Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door DaveC
#49987
Ik heb al een aantal topics gelezen over de voor en nadelen van een roadster.

Ik wil binnenkort een TT gaan kopen(mk1 2001-2002 180 pk).
Ik ben er alleen niet helemaal uit of ik een roadster of coupe wil.

Het grootste punt om geen roadster te kopen is de bagage ruimte.
Is deze bagage ruimte voldoende om bijv. met 2 personen 2 weken op
vakantie te gaan? Ik heb het dan over 2 standaard koffers en geen extreme hutkoffers.

Ik heb 2 proefritjes gemaakt in een een coupe versie deze heeft een zee van ruimte zeker als
de stoelen plat gaan achter.

Wat is de ervaring van mede forum gebruikers? Gaan jullie wel eens op vakantie met een
TT roadster en is de bagageruimte voldoende?

Bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
door tgm
#49991
Ik heb een MK2 roadster en blijf me steeds verbazen over hoeveel er wel niet allemaal inpast. Hoe dat bij de MK1 zit weet ik niet, maar zo heel verschillend zal dat niet zijn. Er zijn trouwens ook speciale koffersets te koop om optimaal van de bagageruimte gebruik te maken (in ieder geval voor de MK2).
Gebruikersavatar
door didi86
#49992
Ik had vroeger een mkI roadster en nu een mkII coupé. De coupé heeft echt wel veel plek voor bagage en dergelijke. naar mijn mening is het nu een deftige koffer, zeker als je de zetels plat legt. Bij mijn roadster was het soms toch wel heel nipt ofwel paste het er gewoon niet in :-ss
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#49994
in een coupe zit veel meer ruimte. als je de kofferbak vol hebt kan je altijd nog
een paar tassen kwijt op de achterbank. een roadster heeft niet een achterbank
dus logisch als er dan minder in kan.

persoonlijk vindt ik een coupe ook mooier qua model maar dat is mijn mening.

grTTz. dennis
door DaveC
#50003
Het lijk erop dat de meningen nogal verdeeld zijn. Ik zal de bagageruimte maar eens in "real life" moeten gaan bekijken.
Gebruikersavatar
door tgm
#50005
Dat is waarschijnlijk wel het beste ja. Vergeet dan niet je koffers mee te nemen. Meten is weten :o
Gebruikersavatar
door jan.luppes
#50008
Vergeet het maar bij een roadster als je een quattro uitvoering hebt dan kan je hooguit twee weekendtassen meenemen.
bij een coupe heb je altijd nog de achterbank waar je ook één en ander kwijt kunt. Ik spreek uit ervaring omdat ik beide modellen heb gehad. In mijn coupe, overigens geen quattro, nam ik een komplete kampeeruitrusting mee en dan spreek ik ook over een tafel, stoelen, gasflessen een complete schottelbry en daarbij ook nog een koelbox.

Zoals gezegd kan ik in mijn quattro roadster dus hooguit twee weekendtassen kwijt, oorzaak, geen achterbank meer en door het sperdifferentieel ook nog eens een kofferbak die half zo diep is als bij een tweewiel aangedreven TT

Wil je dus ruimte zal je voor een coupe moeten gaan en dan ook nog geen quattro.

met vriendelijke groet,

jan
Gebruikersavatar
door eric v.
#50010
Een normale 180pk roadster heeft voor 2 personen genoeg ruimte voor bagage en kom je dan nog tekort kan je altijd nog een bagagerekje achter op zetten.
De éérste keus die je moet maken is wil ik een roadster of een coupe.
Succes Eric V.
Gebruikersavatar
door tgm
#50014
Als ik de specificaties op Autoweek mag geloven is het verschil tussen een coupé en een roadster (mk1) minimaal: 270 liter tegen 220 liter. Klap je de achterbank echter neer dan krijgt de coupé 540 liter.
Bij de mk2 is het verschil nog groter 290 liter (coupé) tegen 250 liter (roadster), maar met neergeklapte achterbank komt de coupé op 700 liter.

Maar 220 liter is nog steeds veel. Alleen heb ik bij de (mk2) roadster wel af en toe last van de beperkte hoogte in de bagageruimte. Het is vrij diep, maar ook vrij laag.

Verschil tussen wel/geen quattro is er niet (of nauwelijks), maar kan natuurlijk zijn dat ze dit niet allemaal opgemeten hebben.

Hier een linkje met een voorbeeld van de kofferset met juiste pasvorm: http://www.roadsterbag.info/Audi-Roadst ... offer.html
door creative117
#50017
.
Laatst gewijzigd door creative117 op di nov 15, 2011 1:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#50505
tja, voor de ruimte koop je geen tt en zekers geen roadster quattro.

daarintegen vind ik dat zowel roadster en quattro erg veel toevoegt aan het rijplezier.
Gebruikersavatar
door nickbox
#50563
Het verbaasd mij toch altijd weer hoeveel ik mee kan nemen in de Coupe.........
Ondanks de iets kleiner ruimte bij de Quattro, maar wat een rij plezier krijg je er voor terug.
Zelf zou ik nooit een cabrio nemen.
We hebben bij de laatste aanschaf zitten dubben tussen een A3 cabrio of een TT coupe. Maar uiteindelijk toch voor de TT gekozen.
Vooral de vormgeving, maar ook het allround gebruik gaf de doorslag.



Afbeelding
door HansTT
#50565
Als je een Quattro neemt is de kofferruimte altijd kleiner vanwege de achter as.
Zelf heb ik een Quattro coupe. Ik durf mijn kofferruimte zelfs "ruim" te noemen.

Hiervoor had ik een Golf V6 4motion. Volgens mij heeft mijn TT nu zelfs een
grotere "meer bruikbare" kofferruimte.
Zelfs de kinderfiets van mijn dochter heb ik er laatst eens ingepropt.

Maar ja, een TT koop je met je hart.......
Een Rolex horloge koop je ook niet alleen omdat je wilt zien hoe laat het is.
Gebruikersavatar
door denders
#50569
Elke keer weer een zee van ruimte als die kofferbak open gaat, het is mijn enige auto dus praktisch is ook wel handig.(FWD)
Moet nog steeds een net halen, aangezien in die zee van ruimte dingen ook snel gaan schuiven :wink:

Er zijn tweezitters met minder ruimte!!

En als dat achterbankje (onnodig ding..) naar voren geklapt is, snap je het helemaal niet meer hoe het kan....

@Nickbox: Dat komt ook nog ja, nieuwe planten voor het balkon binnenkort :D
door HansTT
#50574
Denzo schreef:Elke keer weer een zee van ruimte als die kofferbak open gaat, het is mijn enige auto dus praktisch is ook wel handig.(FWD)
Moet nog steeds een net halen, aangezien in die zee van ruimte dingen ook snel gaan schuiven :wink:

Er zijn tweezitters met minder ruimte!!

En als dat achterbankje (onnodig ding..) naar voren geklapt is, snap je het helemaal niet meer hoe het kan....

@Nickbox: Dat komt ook nog ja, nieuwe planten voor het balkon binnenkort :D
Op dat onnodige achterbankje zit mijn dochtertje dagelijks....
Zolang je nog geen 1,50 m1 bent is hij zelfs goed bruikbaar !!!!!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]