Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door denders
#49320
Kon het zo snel niet vinden maar wat KAN er nu onder m'n TT?
Ik heb nu 225 18 inch rondom nu. (Sline)
Dat is standaard toch ook ET35?

Dus tot hoever kun je met 18 inch gaan zonder dat er iets gaat aanlopen?
Achter 245?, 255?


grt.Dennis.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#49325
Dennis,

Replica's zijn ET35, originele 32 meestal of 28 iets in die geest. Vaak is t 7,5J tot 8,5J wat er onder TT's hangt van Audi/VW model velgen, andere merken gaan al snel naar 8,5J 9J 10J etc. plus de ET kan vaak ET35 zijn en soms ook afwijken.
Onder een A3 1.6 heb ik 255 gehad en ging goed, maar durf dr wel u op te zeggen dat dat vanzelf aan gaat lopen naarmate je echt lager gaat, was bij de A3 op standaard hoogte en tot 40 mm verlaging namelijk niet het geval.

Groet Ronnie
Laatst gewijzigd door Ronnie op ma mar 01, 2010 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door denders
#49345
Hey Ronnie,
al die getallen, daar wil ik even het hoofd niet over breken daarom deze vraag op het forum, bedankt alvast!

Ik zag idd 18 inch tot 10J gaan, dat is dus te breed met 265 erop. (is ook niet mijn doel hoor)
Waarnaar ik zat te kijken was een "spaakachtige met diepe randen" en ook Porsche velgen.
Volgens mij is de steek weer net anders van Porsche.

Ga niet lager, hou het Sline denk dat ik daar toch spijt van ga krijgen.
Behalve dan als de schokbrekers aan vervanging toe zijn maar dat duurt nog wel ff met hoe ik ermee omspring afgezien van defekten!

Zat zo is een beetje te kijken.
Moet zelf ook nog een setje nette 17 inch originele Porsches verkopen, liggen maar beneden in de kelder :oops:
(liggende gelden haha)

Grt, Dennis.
Gebruikersavatar
door evanseventer
#49352
Ik rij zelf met een 10.5 J brede achtervelg met een 255 band erop, loopt niet aan. En ook nog eens verlaagd dmv schroefset. Let wel op de et waarde en dat de velg niet aan de binnenzijde gaat aanlopen, bij de schokbreker en de wielkastkuipen.

Hou er wel rekening mee dat wanneer je breder gaat met banden dat je ook een bredere velg gebruikt. Anders is de wielomtrek niet juist en het ziet er niet uit. Waarom gebruik je niet spacers? dan heb je in iedergeval de brede look!!
Gebruikersavatar
door sweeper
#49355
evanseventer schreef:Ik rij zelf met een 10.5 J brede achtervelg met een 255 band erop, loopt niet aan. En ook nog eens verlaagd dmv schroefset. Let wel op de et waarde en dat de velg niet aan de binnenzijde gaat aanlopen, bij de schokbreker en de wielkastkuipen.
Jouw velgen zijn toch 20" ? En wat voor ET-waarde heb je daarbij.
evanseventer schreef:Hou er wel rekening mee dat wanneer je breder gaat met banden dat je ook een bredere velg gebruikt. Anders is de wielomtrek niet juist en het ziet er niet uit. Waarom gebruik je niet spacers? dan heb je in iedergeval de brede look!!
Ikzelf heb nu 18" 8J ET35 en heb daar achter SCC 20mm. adapters zitten per kant, en voor 15mm. spacers per kant. Dit vult de wielkasten prima. Verder geen verlaging.
Gebruikersavatar
door evanseventer
#49476
Ik rij met 18 inch velgen.
Voor 8,5 j et 50 met een 35 mm steekadapter, komt dus uit op et 15
Achter 10.5 j et 60 met een 25 mm steekadapter, komt dus uit op et 30.

