Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Anand
#54059
Zo, moest gisteren ff naar Baarn voor een kleine optreden...vol getankt en alleen maar op cruise control gereden van Enschede naar Baarn en terug en alle snelheidslimieten aangehouden....

6.9l / 100km................niet slecht voor een TT....tank altijd BP Ultimate....oh ja : geen airco aan gehad.... :D
Gebruikersavatar
door denders
#54060
Heel netjes! wat heb je allemaal uit de auto gekieperd?? :wink:

Kom zelf (nog) niet verder met de 150pk dan een litertje meer, maar zonder cruise-stokje (niet aanwezig)
Ben wel weer begonnen met meten van het verbruik, sinds de ForgeDV-007 verbruikt hij een 0,5 Liter minder!

grt, Dennis
door rokky
#58773
als je hem op een aanhanger zet is hij nog zuiniger;-)
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#58776
Haha, tja... of je bouwt er LPG in, dan verbruik je ook geen benzine :P
Maar 't is een net resultaat Anand :thumbright:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#58779
het is zeker niet slecht, ik kijk er trouwens niet meer na. ik hou wel van door rijden en haal maar 450-500 km op een volle tank :(
Gebruikersavatar
door denders
#58788
Precies wat je zegt Dennis, het display gaat bij mij nu onder het rijden bewust uit want het gemiddelde van 1 op 12,5/13 bij mij is bekend.. Na tunen zal ik wel nog eens kijken maar anders blijf je gewetenswaardig op dat schermpje loeren.
Ik moet nu elke week ongeveer tanken en na het voltanken krijg ik weleens 680 KM te staan. maar netto doe ik zo 600 kilometer met een tank. Het is niet alleen doorrijden maar ook of je af en toe zoals ik in de, gelukkig alleen korte file sta even, geen pijl op te trekken helaas.

Maar Anand zal zeker een benzine-poll hebben gewonnen :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#58794
mijn tt deed na t chippen en een kat vervanger dr onder 6,4/100km dus is goed te toen zelfs met meer dan 225 hp under the hood ;) heb op de S3 wel es 700 km gehad met een auto ambulance dr achter door Duitsland heen... Sjon heeft toen met zen telefoon een foto gemaakt was erg maf om waar te nemen via het display, maar wat wil je met 100 km/h want harder mocht met dat kreng dr achter niet haha. Even naar Weeze en weer terug van Weeze was meer dan een halve tank... maar wat wil je autobahn zonder aangegeven limiet = gas dr op als dr niks achter mn auto hangt :D
Gebruikersavatar
door denders
#58799
Wauw..dat was dan bijna net zo zuinig als waarmee ze nu schermen met die kleine 60+pk autootjes! :D
Dus dan doel ik niet de theoretische/papierwaardes maar de netto waardes die die autootjes halen op de weg.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#58802
Is met 100 km/h op de snelweg die waarde... want gemiddeld verbruik op een tank bij normaal dagelijks gebruik... dat red je nooit met een 1.8T zoals we er dagelijks mee rijden. Ik red 560 km op een tank met snelweg kilometers erbij dus ene gemiddelde anders haalt die minimaal 440 km bij alleen binnen door en dan is die waarde zo teniet gedaan. Alleen snelweg kilometers en dan puur Duitsland in max. 680 km op een tank, maar dan moet je wel constant door kunnen rijden.
Gebruikersavatar
door denders
#58806
Klopt als een bus met een 1.8T motor :D
Behalve de interne spelingen van een motor die van belang zijn en de rechtervoet heb je niet altijd die prettige snelwegkilometers...
Maar goed, tunen die hap! :wink:
..overigens vanmiddag weer een volle slok halen voor de TT, is weer tijd ervoor.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#58834
Ach 720 ook op t display gezien in Duitsland, maar dan denk ik 'verrek toch gekke computer!' want dat geloof ik dus echt niet dat ie dat halen kan met onze rechter voeten.
Gebruikersavatar
door denders
#58837
Ik vaak zat 730 gezien, maar dat gaat er bij mij ook niet in.
Vanmiddag nog..ik zette de tellers eens op 0, wat staat er na een 15 minuten snelweg, 5,7L/100KM haha later werd dat vanzelf 6,8..dus ik heb mijn record gehaald hoor... alleen een berekening over langere tijd is nauwkeuriger dan kort.

Wederom een 600 km gedaan met de tank zag ik op de 'dagteller' dat is het steeds zo'n beetje. Netjes voor 1255Kg (leeggewicht dan)
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#58842
Het meest sneaky vind ik dat die computer zo'n lange tijd mooi weer moet spelen :lol:
Vaak duurt het tot over de helft vd tankinhoud voor ie erachter komt dat het toch iets te optimistisch is geweest en dan zie je 'm gewoon de kilometers wegmoffelen :roll: :)
'The bastard' :D
Gebruikersavatar
door denders
#58866
Ja het is en blijft erg lachen met die computer die het niet zo nauw neemt...
Ik had net getankt tot de pomp zelf afsloeg vanmiddag, stond vandaag onderweg naar A'dam in de reikweidte.....830 Kilometer!! en ik heb er zelfs een plaatje van gemaakt met de mobiel.(zal hem nog wel plaatsen)
Nieuw record, maar lees: theoretisch record haha :wink:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]