Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Arnold22
#56526
Goedenavond ik ben nieuw hier (Hallo iedereen) en ik heb wat vraagjes. Ik ben van om een TT aan te schaffen. Het zou om een 2.0 TFSI gaan en dan bouwjaar 2007/2008.

Als eerste heb ik wat vragen over het gebruik van een TT.

- Ik ga er dagelijks gebruik van maken om naar mijn werk te gaan. Mijn werk is heen 40 kilometer en zonder op onthoud over de snelweg. Terug is het dezelfde snelweg maar altijd file. Ik rijd dan niet harder dan 40 km/uur, constant oprekken en remmen. Is de TT daar tegen bestand, rijdt het dan nog steeds confortabel, is de turbo daar tegen bestand.

- is de TT betrouwbaar, rijd nu Toyota en heb nog nooit een probleem gehad.

- is onderhoud duur, zijn reparaties duur?

- zouden jullie een 1.8 tfsi ook adviseren. Ben niet echt een snelheidsmaniak.

- ik ben 1.96 lang. Ga dat passen? Heb wel eens in een TT gezeten en voor mijn gevoel past het wel.

Aangezien ik import uit duitsland wel ziet zitten, omdat je minder betaal voor minder kilometers op de teller en er vast wel mensen zijn ervaring die ervaring hiermee hebben hier even wat korte vraagjes.

- ga je eerst kijken naar een auto in duitsland en haal je hem een week later op of gaat dat anders daaro? Welke kosten krijg je nog voor je kiezen; bpm, invoerrechten, kenteken zetten? Moet ik de auto op de ophaaldag, tijdelijk verzekeren? Rijd je gelijk door naar de RDW, douane?

- de boardcomputer kan ik die ook op nederlands zetten?

- krijg je nog enige vorm van garantie. Fabrieksgarantie is bij een auto van 2007 namelijk verlopen? Als ik 30.000 tot 35.000 euro uitgeef, wil ik toch wel iets van garantie hebben. Ben i.i.g van plan om hem bij de audi dealer te kopen.

Bij voorbaat mijn dank.

PS,

Waar is trouwens de middenarmsteun????????????? Echt een minpunt.....
Gebruikersavatar
door denders
#56544
Welkom, zou ivm ELKE dag file (zou er gek van worden maar goed) toch wel een automaat nemen.
Succes

Grt, Dennis
#56567
Tjah wat betreft het importeren

Kosten:
- Je moet een trailer huren want de kentekens in belgie en duitsland staan op persoon uitgeschreven, of je moet export kentekens aanvragen in duitsland maar, daar wil je niet aan beginnen en is een trailertje met je tt erop 10x voordeliger.
- Dan zet je hem in de garage of een plek waar hij het veiligst staat.
- Maak je een afspraak bij het keuringstation (waddinxveen of elders) dan krijg van hun één dags kentekenplaat. daarmee rijdt je er heen en weer terug van het keuringstation. Hier wordt je auto gecheckt en indien oke, ga je door naar de douche en betaal je de bpm. Vul het formulier hiervoor alvast van te voren in (scheelt tijd), kan je downloaden via de belastingsdienst site.
- Daarna wacht je 10 dagen op je kentekenbewijs zodat je je kentekens kan gaan laten drukken. ( deze dagen mag je niet rijden)

Kosten:
- BPM kosten ( hoe ouder de auto hoe minder BPM)
- Aanvraag kenteken kost geld
- EVT APK keuring
- Trailer kosten
- Benzine kosten

Zorg bij invoer dat alle papieren erbij zitten!!!!!!!!!!!!!!
- Kentekendeel 1,2,3 en het arestdocument welke in belgie standaard bij de aflevering van een auto wordt afgegeven. In duitsland dus niet. Dus moet je goed nagaan of dat erbij zit anders moet de dealer dit eerst bij de fabriek van die auto dat opvragen. Waarom heb je dat nodig? Omdat daar de exacte gegevens opstaan van milieu eisen etc. Heb je dit niet krijg je problemen met het aanvragen van je kenteken.

Tip, spreek de taal goed en neem iemand mee die de auto kan checken technisch.
Verder zorg dat de onderhoudsgeschiedenis aanwezig is en check dit.
Check oliepijl.

Ik sta trouwens ook vaak in de file met de TT en gaat goed hoor. Beste wagen.

Succes.

Grtjz
Gebruikersavatar
door sweeper
#56569
Welkom Arnold, en veel suc6 met de zoektocht.


