Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Anand
#52110
Hoi,
Gisteren zag ik dat mijn uitlaat nog vrij lang na rookte toen ik de auto uitdeed....(is een kettingroker...:)

Auto snel gewassen , en wil starten ...hahaha start blokkering er weer op...accupool eraf gehaald en gestart....wel was de hele atoom klok weg ..gelukkig nu weer terug van weg geweest...

Is dit naroken iets gewoons of kan het iets te maken hebben met storing ergens...

had namelijk een week of 2 geleden ook dat toen ik de auto startte , alle info op 0 stond , zoals dagtellers etc....

Heb zo`n vermoeden dat er iets electronisch rommelt, maar foutcodes zijn nu natuurlijk weg ivm resetten computer...

Thanks,
A
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#52127
...hahaha start blokkering er weer op...accupool eraf gehaald en gestart....
volgens mij is dit geen normaal iets, hoef nooit de accupool los te halen om weer te kunnen starten.
Gebruikersavatar
door sweeper
#52128
Het naroken hoeft niets bijzonders te zijn, is meestal condensvorming.

De rest van je problemen lijken mij toch iets serieuzer. Het loshalen van de accu polen reset de computer wel, maar laat eventuele foutcodes erin staan. Er komt er zelfs 1 bij voor het loshalen van de accu. Resetten van foutcodes moet echt met diagnose software gereset worden.
Voor jouw problemen zou ik eens contact opnemen met verotronics.
Gebruikersavatar
door Anand
#52136
Ik wacht gewoon denk ik de eerst volgende keer af dat de start blokkering weer actief wordt , en laat em dan wegslepen door de ANWB naar de audi dealer zodat ze em dan grondig kunnen uitlezen / checken...
Ik kan mijn TT niet starten wanneer de gele lampje knippert van de start blokkering....

Denk niet dat Verotronics met dit soort zaken kan helpen toch ? want er zit een storing ergens ipv defecte instrumentenpaneel.....

Heb gekeken op site van Gerrit Speek :
- evt niet goed werkende sleutel....hij is aardig aan de oude kant en ik liet em net 2 dagen geleden helaas vallen ..... :oops:
- ECU krijgt onvolooende stroom
etc....

Afwachten dus,
A+
Gebruikersavatar
door Ronnie
#52162
Knipperend code lampje in beeld? fijn he!

Tip: als je sleutels batterijen bezitten vernieuwen, vervolgens de dealer ook al kunnen ze geen fout codes ontdekken vragen om toch voor de zekerheid alles opnieuw in te leren. MAAR let wel op als alles gedaan is dat je dan pas uit kan sluiten of het de sleutelring niet is rondom je contact... want door de slijtage (A3 is van sept 97) reageerd alles wel alleen wordt t wat trager doordat t contact wat minder is onderling tussen de onderdelen. Contact aan, leren dat je moet wachten tot alle lampjes gereageerd hebben en uit zijn dan pas starten.

Verotronics kan dr idd niets mee de dealer in eerste instantie ook niet die lezen geen fouten uit, dus moet je doordrammen om ze aan t werk te krijgen kostte me 49 euro bij Auto Lichtstad maar de auto startte weer normaler en wordt met iets meer geduld gestart keer op keer.

gr Ronnie
Gebruikersavatar
door sweeper
#52186
Ik noemde verotronics omdat hij aangaf dat z'n tellers op komen te staan, en z'n atoomklok, e.d.. Kortom instrumentenpaneel problemen -> logica...verotronics. :roll:
Gebruikersavatar
door Anand
#52192
Zo, vandaag weer start blokkering...gelukkig kon ik em na 3 start pogingen weer starten...laat em maandag ff uitlezen aangezien de foutmelding nu wel opgeslagen moet zijn....ben benieuwd....!

Wel apart: deed de auto uit , en begint opeens de radiator te draaien .....ging na ongeveer 30 sec weer uit....hopelijk is dat ook een normaal iets ??

Nou maar eens kijken wat er maandag uitrolt bij het uitlezen....
tot dan en fijne weekeinde !
A+
Gebruikersavatar
door denders
#52194
Die radiator-fan-aktie zou heel normaal moeten zijn en alleen maar betekenen dat die koeling goed werkt :wink:
Mits de motor warm was. Heb hem bij mij ook meerdere malen gehoord toen ik hem neerzette en er van wegliep. Stopt netjes vanzelf!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]