Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Anand
#49854
Hoi,
Ik heb ergens iets opgevangen dat de TT`s vanaf 2002 standaard 2 cm lager ligt.....mijnes komt uit 2000 en vind em ietsjes aan de hoge kant liggen MAAR wil em ook niet stevig verlagen...vind het niet zo mooi (persoonlijk) wanneer de bovenkant van de band mooi dichtbij de wilekast is terwijl er naar de zijkanten grotere afstand zit...als je begrijpt wat ik bedoel .... :oops:

Ik zou dus graag willen weten of ze dus vanaf 2002 standaard die 2 cm lager liggen EN hoe dit er uitziet van dichtbij.....?
heeft er iemand hier dus eentje die dus nog gewoon standaard is...kan je mischien een grote foto plaatsen van de wielkast met band :)

Hopelijk is de afstand van band naar de wielkast overal nog een beetje gelijkmatig .....

Stel dat dat me bvalt , kan ik dan gewoon alleen de oude veren omwisselen met de nieuwere versie en dat de TT dan 2 cm lager komt......?
Wil niet met schroefset etc beginnen.....en de garage heeft er net ook nieuwe schokbrekers opgezet achter....

bedankt,
A+
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#49856
volgens mij hebben alleen de s-line uitgevoerde TT`s een iets lager onderstel.

je kan ook enkel een set andere verlagingsveren kopen die iets lager staan. je behoud dan je
nieuwe schokbrekers maar hij staat dan wel iets lager.

grTTz. dennis
door HansTT
#49857
Wat betreft het S-Line gebeuren... er zijn heel erg veel TT's met een opgeplakt S-Line embleem
of een S-Line stuurtje. De echte s-Line heeft een door Quattro GMBH verlaagd onderstel.
Met verder o.a. 18 inch RS velgen.
De overige opties kom je inderdaad op veel andere TT's ook tegen.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#49858
ja klopt, bijna elke TT is van binnen als s-line uitgevoerd. als je vol leder hebt dan heb
je een s-line interieur. dit staat dan ook in het stuur.

maar ik bedoel natuurlijk ook de buitenkant s-line zoals jij hebt hans. lager onderstel,
s-line embleem op achterscherm etc.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door Anand
#49861
Hans , dus jou TT is standaard 2 cm verlaagd vanwege de Sline versie ...?

Ik heb ff je foto`s bekeken maar kan net niet goed genoeg zien vanwege de zon / schaduw hoeveel ruimte er nou tussen de band en wielkast zit rondom .....

Heb je mischien nog een andere foto waar je de wielkast echt recht voor je ziet ?
Gebruikersavatar
door sweeper
#49865
Mijn TT is uit 2002, en is volgens mij standaard sport onderstel (2 cm lager), en is voor zover ik weet geen s-line versie.

Hier een paar foto's, hoop dat je er wat aan hebt.
1[sup]ste[/sup] foto is met 18" winterset, en 2[sup]de[/sup] & 3[sup]de[/sup] foto zijn mijn oude zomer velgen. (ook 18")
Helaas heb ik 1 velg zo krom gekregen door tegen stoeprandje te komen dat er geen redden meer aan was. :cry:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
door HansTT
#49876
Anand schreef:Hans , dus jou TT is standaard 2 cm verlaagd vanwege de Sline versie ...?

Ik heb ff je foto`s bekeken maar kan net niet goed genoeg zien vanwege de zon / schaduw hoeveel ruimte er nou tussen de band en wielkast zit rondom .....

Heb je mischien nog een andere foto waar je de wielkast echt recht voor je ziet ?
Ik zal morgen even een foto zoeken of maken voor je.
Zelf zie ik het verschil duidelijk.

Het valt mij trouwens sowieso op dat veel wat oudere standaard TT's erg hoog op
hun pootjes staan voor een sportcoupe....
Gebruikersavatar
door Anand
#49886
Hey Sweeper, bedankt voor de pics ....! het ziet er allemaal mooi in `balans` uit je band / wielkast...

Ik heb ff bij mij gemeten : er zit 5,5 cm ruimte tussen de buitenkant band - wielkast.......

Is dat bij jou minder ?

Ben benieuwd Hans....alvast bedankt !
A+
Gebruikersavatar
door sweeper
#49898
Ik heb het even iets anders gemeten omdat ik niet goed kon inschatten wat bovenkant band was.

Ik heb de buiten-/bovenkant rand van de velg genomen 18" (225/40) tot onderkant spatbord, en dat is bij mij precies 11 cm. zowel voor als achter. Tot het hart van de velg kwam ik op +/- 36 cm.
Op de vooras heb is 15 mm. spacers & achteras 20 mm. per kant. Op de foto's is dat nog niet.

als je het uitrekent 40% van 225 = 90 -> 9 cm.
Velgrand tot spatbord 11cm. - hoogte wang band 9cm. = 2 cm. band loopt rond, dus tel er 1 cm bij op kom je op 3 cm. bovenkant band tot onderkant rand spatbord. (niet gecheckt of dat een beetje klopt)
Laatst gewijzigd door sweeper op zo mar 07, 2010 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Anand
#49932
Hey Sweeper,
Cool, ik heb ff op jou manier gemeten en kom op 11.5 cm oftewel dus die 2 cm hoger...ik heb ook exacte dezelfde afmetingen qua band en velg...en volgens mij zelfs de bandtype : Dunlop sport900....(??)

Als ik dus een keer een nieuwe set TT veren neem vanaf bj 2002 , komt mijn TT dus ook lager te staan ...mits ze natuurlijk passen...??

of dus een set verlagingsveren die 2-3 cm lager uitkomen.....ga eens rondkijken wat leuke opties zijn....mischien ATB veren....
Thanks,
A+
Gebruikersavatar
door sweeper
#49936
:?: :?: Als jij ook 18" velgen hebt, je vanaf de bovenkant velg tot onderkant spatbord gemeten hebt, en je zegt dan op 11,5 cm te komen, dan zit er maar 0,5 cm verschil tussen. :?

Wat verklaard kan worden door de spacers die ik heb.

Als je die 9 cm, die ik noemde, aangehouden hebt, dan zit je fout.
Dat is de hoogte van de wang van de band. 40% van 225 mm. is 90 mm.

Ja ik heb de Dunlop SP Sport 9000 225/40ZR18 banden.

Als iemand hier op het forum zijn wagen gaat verlagen, of heeft verlaagd, dan aan hem vragen of je zijn set kan overnemen. Mits het een standaard sportonderstel betreft natuurlijk.
Gebruikersavatar
door Anand
#49942
:oops:

Nou wordt het leuk ...hahaha

Weer gemeten.....
-bovenkant velg tot onderkant wielkast +/- 11,5 cm

das vrij apart...op zich vond ik de ruimte bij jou wel op die van mij lijken ...ik ga eens ff onze foto`s vergelijken....

Laters,
A+
Gebruikersavatar
door Anand
#49945
Sweeper :
Ik heb jou wielkast foto en die van mij allebei exact uit vergroot....zodat bij de velg breedte 22cm werd...> band tot wielkast afstand aan de zijkant kwam bij jou op ongeveer 2,3cm.....bij mij idem dito......

Ach , we checken het wel bij een meeting....hahha...
Kijk maar eens in mij garage wat je van de afstand vind tussen wielkast en band / velg......lijkt erg veel op jou...

Bedankt en groeten,
A+
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]