Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#57233
Ze zijn ooit gestopt met Porsche omdat de onderhoudskosten van al die auto's stukken hoger uitvielen. Kan me er wel wat bij voorstellen. Maar ja dat was wel een echt stukje Duitse technik onder hun kont!

Ruim 35 jaar heeft de politie met de Porsche gereden. In 1960 werd de eerste Porsche van het type 365 B bij de toen nog Sectie Bijzondere Verkeerstaken in ontvangst genomen. De echte start van de SBV was op 1 januari 1962. Er waren toen 12 Porsches 356 B in gebruik. Tot eind 1995 heeft politie gebruik gemaakt van de Porsche.In het totaal hebben er ruim 500 Porsches bij de politie gereden.

In de laatste jaren dat de Porsche in gebruik is bij de KLPD rijdt men in de cabriolet versie van de 964, dit is de eind fase van het Porsche tijdperk. Vanwege de hoge kosten die het rijden in de Porsche met zich meer bracht moest er een alternatie komen voor de 911. Na testen met BMW en Mercedes was de Volvo 850 de uiteindelijke opvolger van de 911. In 1996 verdwijnt de politie Porsche van de Nederlandse wegen.
#57241
Heb geen hoge pet op van het nederlandse rechtssysteem maar dat is een ander verhaal.
Ik zie liever Porsches!
#57461
Nu alweer een week geleden, gelukkig een bonus verdiend op me werk, die boete valt nu al in het niets lol...

Moet alleen niet nog 2x een overtreding van dit caliber gedaan, ik heb begrepen dat dit een jaar of drie genoteerd staat.

Iemand hier meer duidelijkheid over?
#57467
het blijft inderdaad een bepaalde tijd in het systeem staan, zodra je weer in de fout gaat is de boete hoger dan iemand die als eerst een boete krijgt voor de snelheid.

aan je leeftijd te zien ben je geen beginnend bestuurder meer dus die boete is al iets minder dan maar als je het wel bent dan is het bij 3X zo`n boete dan ben je je rijbewijs kwijt. gelukkig heb ik dit nooit mee gemaakt toen ik nog beginnend bestuurder was.
#57994
Zelf ben ik op de A1 mijn rijbewijs een keer kwijtgeraakt (piekmeting 210) na vier dagen had ik mijn rijbewijs al weer terug en de boete kwam twee weken later binnen €500,-
#58007
De inbeslag name van mijn rijbewijs is nu ook al bijna vier jaar geleden. Nog een jaar en dan is die aantekening achter mijn naam dan ook weer verdwenen. Blijft namelijk vijf jaar staan
#58008
@jan:
Was je aan het sporten met de politie dan?, ik zou het direkt verdacht vinden als er een auto een x-aantal kilometers 210 achter me aan bleef rijden en gelijk gas los en uitrollen naar rechts, konden ze ook geen meting maken..
Flitser is een ander verhaal natuurlijk.
#58021
jan.luppes schreef:De inbeslag name van mijn rijbewijs is nu ook al bijna vier jaar geleden. Nog een jaar en dan is die aantekening achter mijn naam dan ook weer verdwenen. Blijft namelijk vijf jaar staan
klopt helemaal maar volgens mij is de justitie ook nog wel zo om er 6 jaar later als je een hoge snelheidsboete hebt er nog over begint.
#58049
ik was echt niet aan het sporten maar er zat een onopvallende wagen de hele tijd achter me een beetje te drukken, telkens als ik een aantal auto's inhaalde kwam hij weer achter me zitten en omdat me dat begon te vervelen en ik niet doorhad dat het politie was heb ik even gas gegeven, vandaar die piek van 210. Gemiddeld lag de snelheid wel een stuk lager
Laatst gewijzigd door jan.luppes op do sep 23, 2010 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]