Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Marnix
#54600
Hallo allemaal!

Ik stel me even voor. Ik ben Marnix, 18 jaar en kom uit Leerdam. Ik werk nu 2,5 jaar als bijbaan in verschillende spuiterijen. Dit doe ik naast mijn HBO studie en is meer voor de hobby.
Nou heb ik begin dit jaar een Volkswagen Golf IV 2.3 V5 Highline uit 1999 met 170.000km gekocht maar ik wil eigenlijk upgraden naar een TT omdat ik het een veel vettere auto vind. De Golf heb ik met schade gekocht via schadeautos.nl. Deze schade heb ik in mijn vrije tijd gemaakt en ziet er weer netjes uit. Alleen een klein kleurfoutje maar dat kwam omdat er 11 tinten waren van de kleurcode en die tint staat niet in je auto :p

Nou heb ik zitten kijken naar Audi TT's op Marktplaats en Autoscout24 enzo maar die zijn eigenlijk allemaal net even te duur in aanschaf voor mij. Dit was ook het geval met mijn Golfje, daarom heb ik die toen ook met schade gekocht. Nou is het ook zo dat je op sommige auto's flink kan besparen als je ze uit Duitsland haalt maar ik weet niet precies waaraan ik moet denken bij het invoeren. Al die verhalen op internet zijn zo vaag. Mijn vraag is dus, hebben jullie ervaring met het importeren van een TT en hebben jullie daar tips over? En hebben jullie ervaring met een TT met lichte schade (gewoon plaatwerk)? En eventueel een combinatie van een schadeauto uit Duitsland?

Ik hoor het wel :D

Mazzel!
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#54601
welkom hier op het forum,

je hebt precies dezelfde auto dan dat ik eerst had voor m`n TT :wink:

wat je zegt over schade auto`s uit het buitenland klopt. je hoeft maar heel weinig invoerkosten
te betalen als de auto schade heeft.

precies weet ik het niet daarvoor moet je echt bij de rdw zijn die kunnen het je precies zeggen.

succes met je zoektocht.

grTTz. dennis
door MarcelR
#54617
Hey marnix.

Ik heb zelf onlangs een tt gekocht met best wat schade. Ik werk zelf ook als spuiter / plaatwerker bij een schadebedrijf.
Ik ben nu nog bezig met het bij elkaar schrapen van de onderdelen, is ook iets wat niet mee valt want motorkappen bijvoorbeeld zijn niet echt dik bezaaid en veel demontage bedrijven vragen echt de hoofdprijs, enkel omdat er audi op staat en de tt een wat specialere auto is. Een voorscherm kost mij 150 euro nieuw en de meeste die ik aangeboden kreeg zaten rond de 110 tot 150 euro....dus lekker afdingen en anders nieuw kopen!

Je weet zelf misschien wel waar je op moet letten met het kopen van een schade auto, ik let vooral op of ze er hier en daar niet alvast aan hebben staan trekken, om de schade wat minder erg te laten lijken. En desnoods meten met een speermaat of de langsdragers niet om staan. En zo nog een hoop dingen.

Wat ik begrepen heb is dat je bpm betaald over de dagwaarde van de auto, maar je moet de auto/schade wel laten taxeren door een erkend bedrijf en een rapport kunne laten zien bij de rdw.
door Marnix
#54647
Oke leuk om te horen dat ik niet de enige ben met dit plan :p Watvoor schade had je TT? Ik heb namelijk bij mijn Golf een hele lichte voorschade gehad waarbij ik alleen de bumper en bumperbalk hoefde te vervangen en spuiten. En verder zat mijn linker achterkant in elkaar... hier een foto reportagetje: http://www.picturetrail.com/sfx/album/view/22509843
Ik heb dat blauwe achterscherm van de sloop gehaald voor 150 euro en mijn bumpers voor en achter kwamen ook op 150 euro. In totaal heeft de schade me tegen de 800 euro gekost om te repareren. Ik heb niet heel veel ervaring met de schades aan de voorkant. Onlangs wel een Seat Aros met een tik op de voorkant gerepareerd. Linker voorscherm, bumper, motorkap en grill maar het chassis of radiator was niet kapot. Ik ben dus een beetje huiverig voor die voorkant schades omdat het mee kan vallen maar ook zwaar tegen kan vallen. Ik ben technisch qua plaatwerk maar niet qua chassis of motorisch gebeuren. Ik heb dus het liefst een TT met een deurtje vervangen en een deukje in het voor of achterscherm ofzo dan dat heel die voorkant in elkaar zit.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#54656
Ik heb meerdere schade auto's in Duitsland gezien terwijl ik gewoon naar een schadevrije (historie aantoonbaar en compleet) ging kijken, maar vaak kun je hier in Nederland voor dezelfde bedragen terecht maar moet je meer in die handel de prijzen weten. Vraag en aanbod bepaald toch de prijs en als je in Duitsland een auto met schade koopt dat bepaald de douane/RDW uiteindelijk wat je extra invoer korting is met de desbetreffende schade. TT's met plaatwerk werk zeg maar vragen ze in DUitsland flink geld voor dat is vaak niet interessant of je moet via t schade traject bedrijfsmatig gaan kopen dan heb je wel voordeel maar de normale handel als particulier eigenlijk niet dan kan je beter een knappe Duitser invoeren zonder werk als je alles gaat tellen en dan niets eens de uren van t werk.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]