Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronnie
#54491
Ik laat de motor altijd 1 minuut stationair draaien als die echt warm is en dan pas gaat ie uit dan hoor je dat extra pompje dus niet meer actief napompen, 'n rot geluid vind ik dat overigens. Als ik korte stukjes gereden heb hoor je die nooit maar dan is de turbo eigenlijk niet warm cq heet geweest.
Gebruikersavatar
door michael84
#54762
Bij mij draaid het pompje echt altijd als ik de motor uit doet ook als ik maar 100 meter gereden heb. Nu ik weet wat het is heb ik er niet zo'n problemen mee.
Gebruikersavatar
door Nils
#55272
TTmaniac schreef:Klopt, je blok profiteert hiervan en koelt daardoor nog wat na. Nu zit je turbo via het uitlaatspruitstuk aan je blok vast dus theoretisch.....maar niet echt natuurlijk.
Aan je turbo komt niets van koelvloeistof te pas want deze is niet in het koelvloeistofsysteen opgenomen en moet het zuiver en alleen van de olie hebben. Draai jij je sleutel om dan stopt de oliecirculatie dus ook je smering c.q. koeling van turbo.
:shock:
:?: :?: :?:

Wat mensen af en toe toch verspreiden op fora...

De turbo van een TT is wel degelijk vloeistof gekoeld!!!!!


Tuurlijk heeft de olie ook een koelende werking, dus is naast de smering een secundaire taak. De turbo is daarnaast gewoon vloeistof gekoeld en wordt dus ook gekoeld als de elektrische waterpomp na draait.

Advies is wel even 2 minuutjes na te draaien na een intensieve rit. Nog betere tip is 10 minuten voor het einde van je rit gewoon even beschaaft rijden. Als je echt vol trapt en meteen de auto weg wil zetten moet je de auto wel even 5 minuten na laten draaien (tot de motor olietemperatuur weer rond de max 95°C is als je een olie temp meter hebt).
Gebruikersavatar
door sweeper
#55288
Nils schreef:De turbo van een TT is wel degelijk vloeistof gekoeld!!!!!
Daar had ik dus volledig overheen gekeken, en ik heb nog wel zelf de turbo vervangen. :oops:
Beter lezen voortaan. ](*,) :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#55296
Gewoon altijd even uit laten draaien als je een leuke rit achter de rug hebt :D trappen hoef je niet als de auto bij Ronald of Gijs is geweest, strelen van t pedaal is al genoeg :lol:
Gebruikersavatar
door denders
#55302
Gewoon net zoals je airco behandelen, paar minuten voordat je er bent rustig aan en de knop uit, hoeft er helemaal niets extra aan te blijven en heb je ook geen standwarmte :wink:
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]