Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#52951
Vandaag heb ik dan eindelijk mijn TT op mogen halen bij de autospuiterij.
Hij stond daar sinds vorige week omdat ik op mijn oude TT-tje (1999) ondertussen bijzonder veel steenslag had zitten.
Vooral na mijn recente wintersportvakantie in de bergen van Zwitserland, was het niet meer om aan te zien.
Daarom hem bij een autospuiterij aangeboden om de complete voorzijde over te laten spuiten.

Eigenlijk had hij afgelopen maandag klaar moeten zijn, maar het schuren en vullen van alle steenslagplekjes was een dag meer werk dan ze hadden verwacht. Ook zaten we nog met Hemelvaart, etc.

Vandaag een leen-smart-forfour ingeleverd (reed trouwens best goed moet ik zeggen) en de TT opgehaald.
De voorbumper, de motorkap en de zijschermen zijn compléét overgespoten!
Hij ziet er werkelijk weer PRACHTIG uit, wat een verschil, ongelofelijk!
Nu is het voor mij zaak om snel de andere delen eens goed te poetsen, kleine krasjes weg te werken, etc.
Dan is het weer een geheel met de prachtige voorkant!
(zeker nadat ik recent een 3Bar grill heb geplaatst)

Heerlijk hoe een oude TT uit 1999 er nu weer uit kan zien! :D 8) :lol:

Direct na het ophalen ben ik naar Xtremecartuning (Poeldijk, sponsor van forum) gereden omdat ze daar een werkende haldex-controller hadden liggen.
Uit andere topics van mij weten jullie wel wat een 'ellende' ik al een tijdje hiermee heb.
Mijn ESP lampje brandde al sinds december zodra ik eenmaal boven de 20km/u geraakte en vanaf dat moment werkte mij haldex en esp dus ook niet meer. Bij nat weer dus altijd met een beetje gas doorslaande voorwielen, geen 4wd en geen esp.
Vorige week bij Coen Donkers langs geweest, waar ze hem hadden bekeken maar ook geen andere haldex-controller op voorraad hadden liggen.
Ze wisten het probleem niet op te lossen en ik ging ongedaner zake naar huis.
Kort hierna hoorde ik dat ze bij Xtremecartuning wel een werkende haldex hadden liggen en dat ze me graag wilden helpen.
Toen ik zo goed als in Poeldijk reed, belden ze me echter op met de mededeling dat ze de haldex-controller nergens meer konden vinden en dat ze me dus niet konden helpen!
Ik BAAL(de) als een stekker, het lijkt me wel niet gegund!
Ik dus weer omgekeerd naar mijn woonplaats.
ECHTER: Vanaf het moment dat ik vandaag bij de autospuiterij wegreed brandde mijn esp lampje al niet en heb de quattro in bochten en bij verkeerslichten eens goed getest. Zowel ESP als Quattro werken keurig.
Paar keer opnieuw gestart, weer getest, aantal kilometers gereden en nogs steeds werkt alles keurig.
Héél misschien heb ik het geluk toch een beetje mee en werkt alles weer naar behoren zonder dat er een (dure) andere haldex op hoeft.
Ergens dus stiekem eventjes mooi dat ze de haldex niet op voorraad hadden bij Xtremecartuning.

Aan de andere kant... -> Ik heb ooit al eens eerder een tijdje het lampje uit gehad en toen kwam het ineens ook weer terug.

Mijn logische verklaring:
Mijn probleem met het brandende esp lampje en dat er op dat moment (ook volgens vagcom) niet met de J492 Haldex controller gecommuniceerd kan worden vind zijn oorsprong vermoedelijk in een vochtprobleem. Eerst dachten we in de bekabeling, maar die is door Coen Donkers compleet nagekeken, soldeerpunten zijn hersteld/opnieuw gesoldeerd en daar bleek het hem dus niet in te zitten.
Dan zou het vochtprobleem zich in de haldex zelve kunnen voordoen. Iets wat ook vaak voor schijnt te komen.
Er is zelfs een speciaal bedrijf in Nederland die daar gespecialeerd in is en dit kan herstellen als je de haldex los naar ze op stuurt (Carrun, zie: http://link.marktplaats.nl/263684512)
Maar: Mijn TT heeft twee dagen in de droogcabine van de autospuiterij gestaan.
Daar wordt het érg warm, ik weet niet precies hoe warm, maar volgens mijn 50+ graden.
Nu kan hierdoor het mogelijke vocht in de haldex controller oid verdampt zijn en kan er hierdoor weer op normale manier gecommuniceerd worden.
Alles werkt daardoor weer naar behoren.
Andere kant kan zijn dat het dus tijdelijk is, want er kan misschien zo weer vocht in komen door een slechte afdichting/pakking of iets dergelijks.
Laten we even op het beste hopen en dat is dat het blijft werken.
Ik blijf in ieder geval mijn ogen open houden voor een andere haldex controller, zodat ik deze alvast achter de hand heb, mits ik deze goedkoop op de kop kan tikken.
Ik kan hem dan altijd nog zelf vervangen (relatief makkelijk) als het esp lampje toch weer gaat branden en de 4wd niet meer werkt.

