Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ptie
#51713
Ik heb inmiddels contact gehad met de verzekering. Als ik de ruit niet door CarGlass laat vervangen, dan vergoeden zij 75% van het netto schadebedrag.

Dat betekent dat netto 25% voor eigen rekening komt, plus de BTW, plus het eigen risico á 150,-
Een dure bedoeling lijkt me.

Daarom laat ik de ruit toch maar bij CarGlass vervangen. Op de ruit staan de volgende gegevens:
SEKURIT
Saint-Gobain
E6 43R - 00091
DOT 32 M51 AS1
VSG tinted
..... O
Moet ik van deze gegevens nog wat doorgeven aan CarGlass?
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#51716
nee hoor, je moet alleen doorgeven wat de kleur tint van je raam is en waarschijnlijk waar je spiegel is
bevestigd aangezien er 2 types te krijgen zijn.

grTTz. dennis
door ptie
#51719
Ennuh... wat is de kleur tint van mijn raam? Hoe weet ik dit?
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#51721
het is bijna altijd groen bij onze TT`s. je kan het zien door een wit papiertje achter je raam te houden.

kleurt ie groen dan heb je een groen getint raam. heel simpel te zien :shock:

grTTz. dennis
door ptie
#51750
Dank. Heb as dinsdag een afspraak bij CarGlass...
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#51753
ik zal binnenkort mijn raam ook laten vervangen, het slechte weer is nu toch wel om dus hoogste tijd om
m`n raam te vervangen.

een scheur van bijna 1 meter irriteert toch wel wat als ie in het gezichtsveld zit.


grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door denders
#51770
goTTzilla schreef:ik zal binnenkort mijn raam ook laten vervangen, het slechte weer is nu toch wel om dus hoogste tijd om
m`n raam te vervangen.

een scheur van bijna 1 meter irriteert toch wel wat als ie in het gezichtsveld zit.


grTTz. dennis
Wow! dat is best heftig ja, en je raam zou in een rotgeval ook zomaar door kunnen scheuren bij bepaalde druk/rijwind met alle gevolgen van dien!
Nodig vervangen dus :wink:
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#51778
een voorraam springt niet in 1 keer hoor. een voorraam is opgedeeld in twee lagen glas met daar tussen
een laag folie. door de folie wat er tussen zit kan het nooit springen of gaan lekken.

hij is begonnen met scheuren na dat m`n parafan plaat verwijderd is om bij de ecu te komen voor het chippen.

diegene die de parafan plaat weer heeft gemonteerd heeft hem te hard aangeslagen om hem goed op z`n plaats
te zetten.

ik ben er wel voor verzekerd dus het kost me niets voor het vervangen gelukkig :)

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door denders
#51788
Mooi zo, ik heb ook nooit wat betaald voor mijn autoruiten :wink:
Toch prettiger rijden met een 100% nieuwe ruit!

Maar dan had je beter de chipper eventjes aan kunnen spreken want dan zal er best al een scheurtje gezeten hebben?

Grt, Dennis.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#51799
ja toen ik thuis was zag ik een scheurtje van 2cm zitten maar even krachtig door de bochten scheuren
en lekker in de sneeuw om crossen dan groeit de scheur wel heel snel helaas :cry:

ik heb er geen werk van gemaakt omdat ik er goed voor verzekerd ben en het me toch geen cent
kost voor de reparatie.

grTTz. dennis
door ptie
#52038
Vandaag bij CarGlass geweest, en moet toch mij vooroordelen terugnemen.

Bij het maken van de afspraak allereerst telefonisch zeer correct te woord gestaan.

Daarbij vanochtend eerst even met de monteur de nieuwe ruit bekeken, dit bleek de goede te zijn. Tijdens de montage rustig een bakkie kunnen doen in de wachtruimte. Achteraf weer samen met de monteur het resultaat bekeken. Bleek het nog een originele Audi ruit te zijn ook :D

Petje af!
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#52039
Kijk, zo kan het ook :)
Mooi dat het allemaal goed verlopen is en dat ze er een originele ruit in hebben gezet :thumbright:
Veel kijkplezier toegewenst :lol: ennehh.. hou'm heel, hè :)

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door denders
#52040
"ziet" er waarschijnlijk ook gelijk beter uit, mooi :wink:
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#52041
Een hele "voorruit"-gang is dat uiteraard, Dennis :D
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]