- Ik ga er dagelijks gebruik van maken om naar mijn werk te gaan. Mijn werk is heen 40 kilometer en zonder op onthoud over de snelweg. Terug is het dezelfde snelweg maar altijd file. Ik rijd dan niet harder dan 40 km/uur, constant oprekken en remmen. Is de TT daar tegen bestand, rijdt het dan nog steeds confortabel, is de turbo daar tegen bestand.
In de TT's zitten normale motorblokken die door het hele VAG concern gebruikt worden in veel modellen van Audi, VW, Seat, & Skoda. Filerijden gaat dus niet anders dan andere auto's, en is dus geen probleem. Voor het prettige filerijden kan ik je het beste de S-tronic bak (heet bij VW DSG bak) aanraden. Dat zijn 2 koppelingen die elektronisch aangestuurd als een automaat functioneren.

- is de TT betrouwbaar, rijd nu Toyota en heb nog nooit een probleem gehad.
Simpelweg JA, maar elke auto kan zo z'n probleempjes hebben/krijgen

- is onderhoud duur, zijn reparaties duur?
Voor de mk2 TT heb ik geen inzicht, maar ook hier geldt dat veel van de techniek gedeeld wordt met andere VAG modellen. Materialen/onderdelen voor een TT zijn dus niets ineens duurder dan andere. Uurlonen blijft een groot verschil tussen dealers, alsook de service. Vergelijken met andere merken/modellen blijft moeilijk.
Als ik eens een onderdeel nodig heb denk ik soms "oké dat is best duur voor zo'n klein dingetje", & de ander keer is het van "dat is toch goedkoper dan ik had gedacht".


- zouden jullie een 1.8 tfsi ook adviseren. Ben niet echt een snelheidsmaniak.
Of je nu de 1.8 of de 2.0 kiest, ze zijn beiden goed alleen verschil in vermogen/trekkracht, maar je kan de 1.8 ook altijd nog laten chiptunen.

- ik ben 1.96 lang. Ga dat passen? Heb wel eens in een TT gezeten en voor mijn gevoel past het wel.
Dat zal je zelf moeten uitzoeken. Gewoon bij een dealer instappen.

Aangezien ik import uit duitsland wel ziet zitten, omdat je minder betaal voor minder kilometers op de teller en er vast wel mensen zijn ervaring die ervaring hiermee hebben hier even wat korte vraagjes.

- ga je eerst kijken naar een auto in duitsland en haal je hem een week later op of gaat dat anders daaro? Welke kosten krijg je nog voor je kiezen; bpm, invoerrechten, kenteken zetten? Moet ik de auto op de ophaaldag, tijdelijk verzekeren? Rijd je gelijk door naar de RDW, douane?
Kan ik je helaas niet bij helpen.

- de boardcomputer kan ik die ook op nederlands zetten?
NEE.

- krijg je nog enige vorm van garantie. Fabrieksgarantie is bij een auto van 2007 namelijk verlopen? Als ik 30.000 tot 35.000 euro uitgeef, wil ik toch wel iets van garantie hebben. Ben i.i.g van plan om hem bij de audi dealer te kopen.
Een auto die in het ene land van de EU geleverd is, heeft in alle landen fabrieksgarantie, maar dealers zien je vaak liever gaan dan komen als er problemen zijn.
Een mogelijkheid is om in Nederland garantie bij te kopen als de wagen aan bepaalde voorwaarden voldoet voor A-selectie. Hier zijn geloof ik formulieren voor bij de dealers.


Bij voorbaat mijn dank.

PS,

Waar is trouwens de middenarmsteun????????????? Echt een minpunt.....
Geen idee. voor mk1 bestond hij niet, maar is wel te verkrijgen. Vaak vindt je op Ebay goede deals. Even zoeken dus.
door Arnold22
#56575
Bedankt voor de informatie tot nu toe.

Ik lees opeens iets over een arestdocument. Ik heb hier nog nooit van gehoord en google ook niet, 0 hits.

Dus als ik in Duitsland een TT koop, dan moet ik om een arestdocument vragen???

Trouwens nog een vraag. Krijg je in Duitsland nog een beetje korting bij de dealer??

Ik blijf natuurlijk een Nederlander.
door Arnold22
#56576
Ik heb even het pdf-je gelezen over het invoeren uit duitsland. Daar staat het volgende.

