heb een half jaar garantie gekregen (prijs 12000euro)
Sindsdien zijn er door de garage het volgende vervangen :
- beide schokbrekers achter
- Rubbers aandrijfas achter
- alle draagarm rubbers
- Luchtmassa meter
- Thermostaat
- Linkerportier motor
- Knipperlicht relais
- Pingel sensor
- Knop stoelverwarming
- Lamba sonde

En mischien ben ik nog enkele kleine dingen vergeten.....

Ik vind het een super auto en is ook een hobby dus zal zekers wat gaan kosten.....

Wees er op voorbereid dat je veel kleine lullige kwaaltjes kunt gaan tegenkomen en zet desnoods iedere maand een x bedrag opzij voor het onverwachte....

Aankooplijst met tips heeft me zekers geholpen maar je zlt veel andere dingen pas opmerken als de TT eenmaal in je bezit is en je er goed in rond rijdt...

In ieder geval veel succes en veel rij plezier !
A+
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#47530
ik zou hem eerlijk gezegd ook niet zo snel kopen, hij heeft al wel 2 ton gereden. de motor kan dit wel aan maar de rest heeft ook al 2 ton
meegereden en wordt dus wel minder.

wat anand al zei, koop nooit een TT zonder garantie. er zit zoveel electronica op dat storingen kan geven. garantie geeft toch wat zekerheid
bij een aankoop.

er zijn genoeg mooie TT`s te koop voor een scherpe prijs met garantie!

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#47534
misschien is dit wat voor je. de prijs is niet gek en kilometers ook niet! voor deze prijs kan er nog wat aan gebeuren
aangezien je geen garantie hebt:

http://link.marktplaats.nl/307880470

grTTz. dennis
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]