Duimen jullie met me mee dat het gewoon wél blijft werken?
En anders hoor ik graag nog tips als een van jullie een werkende (reserve) haldex voor weinig weet te vinden.

Nu in ieder geval wel weer een SuPeR-strakke TT die ook weer heerlijk rijdt.
Foto's volgens snel...

Groetjes,


Tim
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#52952
toch nog wat positiefs dus :D hij ziet er vast als nieuw uit. zwart is altijd een mooie kleur
alleen jammer dat je elk stukje verf dat er af is door steenslag duidelijk ziet.

even een doek was erover dan blijft de was weer in de pikjes zitten dat is altijd jammer.

maar mooi dat het weer klaar is, je loopt nu vast met een grote glimlach richting je auto :wink:

grTTz. dennis
door ptie
#52963
Goed om te horen Tim :-)

Wij willen weer foto's, misschien dat je me nog meer kan overtuigen geen single frame bumper te plaatsen ;)
door allewijn
#52965
ptie schreef:Goed om te horen Tim :-)

Wij willen weer foto's, misschien dat je me nog meer kan overtuigen geen single frame bumper te plaatsen ;)
Een single frame (mits de juiste versie/merk/kwaliteit) vindt ik zeer zeker nog steeds erg mooi.
Een V6 vind ik echter alleen mooier bij de mk1. Eventueel met een Leon Cupra splitter eronder en glanzende 3Bar grill en luchtroosters, zoals de Quattro Sport, staat erg fraai!

Foto's komen er zsm aan!
Vandaag was het eventjes een 'zonnige' periode en jahoor, gelijk alweer van die vieze groene vliegjes in de lucht die zich tegen mijn maagdelijke voorbumper wensen te spletten!
Haha het zijn er maar een paar, maar ze vallen nu wel gelijk heel erg op.
Ik denk dat ik maar met een auto-bra ga rondrijden :D

Van het weekend even wassen en dan foto's schieten.
Dan volgende week poetsen, want dat mag nu nog niet met zulke verse lak.
Gebruikersavatar
door denders
#52977
Lekker he, weer een beetje nieuwe lak erop!
Ik had het toen ook, gelukje bij een klein ongelukje en erg goed geholpen door de dealer en de prijs €0,00 euro :roll:
(all risk audi)

Het went wel weer hoor, af en toe lekker wassen/poetsen. Je gebruikt hem dus vies zal hij ook weer worden!
Een auto-bra maar dan voor heel je auto gelijk :D

En ik denk dat je gelijk hebt met die cabine en je vochtprobleem. Je lak heeft staan uitharden dus warmte, dus vocht echt weg voorlopig..


Grt, Dennis.
door allewijn
#52980
Het weer is weer afgekoeld en vanacht toen ik na een late avonddienst terug naar huis reed kwam na enige kilometers het beruchte ESP lampje weer tevoorschijn.
AAAAAaarghhhhh
Dat probleem is dus nog niet verholpen.
Echt balen dat ik in NL geen goedkope andere haldex controller op de kop weet te tikken.
Ik wil hem zo graag vervangen.
Weer op zoek dus.
Maar ditmaal wel met een shiny TT ;)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#53019
leuk lampje he ;) zodra t brand en je stuift weg bij een verkeerslicht met vochtig weer kun je met de achterkant min of meer half dwars naar de overkant, maar je mede weggebruikers zien wel spierwit die je aankijken :D
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]