Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar

Winterbanden?

Ja, alleen in de winter
10
53%
Ja, het hele jaar door
1
5%
Nee
8
42%
Gebruikersavatar
door nickbox
#47878
Ik ben eigenlijk benieuwd wie er met winterbanden rondrijdt.
Zelf heb ik om alle auto's winterbanden.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#47882
ik ben er nog niet aan toe gekomen om er achteraan deze winter. ik rij trouwens ook niet echt veel in m`n TT hoor

maar als ik een mooi setje winterbanden kan krijgen voor een scherpe prijs doe ik het zeker.

grTTz. dennis
door HansTT
#47884
Rij eigenlijk (heel fout) nog steeds met mijn 18inch zomervelgen.
Deze moeten trouwens dit jaar toch nog gespoten worden.

Banden zitten bijna op het indicator blokje....
Ik rijd 31,2 km per werkdag.
door wietse
#47885
Hoi,

Ik rij best wel veel in mijn tt ca 100km per dag, dus ik heb onlangs winterbanden aangeschaft. Ik heb wat tests bekeken en continental kwam er goed uit dus ik heb die maar gekocht. Tot nu toe bevallen ze goed.

gr.

Wietse
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#47892
Hier ook, de Octavia op 15" winterbanden (normaal 16") en de TT met Vredestein Wintrac Extreme op de originele 17" velgen.
Gebruikersavatar
door sweeper
#47898
Onder 2 van de 3 wagen zitten winterbanden.

Audi TT Q - 225/40VR18 Goodyear Ultragrip Performance 2 - Superbandjes
Audi A4 Avant - 205/55HR16 Vredestein Snowtrac 2 - prima bandjes, maar zeker minder dan de Goodyears.
VW T5 T-edition - 215/65R16C Hankook RA28 (zomerbanden) hebben het helemaal zo slecht nog niet gedaan met deze winterse omstandigheden. Maar ook hier gaan volgende keer wel een setje wintersloffen voor geregeld worden.
door ptie
#47914
Normale winters in NL zijn ook niet zo extreem als deze, dus normaal gesproken vind ik het een beetje onzinnig. Maar deze winter zou het idd wel handig zijn.

Ik rij zelf niet zoveel met de TT, dus ik blijf bij mijn eerdere stelling: geen winterbanden.

Mocht ik vandaag of morgen met de TT de sloot in rijden, dan mogen jullie me heel hard uitlachen :o
Gebruikersavatar
door aaldert
#47917
Ik had sinds de aanschaf winterbanden (Goodyear eagle ultra grip, geloof ik) erop, ook in de zomer. Tot ik een keer met regenachtig weer bijna de rotonde af schoof, en dat was toch ook weer niet de bedoeling. Toegegeven, ik neem rotondes doorgaans weinig subtiel, maar anders had ik wel een Yaris.

Kort daarna heb ik er 18" velgen met Dunlop sport maxx erop geschroefd, en daarmee heeft de TT honderd miljoen miljard keer meer grip. Behalve op ijs, maar daar kom je met je winterbanden ook niet ver mee.

Als dit ellendige weer nou nog lang (zeg, jaren) aan zou houden zou ik wel overwegen om er een setje winterbanden bij te halen weer, ik heb immers de oude velgen nog, maar vooralsnog ben ik zelfs te lamlendig om de sneeuw van de auto te vegen. Ik hoop op een spoedige, lange, zonnige lente.
Gebruikersavatar
door denders
#47935
Geen winterbanden, sinds 1996 (rijbewijs gehaald) nooit gehad en geen behoefte aan nog een set de rest van het jaar in de berging.
Ik anticipeer bij het rijden voldoende al die jaren.
Heb wel gloednieuwe voorbanden pas onder de TT laten leggen, scheelde nogal met versleten zomerbandjes!

Als ik ging glijden in de straat met mijn setup, had dat door de situatie niet voorkomen kunnen worden met winterbanden.
En misschien vond ik het gewoon wel ff leuk dan om op dat moment te glijden :wink:
Gebruikersavatar
door nickbox
#47939
MMMha, Dat is nog redelijk kort......'96...Bij was het '79...nog steeds schade vrij.....(klop klop...)
Vroeger ook nooit winterbanden gehad, bestond ook niet echt.
De eerste winterbanden waar ik op reed waren van die blok banden, nauwelijks veilig te noemen.
Ik heb nu veel slip en behendigheid cursussen gedaan.
En ervaring met winter en zomer banden. Echt het is een wereld van verschil.
Soms komt het aan op net de paar meter korter remweg.
Net even meer grip.
Natuurlijk rij je beter op nieuwe zomer banden dan op versleten winterbanden.
Voor mij moeten gewoon de beste banden voor dat moment onder mijn auto liggen. Qua kosten maak het weinig uit.
Gebruikersavatar
door denders
#47941
Mee eens, het zal best schelen hoor. Heb bij elkaar denk ik zo'n 200.000 kilometers in die tijd gemaakt totaal, ook schadevrij.
Hoef ook niet de allerduurste banden te hebben, heb nu B-merk maar doen niet onder voor duurdere merken.
Waren 120 euro p/stuk kompleet.
Ben er tot nu toe erg tevreden over, prima grip op sneeuw en bij harder door de bocht geen piepen maar uiteindelijk bij erg hard en te scherp ging ik toch beetje glijden als test. (logisch)
Altijd prettig om grenzen te weten toch :wink:

Ben er ook niet tegen maar wie wintersloffen wil, moet ze gewoon nemen, ik kies er niet voor zelf.

Dunne bandjes is dan eigenlijk het beste voor sneeuw e.d. kijk maar naar rally-auto's.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#48091
Ik rij altijd op winterbanden, veel meer grip en in de zomer gillen ze alleen wat sneller... (mits ik natuurlijk weer es de set velgen met zomerbanden doorverkoop omdat ik weer nieuwe wil) Rij meestal van oktober t/m april op winterbanden rond en als ik de set zomerwielen mis dan uiteraard ook op die set maar dan slijten ze me te snel en mensen kijken raar om als je met 30 graden op winterbanden de bocht om komt want die laten zich te snel horen dan.

Winterbanden moeten ze verplichten in periodes zoals we nu kennen, want heb een gruwelijke hekel aan al die zondagsrijders op zomerbanden :D (mijn mening en ervaring, die hoeft niet gedeeld te worden maar het zou een stuk veiliger zijn op de weg)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]