Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#56665
het CVO formulier heb je echt nodig, anders krijg je echt wel problemen.
MAar je kan het ook niet doen en er later achter komen. Ik denk en met wat ervaring die ik heb dat je alvorens gaat importeren je huiswerk goed moet doen. Zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#56712
CVO is niet eens nodig als je de Duitse papieren maar compleet hebt schrijven ze m gewoon over op je naam ontvang je idd de Europese papieren mocht je buiten de EU willen exporteren vanuit Duitsland. Ik kreeg de papieren terug met strepen dr op plus een vrijwaring voor de vorige eigenaar (bedrijf) en kreeg de nieuwe papieren en zo'n groen boekje qua kaft met allerlei talen dr in dat voor export buiten de EU geldt dus de EU papieren. Ze vragen niet eens naar een koopovereenkomst (cvo) dus gewoon de factuur als je een auto bij een bedrijf koopt. Particulier zou ik niet eens aan de gang gaan. Echter is dat wel belangrijk om zelf te hebben wat voor auto je gekocht hebt waar en met welke opties de prijs, garantie, etc. anders wordt het erg lastig als je je recht zou willen halen indien je een compleet versleten koppeling gekocht hebt en je merkt het achteraf na aankoop. Daarom is een cvo wel van belang niet voor het overschrijven en de RDW die interesseren t eigenlijk niet. Een autobedrijf rijdt toch met je mee en helpen je bij t overschrijven, vaak kennen die dr mensen zodat je niet eens hoeft te wachten en gelijk geholpen wordt.
door ahm
#56715
Import traject kun je uit handen geven, heb ik ook gedaan naar alle tevredenheid.
Google conceptcars24.
Zijn betrouwbare jongens, regelen alles voor je en zoeken ook actief mee.
Zo hebben ze mijn TT gevonden in Luxemburg!

Als je veel in de file staat zou ik een s-tronic overwegen, is sowsieso het overwegen waard, zeer comfortabele automatisce versnellingsbak.

Succes!
#56729
CVO is niet aan het aankoopsbewijs maar een document met allerlei unieke informatie over je duitse auto. In landen zoals belgie wordt dit standaard bij aflevering erbij gedaan in duitsland niet. Bij het RDW doen ze er moeilijk over althans dat deze ze bij wel. Ik heb toen alsnog via de importeur moet regelen. Ik begrijp dus niet dat ze met 2 maten meten. Het enige wat ik er nog over zeg is dat je huiswerk en laat je vooral niks wijs maken.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#56747
Ellen ik heb een groen boekje erbij gehad met cijfers en elke taal die dr insaat uitleg van termen, achterin herhaalt een papier met cijfers en merk type motorinhoud chassisnummer etc. Echter die hebben ze gezien niet ingezien direct terug geduwd in mn hand en vervolgens de Duitse papieren nagelopen bij de auto en hups reken maar af en 5 werkdagen later lag er een envelop in de bus, naar de automaterialen zaak 2 kentekenplaten aangevraagd en kon rijden.

Dus weet niet wat dr nu zo moeilijk is ze willen puur t kentekenbewijs hebben en weten van wie het voertuig is om op naam te zetten hier van uit Duitsland verder niks. Dat groene boekje en andere papieren die kunnen nodig zijn als je naar andere landen uitvoert end aar gaat importeren en dus op kenteken zetten.

Huidige regels gewoon de RDW contacteren is 100% uitsluitsel wat je moet kunnen overleggen bij een RDW vestiging voor een NL kenteken.
door Arnold22
#57134
Ben nog steeds aan het orienteren en heb toch nog wat vraagjes.

Is de een automaat altijd uitgevoerd met S-tronic flippers achter het stuur? Ik heb ook nog nooit in een automaat gereden nu zie ik bij de TT de volgende letters staan bij de pook, namelijk P, R, N, D+- en de S. Nu is de P denk ik de parkeerstand, R is de achteruit, N is neutraal, D is de drive stand en de S is (denk ik, weet niet zeker) de flipperstand?????

