Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door marttin
#49224
Werd vanmorgen door de buren gebeld dat het zijraam eruit was geslagen......

GVD GVD snel naar buiten en dan zie je dat het echt zo is, kunnen ze niet gewoon met hun poten van andermans spullen afblijven...

Dit zelfde heb ik al een keer gehad met mijn A4, ook zijruit ingeslagen en navigatie systeem gejat :twisted: .

Dit keer was dus de TT aan de beurt snik snik :smt022

Je zalze toch treffen die kl.......en :smt067

Ze hebben volgens mij niet eens de deur opengehad en gelijk de boel beschadigd tpv van de middelconsole.

Net bij schadebedrijf achtergelaten en daar stonden er meer, een A3 zonder navigatie en met een enorm gat in zijn deur, en nog een A4 zonder airbag.
Dus ze zijn weer lekker bezig in de buurt, lijkt wel of ze het op bestelling halen.

Wat een ravage binnen met al dat glas zeg, en dan doe je je deur open en dan gaat je raam mechaniek ook nog een keer op en neer, dan weet je zeker dat alles onderin je deur ligt...

Zou er een manier zijn om het navigatiesyseem te borgen, of gaan ze dan je hele dashbord slopen om hem er alsnog uit te krijgen...

Gelukkig nog geen maand goed verzekerd, maar wel weer eigen risico en alle ellende die je er van hebt.
Ik heb het al meer gehoord hier" de nadelen van een opvallend wagen park"
Hier onder foto's van de trieste aanblik
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
door nickbox
#49225
Ziek wordt je ervan.
Bij ons ook een keer gebeurt, maar toen hebben ze de deur elektronisch geopend, dus zonder schade.....

Bij een klant van mij zijn 6 in aanbouw zijnde villa's totaal gestript.
De ketels zijn eruit, meterkasten, alles van waarde, veel schade.
Containers van de aannemer zijn open gebroken...
Deze maand zou de oplevering zijn....
Het lijkt erop dat er steeds meer bendes actief zijn.
Langs de deur krijg ik ook steeds meer 'schoorsteenvegers'.....
Ik werk aan huis en overdag kan ik de hond loslaten.....

Ja soms jeuken je handen....
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#49226
wat een stelletje idioten zeg! niet normaal dat je niet van andermans spullen af kunt blijven.

meestal zijn het poolse bende`s die dingen stelen daar veel vraag naar is.

gelukkig heb je hem goed verzekerd maar hier heb je sowieso niks aan.

succes verder met de ellende van dit geval.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door sweeper
#49227
Daar wordt je toch pislink van!

Het is helaas wel bekend dat ze erg graag die RNS systemen eruit jatten, en dat nog makkelijk gaat ook. Ze zitten vast met maar 4 kruiskop schroefjes.

Suc6.
Gebruikersavatar
door stivoman
#49228
Wees maar blij dat je ze niet gezien hebt,
anders zat je misschien nu achter de tralies als jij ze te pakken had!

Succes met dit erge trieste verhaal!
Gebruikersavatar
door evanseventer
#49229
Mooie elende heb je daarvan, ik heb een dubbel din maar ben ook als de dood dat ze het eruit halen. JVC heeft modellen op de markt gebracht waarbij je het complete front eraf haalt. Loop je wel met een joekel van een frontje maar het remt wel af.

Succes ermee en let op, de meeste dieven komen snel weer terug omdat ze weten dat je het snel laat maken!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
door KR
#49231
Jezus wat een klootzakken... het gebeurd helaas steeds vaker.
Afgelopen weekend bij een vriend van mij ook precies hetzelfde gebeurd.
Maand oude A3 met zo'n zelfde navigatie.
Vorige maand een kennis met zijn A4 cabrio en 3 maanden terug mijn broer met een week oude Golf VI
En bij alledrie gewoon pal voor de deur. Ze zijn echt niet bang hoor.
Enige oplossing m.i. is zoals hierboven al werd gezegd een afneembaar front en een kluis in je auto omdat je er niet mee wil lopen leuren.
Succes!
door HansTT
#49233
Je zou zeggen dat na het inslaan van je zijraam, toch echt het ALARM moet zijn afgegaan ?
Heb altijd gedacht dat zoiets standaard op een TT zit ?

Omdat ik wel eens wat problemen heb met de batterijen in de sleutel (zie ander topic)
Moet ik weleens de deur openen met de sleutel. Doe ik dan niet vlot de auto op contact,
dan gaat het alarm al af.