"De meeste (particuliere) kopers gaan met de auto naar een Kraftfahrzeug Zulassungsstelle
(Kfz) waar de auto afgemeld wordt en een tijdelijk kenteken met een groene kaart gekocht
kan worden."


Dus als ik het goed begrijp. Je koopt de auto. Auto krijg je mee zonder kenteken en dan rijd je zonder kenteken naar de Kfz???

Kun je niet in Nederland al een tijdelijke kenteken en verzekering aanvragen?
Gebruikersavatar
door sweeper
#56582
Die groene kaart is volgens mij het arest document waar over gesproken is. De benaming arest docu.... klopt niet, heeft andere naam, maar die weet ik niet.
Die groene kaart kan door de verkoper geregeld worden, en is mogelijk al aanwezig bij de auto.
Gebruikersavatar
door denders
#56597
Korting ligt natuurlijk geheel aan je eigen onderhandelingen. Dat had ik ook bij de dealer vorig jaar toen ik de mijne daar kocht. Beetje gezellig gesprek helpt dan wel, zelf onderhandelen dus want wij kunnen niet weten of jij ergens in Duitsland korting gaat krijgen..

Tsja in de file zal de TT het net zo goed doen als elders alleen je zult sneller je drukgroep/koppelingsplaten en remmerij moeten vervangen, logisch. Net zoals bij elke andere auto. Smorgens kun je het in de motor dan weer goed maken met het verbruik door lekker door te kunnen rijden op één snelheid.
Succes!

Er zijn trouwens ook bedrijfjes die alles voor je kunnen regelen bij import van deur tot deur.
Uiteraard niet voor niks maar dat wist je al :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#56607
Ach gewoon heen met 1 auto, verzekering bellen wat t chassisnummer is en regelen dat ze de wagen verzekeren. Vervolgens overschrijven die handel op een TUV kantoor Duitse RDW, daar papieren laten maken en ff wat aftikken, dan met die papieren richting t hokkie met de export kentekens en rond de 100 euro was t voor 2 maanden 5 jaar geleden, had mooi door die extra weken rek extra leeftijdskorting dus hebben die platen niets gekost en kon gewoon rijden. Ambulance achter een auto of een huren t kost meer brandstof en t geringe verschil rij ik liever even een nieuwe aanwinst op temperatuur en waar t in Duitsland mag gas dr op over de Autobahn.

Invoeren stelt weinig voor, 'Het kost een dag... maar bespaard een aanzienlijk bedrag!

Dat groene papier is een kaft voor EU papieren en een hoop wit papier met allerlei talen gebrabbel dr in. MAAAR je rijdt met garage kentekens naar een TUV kantoor waar je pas je export kentekens laat maken. Of als je particulier koopt rij je eerst op hun papierenen kenteken naar t keuringstations en wordt alles overgeschreven. Rij aub niet naar die overschrijf kantoortjes en domweg zonder geldig kenteken als dr wat gebeurd kost t altijd geld wat zonde is.
#56619
Aanpassing: Arestdocument wordt mee bedoeld een CVO document Certificaat van Overeenkomst.
Wordt soms ook arest nog wat genoemd. Maar google op CVO document en je komt een heel eind.

Dus je hebt nodig aan documenten bij importeren.
- Kentekenbewijs deel 1,2,3
- CVO

Als je op google importen in geeft dan wordt je ook een hoop wijzer, er zijn er natuurlijk al een aantal voor geweest. En als het wiel als uit is gevonden danuh hoeft gij alleen maar te lezen ;-)

Succes,

Grtjz

( groene papiertje is het overschijvingsbewijs volgens mij)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#56621
Groene gedeelte is het EU bewijs dat de auto van jou is dus export papieren ;) die je nodig hebt binnen de EU om o.a. weer hier de NL papieren te kunnen krijgen. Staat in tig talen in hoe en wat en t laatste vel staan cijfers op met alle info van de auto. Als je t nooit gezien hebt is t vrij apart om te zien. Heb m gister nog in mn hand gehad kwam t toevallig tegen. Ofwel gewoonweg t eigendomsbewijs heb je dan in handen hoe ze t verder allemaal noemen is dan niet meer interessant.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#56648
Het groene boekje zoals ik t gekregen heb dat EU document heb je nodig bij t uitvoeren naar een ander land buiten de EU geloof ik maar krijg je dr standaard bij in Deutschland ;) had t bij de rdw wel erbij gegeven en hebben ze in lopen bladeren want dat geeft die europese typekeuring en de hele info weer die ze willen weten van een voertuig.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]