Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ptie
#51241
Hallo allen,

Vanavond heb ik helaas een ster in mijn voorruit opgelopen :evil:

Het is een flinke ster, maar niet flink genoeg denk ik om de voorruit de laten vervangen door de verzekeraar. Daarbij vraag ik me ook af of als ze (bijvoorbeeld CarGlass) de ruit vervangen, er een originele ruit wordt ingezet? (met van die Audi stickertjes)

Ook omdat ik bang ben dat ik na reparatie van de ster, deze blijf zien, en me er aan ga ergeren, vroeg ik me af of ik de ruit beter niet zelf kan laten vervangen. Iemand enig idee wat een originele ruit kost?

Dank.
Gebruikersavatar
door nickbox
#51242
Bij mij is de ruit vervangen door de Audi dealer onder dezelfde voorwaarde dan bij CG....

Zeten er verzekering technisch niet nog een paar putjes in? :lol: :shock:
Gebruikersavatar
door denders
#51244
Geen probleem om van dat sterretje een iets groter sterretje te maken :roll:

Kijk maar naar die reclame van carglass (haha)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#51251
Gewoon je interieur poetsen en goed met je hoofd onder de spiegel naar boven komen, je wil niet weten wat je dan met je voorruit doet, alu plaatje van de spiegel ramt dan de ruit kapot, baalde toen gruwelijk want kreeg van die lelijke plington of hoe je t merk ook schrijft, leek wel bezopen de eerste 3 geheel dronken op de bollingen terwijl ik direct al om een originele gevraagd had de 4de was een originele en toen was t geen dronken gezicht meer door de rondingen van de ruit. Zie het niet als tip maar op die wijze kijk je erg vreemd op dat je ruit flinke scheuren op kan lopen door een stom spiegel voetje waarop de spiegel gemonteerd wordt met een slag op de ruit. Je hoofd stoot je dan wel ff :D letterlijk en figuurlijk, wat een gedoe om een originele ruit te krijgen was dat.
door ptie
#51310
Dank allen. Ik ga eens bakkeleien met de verzekering hoe we dit gaan oplossen.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#51314
Onlangs wilde ik ook een voorruit laten vervangen van een auto doordat deze flink beschadigd was door krassen,krabben etc.
De verzekering wilde alleen vergoeden wanneer er een barst in de voorruit zou zitten.

Als je geen verhoging van de verzekeringspremie wilt dan raad ik je aan om gewoon een aantal bedrijven te bellen voor het plaatsen van een nieuwe voorruit op eigen kosten. Meestal ben je voor 200/250 wel klaar. Een nieuwe voorruit is echt fijn als je veel krassen hebt.

Gr,
Vincent
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#51315
ik heb m`n raam ook kapot. er zit een scheur in van bijna een meter van onder uit. ik wacht nog
even tot de wegen wat droger en schoner worden. als je pech hebt is ie dan weer snel kapot namelijk.

grTTz. dennis
door ptie
#51316
Overigens zit er ook nog aan te denken een claim in te dien bij Rijkswaterstaat.
Gebruikersavatar
door eric v.
#51320
Let Op
Let op dat men goed kijkt naar de hoogte en de bevestiging van de binnenspiegel er zijn twee soorten een waar de spiegel hoger zit dan de andere scheelt ongv. 6cm in hoogte dus niet op jaartal bestellen maar goed omschrijven wat de hoogte is kleur en eventueel zonnebalk.
Succes Eric V
ps even bij de ster aan de binnenkant drukken met je duim ,hoef je ook niet meer over een verkeersdrempel zoals in de reclame. :D
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#51323
ptie schreef:Overigens zit er ook nog aan te denken een claim in te dien bij Rijkswaterstaat.
dat kan je altijd proberen. nee heb je en ja kan je krijgen. er zijn al diverse lui geweest waar dit bij gelukt
is aangezien alle wegen klote zijn na deze winter.

grTTz. dennis
door ptie
#51329
Voor wat betreft de spiegel, miss een domme vraag, maar deze kan toch gewoon gedemonteerd, en weer gemonteerd worden?
Gebruikersavatar
door sweeper
#51336
Ja de binnenspiegel kan ge(de)monteerd worden, maar het voetje aan de ruit niet, en daar zit het verschil in. Dit komt omdat er 2 types spiegels in omloop zijn. de rondere versie is OEM voor de TT en de hoekigere is OEM voor de Golf 4 (& vele andere VAG modellen)

Gewoon via de dealer doen. De mijne heeft voor me geregeld dat de ruit vervangen werd i.p.v. gerepareerd. Mijn eigen risico daarbij was € 165,-. Mijn dealer doet dit niet zelf, maar laat een bedrijf ervoor komen, en levert zelf de ruit aan.

