Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#54622
"Vind het mooi om mensen uit de bocht te zien vliegen op de Nurburgring" :lol:
Grappig filmpje wel ja!

Groeten
Joop
door allewijn
#54634
Leuk filmpje!
Die Wilco geen lid van hier?
Dan is het geen echte TT fan! :lol:
Overigens wel onzin over de temperatuur zeg!
Dat de TT in files de airco aan moet hebben omdat de temp anders oploopt tot boven 100 graden.
Ik had in 2008 ook een kapotte thermostaat, waardoor mijn temp niet boven de 70 graden kwam, mijn thermostaat bleef nml. altijd open staan, dus bij koude motor werd hij amper warm doordat het circuit altijd volledig open was.
Na deze toen zelf vervangen te hebben was alles opgelost.
Hij loopt nu altijd rustig naar de 90 graden, stabiliseert daar en komt er noooooit boven, ook niet bij flink rijden of files!
En hij durft niet boven de 200 omdat hij geen spoiler heeft, haha, eerst zeggen dat de TT zonder spoiler mooier is, en dan dit als gevolg hebben!
Doe maar maar de fraaie spoiler :wink:
Gebruikersavatar
door denders
#54649
Leuk filmpje, gelukkig smaken verschillen hou ik m'n V6 spoilerset wel :wink:
Als je goed naar de TT kijkt onderbreekt de lijn helemaal niet ..oja en ik waai niet weg Haha :oops: :D ,

Tss...met z'n cameraatje een beetje het leed van anderen vastleggen vind die wel kicken, ach ja ik keek vroeger ook altijd naar Eurosport ongelukken!

Wat een kolder, die temperatuur idd. er is gewoon wat kapot, maken dus.
Die van mij staat letterlijk altijd net een fraktie onder de 90 graden, warme motor nooit minder nooit meer!
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#54704
Tja, zo is er van elk merk/model wel wat te noemen natuurlijk. Dan vind ik die "kwaaltjes" (als ik het überhaupt al zo kan noemen) in het niet vallen met wat je van sommige andere merken hoort en leest. Ik moet er niet aan denken om de wagen naar de garage te brengen voor een recall, omdat de remmen niet werken of het gas blijft hangen enz. :shock:
Laatst hoorde ik iemand met een Renault dat ie wel eens last had van het wegvallen van elektrische systemen of dat er spontaan het stuurslot op springt tijdens het rijden...

Nee... geef dan mijn TT'tje maar :D

Groeten
Joop
door bkwilco
#56503
Soms is het leuk om op je eigen naam te googlen en toevallig kwam ik hier op het forum terecht... Ik had al weleens eerder op het forum gekeken, maar nu heel AutoWeek lezend Nederland mij in de ocassionrubriek heeft zien staan, kan natuurlijk niet om de TT-club heen.

Wat betreft de temperatuur: daar heb ik meer commentaar op gehad. Bij de keuring bij de TUV voor de AutoWeek was het helder: de motor was op temperatuur, de airco stond uit en na een paar minuten de motor laten draaien liep de temperatuur op. De fan slaat dan niet aan. Als je de airco aan laat staan, is er niks aan de hand en blijft de meter keurig op 90 staan. Overigens was het iemand van de wegenwacht die me hierop attendeerde: het schijnt dus toch meer voor te komen.

Als iemand een idee heeft wat ik er aan kan doen, dan zou ik dat graag weten. Maar misschien is dat een onderwerp voor bij de technische problemen...
Gebruikersavatar
door sweeper
#56509
Ha welkom hier Wilco. Het gebruikelijke voorstel rondje op het forum hoef je al niet meer te doen, dat is al voor je gedaan. :lol:

Als je de zoekfunctie gebruikt hier, dan kom je genoeg onderwerpen tegen over het warmer worden van de motor boven de gebruikelijke 90 graden. Meestal is het toch wel terug te herleiden naar een paar dingen zoals de koeltemp. sensor, thermostaat, zekeringblok op de accu (zekering van de fan wil nog wel eens sluiting maken), vastgelopen fan, of kapotte bedrading.

Ik heb het probleem gelukkig nog niet gehad. Wel of geen Airco, hoge of lage buitentemperatuur, zwaardere belasting van de motor maakt niet uit hij blijft op de 90 (+ of - een paar graden natuurlijk) staan gelukkig.

Mss. tot op een meeTTing.
Gebruikersavatar
door denders
#56546
Welkom dan eindelijk hier want dit is natuurlijk wel het forum to be! :wink:

Grt, Dennis
door Lookingfortt
#57528
Ook ik heb sinds kort dit probleem met de temperatuur, schijnbaar was het eerst de waterpomp, deze heb ik laten vervangen. Vervolgens ook nog eens een electrische pomp laten vervangen, helaas loopt die nog wel op als ik lang stil sta en zeker als ik de airco/climate control uitzet.

2 jaar terug is de thermostaat ook al vervangen, wat is er in hemelsnaam aan de hand...
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]