Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#57104
Gister onderweg naar wat vrienden in Rotterdam, dus ik rijd met me 250pk over de a15 met een gangetje of 160.

Opeens zag ik het alom bekende stop signaal -POLITIE-, ik schrok me de pleuris, want bij mijn weten is 100 km/h de max snelheid op het stuk a4 ---> a15 europort - ridderkerk.

Ik langs de kant (vlakbij zuidplein) en ja hoor.... "u reed te hard maar dat wist u zeker al", "we hebben u gemeten op 160 km/h"

Nadat meneer de agent met zijn collega bijna 10 minuten had overlegd, kreeg ik uiteindelijk me rijbewijs terug en nu zal het OM vervolgens bepalen hoe hoog me boete wordt.

Met afronding zat ik dus op zo een 46 km/h te hard.

Nu zit ik met twee dingen:
- Naar mijn weten is heel dat stuk max 100 km/h, dus volgens mij had me rijbewijs ingenomen moeten worden? (60 km te hard!!!)? Hoe komen zij op 46??
- Hoe hoog zal de boete ongeveer worden? Dit is me eerste overtreding van dit formaat zeg maar (parkeer boetes en kleine snelheidsovertredingen daar gelaten?

Iemand ervaringen....
#57109
toch nog een beetje geluk bij de pech, ik snap ook niet hoe ze bij 46 km te hard komen. bij correctie gaat bij zo`n snelheid meestal een kilometer of 6 eraf maar dan zou je nog op boven de 50 zitten. maar als ik jou was had ik geen slapende honden wakker gemaakt. je hebt je rijbewijs gelukkig nog :wink:
#57111
Gecorrigeerd 40km/uur te hard binnen bebouwde kom kost €360,-.

Op de snelweg of autoweg zijn ze volgens mij coulanter als je daar te hard rijdt.
Minimaal €300,- zou ik toch wel op rekenen.
#57115
Dat is balen, maar goed je deed het zelf en ze hadden zeker over een bepaald traject niet genoeg data om je op 160 te pakken? Zag je niks met je mee oprijden dan?

Ach gelukkig zo maar.. Correctie eraf is toch altijd maar 3 km/u?

Je moet daar idd. uitkijken en alles is 100km/u daar, ik ga zelf nooit harder dan 120 km/u op die ring.
Hier op de N57 ging ik weleens 140 waar ik 100 mocht, ook ineens STOP POLITIE.
Ik reed naar huis en was redelijk vlakbij, had geen rijbewijs bij me ook nog.
Zegt de goede man na een net gesprek in mijn toenmalige Seat, maar de eerste keer aanhouding is bij mij altijd een waarschuwing!
Haha, prachtig, heb hem bedankt want dat had eeuwig zonde van het geld geweest!

Sterkte met het overmaken van het geld...
#57119
Naar alle waarschijnlijkheid zijn ze uitgegaan van de gemiddelde snelheid gereden op dat stuk. De "gemeten" snelheid zou dan een pieksnelheid zijn geweest.
Tussen 131-165 km/u wordt er een wettelijke correcties doorgevoerd van 5 km.
Ongecorrigeerd is de gemiddelde snelheid dus 151 km/u geweest.

Het boetebedrag ligt inderdaad in handen van het OM

Veel sterkte toegewenst in ieder geval!

Groeten
Joop
#57123
Tsjesus, had je wat aan je rechtevoet of zo, 160????, dat ding kan veel harder, was je die pennelikker hoogstwaarschijnlijk ook niet tegengekomen..... had je weer eenm hoop stress en geld gescheeld, en je was nog eerder thuis geweest ook. 'T is soms zoooooo simpel in het leven.... :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006
#57127
Maak nou geen slapende honden wakker, straks komen ze daar ook...... :smt028 :smt028 :smt028 :smt028 :smt028

vanmiddag weer door zo'n Melkertbaan prutser bekeurt, stond er nog geen 5 minuten, dus die heeft weer gewoon om een hoekje staan wachten, 51 euro en 80 centen voor 5 minuten parkeren. (*^#*^%#&%$@*(^%#&%(#$(@#%&(%$#&( Ik verniel gewoon voor het dubbele aan gemeentelijke onzin. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
#57128
Nou heb ze wel es omhoog zien komen om de snelweg te betreden en kwam ik langszij... alleen die lichtjes werden steeds kleiner :D

Hmmz ik plak denk ik weer wat logo's op dan mag ik gewoon laden en lossen een kwartiertje :D
#57136
Ik ben mijn rijbewijs twee weken kwijt geweest. Ik ben na een lasermeting staande gehouden. Waar je 100 km/h mocht reed ik 161 km/h. Nu bijna 7 weken later heb ik nog steeds geen bekeuring ontvangen. Mijn rijbewijs had ik net binnen de twee weken terug.

groetjes Ben
#57137
Ik was op de A16 staande gehouden. Nu rijden er in Dordrecht zeker 5 TT's rond. 3 zilveren, een zwarte en een blauwe
#57141
denders schreef:Dat is balen, maar goed je deed het zelf en ze hadden zeker over een bepaald traject niet genoeg data om je op 160 te pakken? Zag je niks met je mee oprijden dan?

Ach gelukkig zo maar.. Correctie eraf is toch altijd maar 3 km/u?

Je moet daar idd. uitkijken en alles is 100km/u daar, ik ga zelf nooit harder dan 120 km/u op die ring.
Hier op de N57 ging ik weleens 140 waar ik 100 mocht, ook ineens STOP POLITIE.
Ik reed naar huis en was redelijk vlakbij, had geen rijbewijs bij me ook nog.
Zegt de goede man na een net gesprek in mijn toenmalige Seat, maar de eerste keer aanhouding is bij mij altijd een waarschuwing!
Haha, prachtig, heb hem bedankt want dat had eeuwig zonde van het geld geweest!

Sterkte met het overmaken van het geld...
Ja er reed een groene wagen achter me, ik dacht al die wilt blazen, dus ik had zoiets van kom maar op :(

In ieder geval ben ik blij dat ik mijn rijbewijs nog heb.

Sprak zojuist een maat van me, ook aangehouden op dat stuk, was op weg naar papendrecht.

Uitkijken daar mensen !!!!!
#57144
Ik laat ze altijd voorbij gaan eerst en dan pas gas! :wink:
Of ik moet bij een stoplicht staan en ik zie geen twee mensen in een vage auto met teveel binnenspiegeltjes o.i.d. :mrgreen:
Maar goed, net wat je zegt, beter doen op wegen waar je zeker bent dat je niks tegenkomt.. ook al is dat natuurlijk soms ook nog steeds gokken.
#57152
Precies, gewoon zorgen dat ze altijd voor je zitten als je wilt gassen... Dan rijd je in ieder geval "met het verkeer mee". :wink:
Maar ben wel van mening dat ze die Porsches weer terug moeten nemen ipv die onopvallende wagens. Dan wordt het weer een stuk leuker op de weg 8)

Groeten
Joop
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]