Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronnie
#49678
Mijn nieuwe is dr toen in gezet nadat de gehele bumper dr af lag om de oude dr uit te halen of dat zo perse moet weet ik niet want heb toen gelijk de bumper maar laten spuiten was ik van de steenslag e.d. af.
Gebruikersavatar
door Vorle
#49679
Ik heb een paar weken terug ook mijn grill vervangen voor een v6 grill en heb toen ook de hele bumper eraf gehad.
De grill zit met bevestigingspunten vast die je alleen bijkunt van achter de grill; die moet je losklikken en dan kun je de grill eruit halen. (naar je toe)
Als het uberhaupt al kan zonder de bumper eraf te halen zou ik het niet eens doen; als je de bumper losmaakt kun je overal veel beter bij. De nieuwe grill kun je er zo inklikken (van je af). De grilletjes verwisselen duurt misschien 5minuten maar de bumper eraf halen neemt de grootste tijd in beslag.
Er zitten nogal wat schroefjes die dan allemaal los moeten. (strip tussen koplampen, onder de bumper, achter de lichten en in de wielkasten) Ik was een middagje zoet maarja ik had het ook nog nooit gedaan. Als ik het nu weer moest doen, ben ik zeker binnen een uur klaar denk ik. Succes iig!!!
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#49680
de bumper moet er bislist af anders kan je er niet bij. ik heb dit bij mijn TT ook al diverse malen de bumper eraf gehad.

binnen een half uur ben ik er mee klaar maar aangezien jij het nog niet eerder hebt gedaan duurt het vast iets langer.

de bumper demonteer je door de bovenste sierplaat onder de kap te demonteren, daar zitten een stuk of 6 boutjes in. je moet de modderkuipen
in de wielkasten een stukje losmaken omdat daar ook per kant twee moertjes los moeten.

als je geen koplampsproeiers hebt kan je dan de bumper er zo af pakken.

succes ermee,

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door tijgernoot
#49684
En in het midden onder zitten nog twee boutjes.
Het is opzich een fluitje van een cent, maar het is altijd wel fijn als je op hoogte kunt werken.
Doe je dit gewoon thuis voor de deur, heeft het altijd wel wat extra voeten in de aarde.

Succes, en het is voor een goed doel. Je TT zal er werk dik uit zien!
Daniel
Gebruikersavatar
door tijgernoot
#49752
Zie de volgende afbeelding voor het demonteren van de voor en achter bumper.

Afbeelding
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]