Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Jakkeraar
#51072
Ik zit net op de audi-site te kijken om te zien wat de opties van een mk2 3.2 kosten.

Nu valt me op dat de 3.2 als automaat goedkoper is dan de 6-bak?!

Is dat altijd zo geweest? Waarom is dat dan?
Gebruikersavatar
door Blackboard
#51073
Jakkeraar schreef:Ik zit net op de audi-site te kijken om te zien wat de opties van een mk2 3.2 kosten.

Nu valt me op dat de 3.2 als automaat goedkoper is dan de 6-bak?!

Is dat altijd zo geweest? Waarom is dat dan?

Lees je dat wel goed?

Ik heb een prijslijst van oktober 2008 voor de TT mk2, hierin staat:
TT 3,2l Quattro, 6-bak : €57.890 (consumentenprijs)
TT 3,2l Quattro, S-tronic : €58.520 (consumentenprijs)


Bij mijn 2,0l TFSI(200 pk) was het zelfs een meerprijs (voor de S-tronic tov de 6-bak) van : €2680,-
Gebruikersavatar
door Blackboard
#51084
snappen doe ik Audi dan ook niet (die snap ik trouwens helemaal niet :roll: )


Maar één tip: ga voor de S-tronic....als je deze eenmaal hebt wil je nooit meer iets anders :D
en nog goedkoper ook :shock:
Gebruikersavatar
door marttin
#51102
Jakkeraar schreef:Ja, volgens de prijslijst van 3-2010 wel: http://www.audi.nl/etc/medialib/ngw/nl/ ... slijst.pdf

Belachelijk toch?
Heeft te maken met de bpm, de netto catalogus prijs voor een 6 bak is wel lager.
Dus met andere woorden een s-tronic is beter voor het milieu......, in ieder geval veel leuker :lol: en volgens de specificaties nog iets sneller ook.
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#51111
marTTin schreef: Dus met andere woorden een s-tronic is beter voor het milieu......, in ieder geval veel leuker :lol: en volgens de specificaties nog iets sneller ook.
Wat een onzin, een sportieve auto hoort een handbak te hebben, automaat is voor leasewagens....
Gebruikersavatar
door Blackboard
#51112
Edgecrusher schreef:Wat een onzin, een sportieve auto hoort een handbak te hebben, automaat is voor leasewagens....
Je bent wel heel stellig, ik vermoed dat jij een handbak hebt :wink:
Kan je vertellen dat ik nog nooit een zo snel én sportief schakelende auto (met S-tronic) gehad heb als deze TT. En ik heb veel leuke auto's gehad (BMW 328iC/BMW M3/Peugeoo 309 of iets dergelijks :oops: /MINI Cooper S/Mini Cooper S Works) maar deze TT met S-tronic verslaat ze allemaal in schakelplezier!!!
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#51115
Haha, ja 2 auto's met handbak zelfs, op mijn dieseltje zou ik nog wel een automaat willen hebben, maar niet op de TT.

Het schakelplezier zit voor mij gewoon in het handmatig schakelen.
schakelen of schakelplezier met een automaat bestaat niet!!! :D
Gebruikersavatar
door Blackboard
#51121
Edgecrusher schreef:Haha, ja 2 auto's met handbak zelfs, op mijn dieseltje zou ik nog wel een automaat willen hebben, maar niet op de TT.

Het schakelplezier zit voor mij gewoon in het handmatig schakelen.
schakelen of schakelplezier met een automaat bestaat niet!!! :D
you say so...untill we meet :twisted:
Gebruikersavatar
door marttin
#51122
Edgecrusher schreef:
marTTin schreef: Dus met andere woorden een s-tronic is beter voor het milieu......, in ieder geval veel leuker :lol: en volgens de specificaties nog iets sneller ook.
Wat een onzin, een sportieve auto hoort een handbak te hebben, automaat is voor leasewagens....
Ieder z'n mening...
Dacht ik voorheen ook altijd, tot je er een keer mee gereden hebt, dan wil je toch niet meer anders, ik in ieder geval niet
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#51125
Blackboard schreef:
Edgecrusher schreef:Wat een onzin, een sportieve auto hoort een handbak te hebben, automaat is voor leasewagens....
Je bent wel heel stellig, ik vermoed dat jij een handbak hebt :wink:
Kan je vertellen dat ik nog nooit een zo snel én sportief schakelende auto (met S-tronic) gehad heb als deze TT. En ik heb veel leuke auto's gehad (BMW 328iC/BMW M3/Peugeoo 309 of iets dergelijks :oops: /MINI Cooper S/Mini Cooper S Works) maar deze TT met S-tronic verslaat ze allemaal in schakelplezier!!!
Helemaal mee eens :!:
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#51175
snel 'overschakelen' staat bij mij niet gelijk aan rijplezier.
Gebruikersavatar
door Blackboard
#51177
Edgecrusher schreef:snel 'overschakelen' staat bij mij niet gelijk aan rijplezier.
Ohh, ik dacht dat je het over sportief rijden had ;)
Gebruikersavatar
door mawe
#51178
Absoluut een mooi stukje techniek die S-Tronic, niets op aan te merken en lang over getwijfeld of ik hem zou nemen. Uiteindelijk toch maar voor de manuele zesbak gegaan en nu bijna drie jaar later, eerlijk gezegd, nog altijd geen seconde spijt van gehad. Maar ach, elk zijn ding nietwaar :wink:
Gebruikersavatar
door marttin
#51187
mawe schreef:Absoluut een mooi stukje techniek die S-Tronic, niets op aan te merken en lang over getwijfeld of ik hem zou nemen. Uiteindelijk toch maar voor de manuele zesbak gegaan en nu bijna drie jaar later, eerlijk gezegd, nog altijd geen seconde spijt van gehad. Maar ach, elk zijn ding nietwaar :wink:
Inderdaad ieder zijn eigen mening, maar waar het om ging was waarom de handgeschakelde duurder was dan de s-tronic.

Die is met dank aan de bpm positief voor de s-tronic 8)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]