Op deze manier stelt de verzekering geen vragen, en ik heb het toch zo als ik het wilde. :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#51350
ptie schreef:Voor wat betreft de spiegel, miss een domme vraag, maar deze kan toch gewoon gedemonteerd, en weer gemonteerd worden?
klopt met een slag draai je de voet van de spiegel op een alu plaatje wat aan de ruit zit, maar ram je per ongelijk met je hoofd of iets tegen de spiegel dan omt de spiegelvoet onder druk oner een hoek en dan kan je dus heel simpel ongewenst de ruit laten barsten en dan zit dr niet 1 barst in maar flink wat meer. raadzaam dus om er zelf af te blijven.

Ik heb niets betaald voor de nieuwe ruit toen... blijkbaar geen eigen risico enw as volgens mij de eerste keer dat ik t echt nodig had :D
Gebruikersavatar
door Timcollaris
#51417
Omdat ik verzekerd ben bij centraal beheer.. stond in de polis dat ik de ruit moes laten vervangen bij cargalss. Zou ik dit bij iemand anders laten doen zou de no claim vervallen. Dit omdat centraal beheer een bepaalde regeling heeft getroffen met carglass. Zo gezegd zo gedaan. Gemeld bij centraal beheer en ik werd meteen doorverbonden met carglass. Omdat ik een sterretje had wat verder doorgescheurd was Kreeg ik een gratis nieuwe ruit. ( Het sterretje was net onder de ruitenwisser in het zwarte van de ruit. Daarom heb ik hem niet optijd gezien en heb er mee doorgereden wat uiteindelijk in een scheur eindigde)
Een afspraak gemaakt bij carglass, hadden ze de eerste keer de verkeerde ruit omdat ze op bouwjaar hadden besteld. 2 daagjes wachten en kon ik weer terug. Na 2 uurtjes wachten zat de nieuwe ruit erin met zonneband. Toen ik terug kwam snel even gekeken en jawel hoor ik had het geluk dat ik een originele audi ruit erin had. Ik nog even met de man van de balie gesproken en het schijnt dat ze niet altijd een ruit krijgen waar een audi logo in zit. Dit licht net aan de leverancier wat de ruit heeft afgeleverd. verder heb ik zolang ik de eigenaar ben van het voertuig levenslange garantie ( een autoruit leven) op lekken en verkeerde montage. Mocht de ruit scheuren. Al met al ben ik dik tevreden over de service van carglass. En het heeft me niks gekost omdat ik allrisk verzekerd ben dus had ook Ruitschade in me verzekeringspakket zitten.

Je kunt zoon sterretje altijd een handje helpen ... dat heb ik met de ruit van me vader ook gedaan. een redelijke schroevendraaier pakken en met de bolling van het handvat op het sterretje slaan. en tadaa een scheur.

Want als je het sterretje niet meteen af plakt en er komt teveel rotzooi erin blijft hij altijd duidelijk zichtbaar.
Gebruikersavatar
door denders
#51435
Met mijn toenmalige Porsche944S2 kon ik gewoon bij Centraal Beheer aan de telefoon mijn voorkeur uitspreken over een dichtbijzijnde schadehersteller.
(Ik vraag dat soort dingen gewoon) De dame aan de telefoon gaf me een bijna vanzelfsprekende oke, en alles werd geregeld!
Zo gezegd zo gedaan, leenauto dagje gratis en tegen de avond ivm goed uitharden kon ik hem ophalen en geen eigen risico.(ook al geen all risk)
De eigenaar na mij was er ook nog zeer over te spreken die nieuwe ruit die ik geregeld had, stond ff beter ook! :D.

Nu zit ik dan All risk bij Audi dus dat zal wel goedzitten.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]