Ik ga voor de voorkant een steekadapter bestellen van 40 mm zodat deze nog iets mooier naar buiten komt.
Gebruikersavatar
door denders
#49495
evanseventer schreef:Ik rij zelf met een 10.5 J brede achtervelg met een 255 band erop, loopt niet aan. En ook nog eens verlaagd dmv schroefset. Let wel op de et waarde en dat de velg niet aan de binnenzijde gaat aanlopen, bij de schokbreker en de wielkastkuipen.

Hou er wel rekening mee dat wanneer je breder gaat met banden dat je ook een bredere velg gebruikt. Anders is de wielomtrek niet juist en het ziet er niet uit. Waarom gebruik je niet spacers? dan heb je in iedergeval de brede look!!
Voorlopig heb ik nog een setje 13mm spacers liggen voor de achterkant en daar een paar juiste bouten voor bestellen.
In de toekomst wil ik ook wat breder.
Dit is al netter hoor de 4x 225 18 inche's maar ik verkoop de Sline velgen een keertje en dan komen er op die helemaal naar mijn smaak zijn :wink:

Bedankt alvast voor zover. Aangezien ik niet ga verlagen kan het dus eigenlijk best makkelijk!
Op mijn 944S2 had ik 17inch 964-RUFS's gezet met voor spacers en 225 en achter zonder maar met 255, was idd een lekkere breedlook!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#49584
ik heb een set porsche turbo cup 3 velgen gehad van RH met porsche steek en 25 mm adapters, maar de ET waardes weet ik niet meer paste wel gewoon dr goed onder.
Gebruikersavatar
door denders
#49606
Precies, je moet het gewoon zien toch uiteindelijk..
Van RH mm.. weet het niet zeker meer maar had jij niet dan het effect dat de velg zelf aan de ene kant naar voren draaide voor het zicht
en de andere kant naar achteren? Of waren ze gewoon origineel.

Ook een nette look maar ik wil toch een soort van verdiepte rand hebben, zal op velgen online nog is kijken welke mijn voorkeur hebben.
Het hoeven geen Porsche velgen te zijn. Maar aangezien ik ook een keer Porsche-boxster S stoelen wil halen voor de TT leek me dat ook leuk.

En neen, ik maak er geen nep-Porsche van het is en blijft een echte TT maar smaken verschillen soms voor onderdelen :wink:
(Zie het als oriëntatie in de hobby)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#49610
Klopt wat je zegt, maar was bij Porsche ook. Origineel waren ze niet dan had ik geen RH set ;) of je meot origineel RH bedoelen. Ik heb ze niet lang gehad overigens, kon dr 500 meer voor vangen van een porsche 993 rijder dus toen waren ze ook zo weer weg.
Gebruikersavatar
door denders
#49615
Nope, origineel Porsche waren naar mijn weten allemaal naar voren als look-zijnde dan..
Maar er was veel imitatie, vandaar :wink:
Net bedrag voor die velgen toch nog!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#49652
Kijk toch maar eens goed naar 993 turbo modellen. de ene kan voor over de andere kant achterover voor je gevoel en ze zijn dus alle 4 idem gelijk aan elkaar.
Gebruikersavatar
door denders
#49666
Als ze allemaal naar voor wijzen zeg maar, dan heb je waarschijnlijk echte.
Op veel Golfjes zie je vaak links anders als rechts als je er op let.

Ik hou meer van spaakachtigen maar het misstaat niet op een TT een Cup-soort velg.
(cup1, 2 of 3)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#49688
Turbo Cup 3 blijft t meest mooie vind t ik persoonlijk en dan niet met t achterlijke randje dr in wat die van RH niet hadden die waren volledig glad gewerkt tot aan de rand.
Gebruikersavatar
door denders
#49758
Op de 944 van mijn pa liggen Cup1's perfekt voor die auto persoonlijk maar zou zelfs goed kunnen onder een TT denk ik.
Zijn wel 17 inch dus geen optie. Ik zal eens voorzichtig gaan kijken wat ik nu zelf bedoel maar bedankt voor de comments zowieso!
Prettig dat ervaringen delen!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]