Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door denders
#53097
Het redelijk zware reserve wiel wat ik achterin heb liggen is natuurlijk handig voor als het eens voorkomt dat ik onderweg een lekke band heb, dat is duidelijk.

Elke rit neem je dat ding mee, jaar in en uit maar uiteindelijk kan het zo zijn dat je die ook nooit nodig hebt, dat is gewoon afwachten. (heb echt nog nooit een lekke band gehad onderweg, afkloppen! :roll: )
Gewoonlijk erg onverstandig om het lot te tarten want ik ben niet lid van de ANWB en ga dit ook niet worden.

Ik ben wel All-Risk bij Audi verzekerd met komplete service als ik op de weg zit, dus het hele zwikje dat ze als een ANWB-achtig iets funktioneren.
1 telefoontje zou dan moeten volstaan.

Stel, ik heb een lekke band maar het reservewiel ligt thuis, (bewust of tijdelijk defekt geraakt, kan ook eens) dan komt diegene naar mij toe ergens op de weg maar hoe helpen ze je dan?
Standaard thuiskomer in zijn bestelbus om die vervolgens bij de garage weer in te leveren als je eigen band gemaakt of vervangen is?

Het is maar even een gedachte om het reservewiel als eerste uit de auto te halen als begin van een soort van gewichtsbesparing.


Grt, Dennis.
Gebruikersavatar
door sweeper
#53121
Ik denk dat als je direct aangeeft dat je een lekke band hebt, en geen reserve wiel tot je beschikking hebt, ze een auto ambulance laten komen en je afslepen. Kan natuurlijk zo zijn dat je daarvoor net buiten de garantiebepalingen valt, en hiervoor kosten moet betalen. Eventjes hun voorwaarden lezen lijkt me zo.

Zie HIER
door allewijn
#53127
In de quattro's zit volgens mij sowieso nooit een reservewiel.
Alhoewel, ik heb volgens mij weleens gehoord dat sommigen een thuiskomertje hebben.
Ik heb in ieder geval zelf in mijn TT Quattro fabrieksaf in de achterbak een reparatieset liggen, weggwerkt onder de laadvloer, met een compressor, chemisch vulmiddel, gereedschap, etc.
Gebruikersavatar
door sweeper
#53129
allewijn schreef:In de quattro's zit volgens mij sowieso nooit een reservewiel.
Alhoewel, ik heb volgens mij weleens gehoord dat sommigen een thuiskomertje hebben.
Ik heb in ieder geval zelf in mijn TT Quattro fabrieksaf in de achterbak een reparatieset liggen, weggwerkt onder de laadvloer, met een compressor, chemisch vulmiddel, gereedschap, etc.
Ik heb een Q, en een thuiskomer als reservewiel met piepschuimen vorm incl. gereedschap. Zover ik weet is dat standaard, en zo'n reparatie set met compressor e.d. een optie.
door ptie
#53131
Ik heb ook een Quattro en een thuiskomer inclusief gereedschap.

Is het overigens niet andersom? Dat de reparatie set standaard is, en de thuiskomer een optie?
Gebruikersavatar
door michael84
#53132
Ik heb een qauttro met een standaard 17 inch reservewiel geen thuiskomer. Of het fabrieksaf is weet ik niet ben de derde eigenaar?
Gelukkig nog nooit gebruikt maar als ik hem eruit zal halen zal ik de week daarop wel een lekke band hebben.
Gebruikersavatar
door denders
#53133
Dank voor de antwoorden!

Ik zie dat de mobiliteitsgarantie de kosten voor de lekke band o.a. zal vergoeden.
Dat is mooi, dan gaat dat betrekkelijk zware reservewiel eruit! :wink: .
(Ik zal het eens wegen)

In mijn porsche had ik zo'n thuiskomertje met compressor. (later erbij gekocht)
Als ik ooit nog eens verzekerd ben bij iemand anders zou ik zo'n quattro set kunnen overwegen want de compressor heb ik nog (nieuw) in verpakking.

Zolang ik nu maar niet mijn mobieltje vergeet! :wink:
Gebruikersavatar
door sweeper
#53149
michael84 schreef:Ik heb een qauttro met een standaard 17 inch reservewiel geen thuiskomer. Of het fabrieksaf is weet ik niet ben de derde eigenaar?
Gelukkig nog nooit gebruikt maar als ik hem eruit zal halen zal ik de week daarop wel een lekke band hebben.
Als het een volwaardig reserve wiel is, dan moet de kofferbak aangepast zijn omdat een Q standaard ondieper is vanwege de Haldex, de in tweeën gedeelde benzinetank, en de dubbele uitlaat/demper. :?
Gebruikersavatar
door denders
#53398
Ik heb niet genoeg in die diepe bak gekeken denk ik.. er lag gewoon zo'n nieuwe thuiskomer (18" 125 breed) opgepompt in :oops: (max 80 km/u)
Die heb ik eruit gehaald, toch weer een paar kilootjes minder en wat meer diepte bij het piepschuimen setje onder de laadvloer terwijl alles weer netjes vast ligt!
Gebruikersavatar
door denders
#53428
Ik ben even daar verder gegaan met antwoord geven :wink:
Ik wil hem in principe wel wegdoen.
Gebruikersavatar
door michael84
#53514
Sweeper schreef:
michael84 schreef:Ik heb een qauttro met een standaard 17 inch reservewiel geen thuiskomer. Of het fabrieksaf is weet ik niet ben de derde eigenaar?
Gelukkig nog nooit gebruikt maar als ik hem eruit zal halen zal ik de week daarop wel een lekke band hebben.
Als het een volwaardig reserve wiel is, dan moet de kofferbak aangepast zijn omdat een Q standaard ondieper is vanwege de Haldex, de in tweeën gedeelde benzinetank, en de dubbele uitlaat/demper. :?

Ik zal nog is een keer goed kijken dan?
Misschien zit ik er dan wel naast.
Gebruikersavatar
door denders
#53515
Het gewicht wat er nu uit is, is ongeveer >5 Kg.
Maar goed ik gebruik hem toch niet, gaat in topic verkoop.
Laatst gewijzigd door denders op za jun 12, 2010 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#53793
Volgens mij is de vorige eigenaar van mijn auto behoorlijk bang voor pech... ik heb gewoon 2 noodsetjes achterin liggen. dus 2 krik, 2 keer sleepoog etc. :?
Netjes in elkaar gestapeld :lol:
Gebruikersavatar
door denders
#53812
Handig, 1 x eruit halen dus en een komplete set maken!

Mijn reservewiel gaat trouwens onderweg naar de nieuwe eigenaar!
Thijs is dus niet meer op zoek :wink:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]