Wat doet de N precies, waarom staat bij de D een + en een - en is S de flipperstand? Moet je bij het flipperen niet de een koppeling gebruiken? En is het verstandig om een S-tronic uit Duitsland te halen, is dit niet een heel gevoelig iets wat je beter hier in Nederland kunt kopen met goede garantie of is het zeer betrouwbaar en niet onderhevig aan storingen. Is s-tronic een electrisch systeem?
Gebruikersavatar
door sweeper
#57135
De S is de Sportstand van de D zeg maar. Hij schakelt dus pas automatisch door bij een hoger toerental. Als je de pook in D naar rechts duwt krijg je de + & - waar je mee handmatig, zonder te hoeven koppelen (is elektronisch geregeld) op- & terugschakelt. (zowel met pook als flippers)

De N doet van zichzelf niets, hij zit de bak in z'n vrij.

Zover ik weet is een handbak, automaat, of S-tronic (DSG) niet gevoeliger voor storingen.
De S-tronic of DSG is een dubbele koppeling systeem dat d.m.v. computer zelf alvast de volgende versnelling klaar zet. Het niet simpel, maar simpel gezegd zijn het dus 2 hand geschakelde versnellingsbakken. Ik meen dat koppeling 1 de 1 - 3 - 5de - (soms 7de) versnelling, & koppeling 2 de R - 2 - 4 - 6de versnelling heeft. Het is dus geen automaat!

Het naar mijn mening echt een super systeem dat nu door vele fabrikanten wordt overgenomen & nagemaakt/ontwikkelt.

Google maar eens op DSG van VW, of kijk eens op bijv. http://www.dsgdokter.nl
Gebruikersavatar
door sweeper
#57211
Nee, een S-tronic is GEEN echte automaat. Het zijn 2 schakelbakken (koppelingen) aan elkaar met een computer die het regelt, en je kan het rijden als een automaat.

De automaten van Audi zijn Tiptronic & Multitronic, & beide niet in de TT geleverd.
door Arnold22
#57311
sorry maar nu begrijp ik het niet meer. Als ik de prijslijst bekijk staat er bij automaat S-Tronic. Zijn er nu wel of geen TT's bouwjaar 2006-2010 die automaat zijn en geen S-tronic systeem hebben of hebben alle TT's met bovenstaande bouwjaar een S-tronic systeem.

Als ik op audi.de kijk en ik zie dus automaat staan is dit dat het S-tronic systeem?
Gebruikersavatar
door sweeper
#57312
Arnold22 schreef:sorry maar nu begrijp ik het niet meer. Als ik de prijslijst bekijk staat er bij automaat S-Tronic. Zijn er nu wel of geen TT's bouwjaar 2006-2010 die automaat zijn en geen S-tronic systeem hebben of hebben alle TT's met bovenstaande bouwjaar een S-tronic systeem.

Als ik op audi.de kijk en ik zie dus automaat staan is dit dat het S-tronic systeem?
In de autolarij kennen ze maar 2 mogelijkheden, schakelen & automaat, dus wordt de S-tronic onder de automaten gerekend. TT's met een "automaat" zijn dus voorzien van het S-tronic (DSG) systeem, en niets anders.
Gebruikersavatar
door sweeper
#57330
Maakt naar mijn idee niks uit. De techniek is betrouwbaar, en de S-tronic volgens mij een genot om mee te rijden, maar daar zijn hier op het forum anderen voor die er ervaring mee hebben.

Dus ja, ik zou dat wel aandurven.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#57332
S-Tronic rijdt goed, ik ervaar t als lekker relaxed rijden niet sportief maar kun je met de flippers of de pook wel doen maar t haalt t niet bij t echte schakelen. Al zou het mij wel rustiger maken... want dat heb ik al wel ervaren en met flink vermogen hou met de hand een s-tronic maar eens bij met je hand bak...
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]