Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door denders
#48316
Ik weet dat er veel mensen thuis bezig zijn met zo'n Can-bus kabeltje tbv van alles uitlezen enz.
Nu kwam ik dit tegen en had begrepen dat er dus een VAGCHECK-module te krijgen is, die gewoon op bluetooth werkt en dan via je PDA met mobile Windows uit kunt lezen!

(ik heb nog zo'n HP-Ipac 2210 liggen, waar ik weinig meer mee doe dezer dagen aangezien ik een tomtom XL heb..)

Gebruikt iemand dit hier al, of ervaring mee?
Lijkt me de meest ideale VAG verbinding voor de auto, geen laptop nodig (heb ik zelf ook niet/nodig) en de eventuele defekte kabel blijft ook uit!


Klein voorbeeldje:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
door Mischa
#49704
Hey Dennis,

ik gebruik VAG-Check nu al een jaartje of 3. Je hebt eigenlijk alle opties die je in VAG-Com ook hebt, alleen dan mooi klein (PDA gewoon aan het raam met een zuignap, dus geen rond slingerende laptop bij het maken van een log) Het enige nadeel is naar mijn mening ook weer dat het zo klein is... VAG-Com is mooi grafisch en je hebt alle tools bij de hand (long coding etc.) Kort gezegd is het gewoon overzichtelijker dan VAG-Check. Maar goed, dat is dan ook het enige wat ik zo kan bedenken.

Je moet er alleen ook wel rekening mee houden dat VAG-Check niet echt een "hot" item meer is. D.w.z. de updates zijn er weinig tot niet.

Grt,

Mischa
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#49708
Mischa schreef:Je moet er alleen ook wel rekening mee houden dat VAG-Check niet echt een "hot" item meer is. D.w.z. de updates zijn er weinig tot niet.
Op zich moet dat geen piano spelen lijkt me, die updates. Als je ermee kunt doen wat je wilt dan heb je ook niet meer nodig. De meeste updates in dit genre bevatten slechts nieuwere modellen auto's e.d. of het moet nieuwe software zijn, waar nog bugs en kinderziektes inzitten. Ikzelf gebruik een el cheapo kabeltje i.c.m. mijn laptop en ik kan er alles mee wat ik wil. Dat een luxe VAG-Com kabel ook canbus enz. ondersteund vind ik niet interessant... heb ik toch niet :lol:

En idd, het is wel eens makkelijk om een klein apparaatje altijd bij de hand te hebben. Zo'n laptop zeul je immers niet overal mee naartoe :roll:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door denders
#49762
Ik heb inmiddels een Liquid TT liggen die mij gaat voorzien van de behoefte aan enkele gegevens die ik gewoon uit interesse voor techniek wil weten af en toe.
Ik weet dat de auto perfekt loopt naar kunnen, en dat voel ik ook wel.
(ik wilde ook een goede vandaar flink meer uitgegeven bij de zoektocht :roll: )

Helaas bij het vervoer van de Liquid is er iets te hardhandig mee omgegaan en is het LCD schermpje gesneuveld :cry:
Dit is nu in behandeling/verzekering TNT en ik wacht het af.
Waarschijnlijk terug naar Engeland en dan repararen en weer terug. Dan heb ik mijn multi(zeg dat wel!) meter in de cockpit zitten :wink:
Laatst gewijzigd door denders op do mar 04, 2010 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
door Rodie
#49813
Denzo schreef:Ik heb inmiddels een Liquid TT liggen die mij gaat voorzien van de behoefte aan enkele gegevens die ik gewoon uit interesse voor techniek wil weten af en toe.
Ik weet dat de auto perfekt loopt naar kunnen, en dat voel ik ook wel.
(ik wilde ook een goede vandaar iets meer uitgegeven bij de zoektocht :roll: )

Helaas bij het vervoer van de Liquid is er iets te hardhandig mee omgegaan en is het LCD schermpje gesneuveld :cry:
Dit is nu in behandeling/verzekering TNT en ik wacht het af.
Waarschijnlijk terug naar Engeland en dan repararen en weer terug. Dan heb ik mijn multi(zeg dat wel!) meter in de cockpit zitten :wink:
Zijn er bedrijven in NL die zo'n Liquid inbouwen?? Vind het een machtig mooi apparaatje om te zien,maar kan zelf niet eens een radio inbouwen,laat staan zo iets :(
Gebruikersavatar
door denders
#49820
Ik zou het niet weten...sorry
Doe het zelf en is goed te doen hoor, ik heb er een hele komplete rooster-kit bij dus kant en klaar uitwisselbaar met het originele rooster.
Maar ja, hij moet even gerepareerd worden, dus straks weer als nieuw terwijl er nog 6 maanden garantie op zit ongeveer :wink:

TNT gaat mij overigens vergoeden voor die te maken kosten!
door Rodie
#49828
[quote="Denzo"]Ik zou het niet weten...sorry
Doe het zelf en is goed te doen hoor, ik heb er een hele komplete rooster-kit bij dus kant en klaar uitwisselbaar met het originele rooster.
quote]

Hoe lang denk je er mee bezig te zijn ??
Laatst gewijzigd door Rodie op vr mar 05, 2010 6:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door denders
#49840
Dat antwoord blijf ik je schuldig, tot het erin zit :wink:
Maar vergeet niet dat het gewoon plug&play is, behalve dan de kit in elkaar zetten maar dat is bij mijn exemplaar al gebeurd..
Aangezien ik het altijd netjes wil hebben zal ik wel even onderin het dash liggen om de draad netjes weg te werken.

Eerst maar eens kontakt zoeken en terugsturen naar de fabrikant.
Laatst gewijzigd door denders op vr mar 05, 2010 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]