Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Ronnie!
#54922
Beste forumleden,

het is misschien een achterlijke vraag, heb de boekjes al doorgelezen en hier op het forum gezocht, maar ik krijg m'n stoelen niet in hoogte versteld. Wat ik heb begrepen is dat je gewoon het hendeltje omhoog moet houden en dan zou de stoel door je lichaamsgewicht vanzelf moeten zakken... Wellicht is het defect, maar graag zou ik advies van jullie horen want vind het behoorlijk klote. Groetjes Ronnie.
Gebruikersavatar
door Anand
#54923
inderdaad een leuk speeltje , verstelbare stoel ...:)
Ik weet dat als je erop blijft zitten en aan de hendel trekt, hij NIET door je gewicht gaat zakken....je moet een beetje jezelf schuin naar beneden drukken achterwaarts.......hopelijk duidelijk ...:) en lukt het...succes....
A+
Gebruikersavatar
door denders
#54926
Het is idd een apart staaltje schat en doe-werk maar ik heb betere stoelen gehad die je in hoogte en totaal nauwkeuriger af kunt stellen precies goed.
Helaas is er gekozen voor dit systeem waarbij je idd. wat moet wrikken en gaat het dan naar achteren en tegelijkertijd naar beneden, zit je al snel te diep weer om vervolgens weer het gewicht van de stoel te halen om terug te stellen.

Ik krijg de stoel wel goed, maar nooit he-le-maal precies goed op mijn gewenste zitpositie.
Elektrische stoelen was helaas (naar mijn weten) geen optie zoals andere Audi modellen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#54930
Ronnie! je woordkeuzes kunnen wat netter in je bericht maar weet dat t een irritant systeem is als je t niet gewend bent.
maare Dennis de cupra stoeltjes werken toch ook zo? rugleuning iets voorover draaien en goed naar achteren gaan met je gewicht terwijl de handel bedient wordt, stelt weinig voor in een TT moet alleen niet te voorzichtig gebeuren dan gebeurd dr niks.
door ptie
#54945
Zoals Anand aangeeft, hendeltje omhoog, en jezelf schuin naar achteren drukken. Je gewicht alleen is vaak niet voldoende.
Gebruikersavatar
door denders
#54949
@Ronnie: nee die van de cup waren echt beter te verstellen, dat ging omhoog en omlaag en niet zo schuin naar achteren, ging toch anders.
Misschien zit er hier een dempertje extra in ofzo.
Maar geef mij maar de elektrische Porsche stoelen die ik ook had, tik,tik op het knopje en precies goed. Hoop er nog eens boxster S stoelen in te zetten maar we zien het wel en daar gaat het hier niet om :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#54968
@ Dennis: in de S3 zitten heerlijke elektrische Recaro's middels knoppies :D
ik herinner me de TT nog wel, die is alleen met je complete gewicht en een bepaalde manier van duwen te verstellen, zit een flinke gasveer ofzo onder, weet t niet precies maar meer kracht voor nodig dan de cupra stoeltjes idd maar had t idee dat t nagenoeg t zelfde werkt daar ga ik ook gewoon in hangen en hupsa verstellen die handel naar wens.

@ Ronnie!: volgende keer beter, als je t elke keer zo zou gaan doen kan t zijn dat niemand gaat reageren zou zonde zijn als t door de toon van een bericht komt.
Gebruikersavatar
door SloTT
#82023
Bij onze TT werkte de stoelverstelling niet meer. Van Remco begreep ik dat er een slangetje loszat wat eenvoudig weer aangekoppeld kon worden. Probleem verholpen dus. Punt is wel dat die slang nog wel eens los wil gaan zitten als je de hendel van de stoel te hardhandig bedient. Rustig aan dus.
door RichardHuis
#82117
Heb ook meerdere keren lopen prutsen met het verstellen van de stoelen in de mijne. Op een eventuele volgende TT neem ik echt elektrisch verstelbare stoelen, bespaart een hoop gesjoemel...
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]