Lijkt me een vreselijk tafereel als je zo bij je geliefde voertuig komt..
Heb je verder geen krassen op je lak en dashboard ?
Gebruikersavatar
door denders
#49235
Toch maar een ander alarm met SCM keur en een flinke claxon binnen..
Zou toch zeggen dat een nieuwe TT wel afdoende schrikmethoden zou hebben.
Ik heb er zelf geintegreerd een ander (dealer) SCM alarm ingebouwd door de eerste eigenaar.
Moet nog steeds nagaan of ik te weten kan komen wat er allemaal beveiligd is of extra.

Triest verder, sterkte met de afwikkeling en probeer de auto zoveel mogelijk binnen te zetten naast een goed alarm.
Van je spullen afblijven, dat is al een hele tijd geleden.

Stand-alone middelen om je auto te beveiligen weet ik genoeg, maar die mogen niet dan helaas weer niet!
Gebruikersavatar
door marttin
#49237
Allen bedankt voor het medeleven, voor zover ik heb kunnen zien geen verdere schade aan de lak, wel wat aan de middenconsole.

Had net het alarm laten aanpassen naar klasse3, maar voor zover ik heb kunnen merken is die niet af gegaan, blijkbaar geen interieur sensor, ook nog maar eens goed navragen...

Denk dat dat ze nog niet zal afschrikken, schade bedrijf gaf aan dat ze het systeem binnen 15 seconden uithebben.

Camera buiten ophangen lijkt me nog de beste optie voor opsporing hufters...
Gebruikersavatar
door massari
#49240
Auw dat doet pijn zeg bij het aanzien van de foto's! :shock:

Toch maar even je alarm controleren. Staat je auto gewoon op een openbare parkeerplaats? Ik zet de auto nu vaak binnen en heb ook een camera die de oprit in de gaten houdt, al was het maar enkel en alleen om een leuk gadget te hebben...
Gebruikersavatar
door jan.luppes
#49250
ik kan er ook over meepraten dat anderen je niet gunnen dat je de spullen mooi voor elkaar hebt. 2 weken geleden kwam ik bij mijn auto en was het portier aan de bestuurderskant helemaal bekrast, heel bewust gebeurd dat kon je wel zien aan de vorm van de kras.
gelukkig heeft design-car in enschede me heel schappelijk geholpen door het portier voor 200 euro geheel te spuiten, normaal al snel een schade van zo'n 500 a 600 euro

ik hoop dat je de auto ook snel weer voor elkaar hebt en wellicht ook tot ziens op de volgende meeting
Gebruikersavatar
door Vincentos
#49253
Ah wat super rot zeg. Ik heb nu geen TT meer maar in mijn VW heb ik ook een dergelijk systeem. Af en toe ben ik er ook bang voor. Ze zijn nog populairder dan de aftermarket radio's.
Er zit toch een code op die systemen? Lijkt me dat ze dan vrij nutteloos zijn. Of zijn die ook alweer gekraakt enz?

Wat betreft de krassen, wellicht weg te polijsten? Grote kans dat het in ieder geval te verminderen is.

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door marttin
#49358
De geliefde TT is weer terug, nog even zonder navigatie en nieuwe middenconsole, dit staat allemaal in bestelling.

Verdere schade ontdekt aan de raamstijl, ze hebben een schroevendraaier tussen het glas en het rubber gestoken, (die worden ook nog vervangen), waardoor er een deuk in de raamstijl zit.... :evil:

Dus volgende week nog een keer terug voor montage en spuitwerk.

Weet iemand of het navigatie systeem erin geschroefd zit, of dat het alleen met die 4 pennen eruit te halen is?
door rokky
#49500
Zou hem zeker niet vastzetten in het dashboard.
Ze breken toch wel in en kunnen van buitenaf niet zien dat hij vast zit.

Vriend van mij heeft dat ooit eens gedaan en toen hebben ze ht hele dashboard gesloopt
Alles zat ook onder het bloed omdat de inbreker zich gesneden had.
Uiteindelijk alles wel weg en nog meer schade aan de auto

Op het VW forum staat een topic van iemand die iets bedacht heeft waardoor hij in een paar seconden zijn dubbeldin systeem er uit kan halen.
Als hij thuis staat kan dat een optie zijn. Maar om dat ding overal mee naar toe te slepen......
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]