Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Vorle
#50712
Vorige week heb ik mijn winter velgen schoongemaakt. Ze waren echt ontzettend smerig haha.
Ik heb inmiddels mijn zomervelgen erop liggen en bevalt prima! Hieronder het resultaat van mijn schoonmaak actie :D
NA en VOOR; echt een wereld van verschil...

Afbeelding


En dit zijn mijn nieuwe velgen btw 8)

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Vorle
#50714
Deze geweldige prestatie werd mede mogelijk gemaakt door: Sonax Extreme Velgenreiniger

Sorry voor de reclame :D
Gebruikersavatar
door Blackboard
#50760
Denk dat ik zaterdag ook aan de slag zal moeten :( , dan gaan wrsl mijn winderbanden eraf en mijn nieuwe 19" ,antraciet-kleurige, RS-4 velgen erop :D
door creative117
#50763
SONAX (^&$*^%$&*^%$^%$

dat is het grootste oplichtersmerk wat er bestaat. NOOIT KOPEN. Heb een keer een stukje gelzen van iemand die er zijn alcantaralederen interieur mee had schoongemaakt. Toen de vellen erbij hingen was Meneer Sonax niet thuis. A-sociale gasten daar. Dus wat mij betreft, BOYCOTTEN die hap, en vertel het door! Er zijn genoeg andere schoonmaakmiddelen te koop. Ik wordt er nog boos over als ik er aan denk ()&*$*%$*^%$(&^%$(&^%
Gebruikersavatar
door Vorle
#50766
Om nou te zeggen dat ik bepaalde producten niet meer ga kopen omdat iemand anders er slechte ervaringen mee heeft vind ik wat ver gaan eerlijk gezegd. Sowieso kun je op de foto zien dat ik wel tevreden ben met het resultaat. Ik ben gewoon de brezan binnengelopen en heb een flesje aangeschaft; that's it. Toevallig stonden daar achtereenvolgens de letters S, O, N, A en X op. Sorry Roger als ik je hart gebroken heb :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#50767
Die A8 of S8 Roger? dat zag dr idd niet al te best uit na de behandeling... maja velgenreiniger moet aggressief zijn anders werkt t niet
Gebruikersavatar
door denders
#50773
Ik heb een keer mijn toenmalige Cupra deels extra over laten spuiten bij Schadenet hier.
Kwam ik daar, dacht ik dat ze mijn velgen ook weer wit hadden gespoten toen ze hem stonden te wassen. (wit was de originele kleur van de velgen)
Terwijl ik zelfs nog eens een keer met een stoom apparaatje de hoeken van de spaken schoon heb willen maken zonder echt veel resultaat(!)
Ik baal nog steeds dat ik niet opgeschreven heb welk merk troep dat was :D
Sterk spul he.....snik!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#50775
ik heb ooit iets meegekregen verdunt en wel bij de EMA in Eindhoven, de 1,5 ltr fles van de 7up toentertijd was net niet weggevreten voor ik thuis was 10 km van die garage... velgen dr vlug mee onder gegoten, minuutje in laten werken en echt brandschoon die fles was vrij dun geworden dus wat t was weet ik niet maar t werkte erg goed dat goedje. Helaas ook nooit verder gevraagd, maja mn originele velgen waren al smerig toen ik de auto kocht, niet gek aangezien t winter wielen zijn.
Gebruikersavatar
door denders
#50776
Mijn TT velgen hebben nog niet 11,5 jaar van het stof van de weg mogen happen, maar mocht het zover komen dan ga ik er wel even heen om te vragen.
Ze zijn nu elke keer weer als nieuw te krijgen nog gelukkig!
(ze zien er nu niet uit overigens en de auto is weer viesssss :oops: )
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#50777
Laatst de velgen eens met APC (All Purpose Cleaner) van Meguiar's gedaan. Moet zeggen dat dat best goed ging! De overgang tussen de velg en de band was in het begin niet echt meer te onderscheiden, zo zwart waren ze. Met een zachte borstel (deze is nét even wat steviger/vaster als de velgenborstel, om het vastzittende vuil beter te kunnen verwijderen) en de APC vloog al het vuil er gewoon vanaf. De wat dieper gelegen stukken gewoon met de velgenborstel gedaan.
De volgende keer als ik wat meer tijd heb, de velgen ook nog eens kleien en met een velgenwax behandelen. Ze blijven dan misschien niet langer schoon, maar de velg is wel een stuk makkelijker schoon te maken.

Groeten
Joop
door ptie
#50778
Ik gebruik af en toe Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner.

klik

Zeer agressief spul. Als je de sprayer na gebruik er niet af haalt en omspoelt, dan kan je 'm weggooien, aangevreten dat ie is.

Maar het werkt wel :D
Gebruikersavatar
door denders
#50837
En niet op je oprit of gebruiken waar planten horen te groeien en bloeien waarschijnlijk, gewoon in de plaatselijke wasbox maar..
Of anders een dure bodemsanering bestellen bij de gemeente :D
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#50869
Denzo schreef:En niet op je oprit of gebruiken waar planten horen te groeien en bloeien waarschijnlijk, gewoon in de plaatselijke wasbox maar..
Of anders een dure bodemsanering bestellen bij de gemeente :D
Ach... scheelt je weer schoffelen in de tuin :D
Mooie velgen... daar draait het om! (letterlijk gezien ook trouwens :lol:)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#50894
Op de oprit geeft t niets, scheelt mos krabben :D
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]