Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#58068
Vervelende truukjes ja.
Als iemand te dicht achter me zit (zowieso irritant) ga ik precies rijden wat je mag en ga ik heel rustig met het knipperlichtje naar rechts :wink:
#58106
Oh, ben jij dat! :P :lol:

Snap zowieso het verhaal bumperkleven niet helemaal hoor... waarom moeten ze altijd de wagen hebben, die achterop rijdt?! Nee, die mensen die ff fijn met 80 achter een vrachtwagen komen zetten naar de linkerbaan, als je net zelf wat vaart wilt maken... Verboden zou het moeten worden :D Bumperklevers heb je ook aan de voorkant af en toe :)
#58115
Als notoire strikt 130-rijder vind ik dat gekleef eerlijk gezegd ook teringirritant. Als ik iemand in de spiegel zie aan komen blazen en voor me zit niemand en ik kan naar rechts zal ik het zeker niet nalaten om wat ruimte te maken, ik bedoel, wie ben ik om iemand zijn flitsboetes niet te gunnen :)

Maar lieden die dan menen dat het toch zin heeft om te gaan zitten duwen terwijl er zowel voor als naast niets te halen is, daar kan ik me flink aan ergeren. Vooral als ze bijna je achterbumper eraf rijden op het moment dat je rechts een gaatje vindt. Wat een haast.

Dus in zo'n geval trek ik als een idioot aan het stuur (naar rechts), om vervolgens na het passeren er achteraan te gaan om eens even te laten merken hoe irritant dat plakken is. Niet dat dat mag, dus daar zal ik vast ook nog wel eens een boete voor krijgen :)

Tikte vroeger ook wel eens de rem licht aan (voor de remlichten) maar 't schijnt dat ze je tegenwoordig dan klemrijden en in elkaar slaan.

Overigens zijn het opvallend vaak Astras en Golfjes die zo'n haast hebben. En laatst een Carrera 4S, maar soit, daar ga ik dan wel voor aan de kant. Evengoed verwacht je daar meer manieren van.
#58121
klopt inderdaad, heb ik ook als reden opgegeven. ik vond dat jullie een spelletje aan het spelen waren. Waren de "heren" niet blij mee
#58478
Lookingfortt schreef:Gister onderweg naar wat vrienden in Rotterdam, dus ik rijd met me 250pk over de a15 met een gangetje of 160.

Opeens zag ik het alom bekende stop signaal -POLITIE-, ik schrok me de pleuris, want bij mijn weten is 100 km/h de max snelheid op het stuk a4 ---> a15 europort - ridderkerk.

Ik langs de kant (vlakbij zuidplein) en ja hoor.... "u reed te hard maar dat wist u zeker al", "we hebben u gemeten op 160 km/h"

Nadat meneer de agent met zijn collega bijna 10 minuten had overlegd, kreeg ik uiteindelijk me rijbewijs terug en nu zal het OM vervolgens bepalen hoe hoog me boete wordt.

Met afronding zat ik dus op zo een 46 km/h te hard.

Nu zit ik met twee dingen:
- Naar mijn weten is heel dat stuk max 100 km/h, dus volgens mij had me rijbewijs ingenomen moeten worden? (60 km te hard!!!)? Hoe komen zij op 46??
- Hoe hoog zal de boete ongeveer worden? Dit is me eerste overtreding van dit formaat zeg maar (parkeer boetes en kleine snelheidsovertredingen daar gelaten?

Iemand ervaringen....

Ik zal het weer even 'ontopic' maken en uitleggen wat hier waarschijnlijk is gebeurd:
Jij hebt op de teller van jouw TT zo rond de 160km/u gereden.
Op dit deel van de A15 is inderdaad op het gehele stuk 100km/u toegestaan.
De politieagenten hebben jou, met een gelijkhoudende afstand enige tijd gevolgd. Dit kan op een secundair stuk of een andere rijbaan zijn, maar in ieder geval met een gelijke volgafstand.
De tellers in de politieauto's zijn geijkt, dat betekend dat ze iets nauwkeuriger zijn dan in de gemiddelde personenauto. De geijkte tellers geven sowieso minder aan, dus het pakt voor de 'overtreder' altijd in die zin positief uit.
Stel dat op hun teller bij gelijke volgafstand de snelheid 160km/u gemiddeld is geweest, dan gaat hier nog een meettabelcorrectie af en daarna nog de correctie die wettelijk sowieso toegepast dient te worden. Deze is op 100km/u wegen 4km/u.
Ik weet even niet uit mijn hoofd wat de correctie volgens meettabel(ijkingstabel) is bij 160/u, maar dit is ook sowieso minimaal 5km/u en ik denk ik dit geval 10km/u.

dus: je reed 160 min wettelijke correctie autoweg min correctie ijkingstabel = 146.
Boven de 50km/u te hard wordt rijbewijs ingevorderd.
Van 30km/u tot 50km/u beslist een OvJ oa aan de hand van recidiven de hoogte van de boete.
Onder de 30km/u zijn het vaste cjib bedragen.

Alles klopt dus wel.
Verder wil ik ook aangeven dat het (bij de meeste politieagenten) absoluut niet het doel is om rijbewijzen in te vorderen. Ook zij zijn zich heel bewust van de vervelende gevolgen die het missen van een rijbewijs met zich meebrengen.
Dat er echter geverbaliseerd/opgetreden moet worden is logisch, de snelheid lag echt te hoog (geen belerende toespraak hoor, ik rij zelf ook weleens aanzienlijk te hard), maar de consequenties moet je nemen.
Daarom kiezen de meeste agenten, als ze die vrijheid hebben (wat bijv. bij flitsers niet zo is, want die geven een vaste waarde die je niet kan wijzigen), een snelheid die net iets lager ligt.
Zo maak je duidelijk dat er wel degelijk geverbaliseerd wordt, maar valt de schade mee tov invordering en is de boodschap net zo duidelijk.

Hopende dat het boetebedrag mee valt voor je.

Mvg,

Tim
#58508
Hopen dat het nieuwe kabinet het nou eens gaat worden, mogen we eindelijk eens op die meeste mooie brede stukken 130km/u dat is tenminste acceptabel ipv die vervelende 80-zones en een stukje 120km/u en dan weer aan de 100 vastzit terwijl het dezelfde weg is bijv. naar A'dam.
#58601
allewijn schreef:
Lookingfortt schreef:Gister onderweg naar wat vrienden in Rotterdam, dus ik rijd met me 250pk over de a15 met een gangetje of 160.

Opeens zag ik het alom bekende stop signaal -POLITIE-, ik schrok me de pleuris, want bij mijn weten is 100 km/h de max snelheid op het stuk a4 ---> a15 europort - ridderkerk.

Ik langs de kant (vlakbij zuidplein) en ja hoor.... "u reed te hard maar dat wist u zeker al", "we hebben u gemeten op 160 km/h"

Nadat meneer de agent met zijn collega bijna 10 minuten had overlegd, kreeg ik uiteindelijk me rijbewijs terug en nu zal het OM vervolgens bepalen hoe hoog me boete wordt.

Met afronding zat ik dus op zo een 46 km/h te hard.

Nu zit ik met twee dingen:
- Naar mijn weten is heel dat stuk max 100 km/h, dus volgens mij had me rijbewijs ingenomen moeten worden? (60 km te hard!!!)? Hoe komen zij op 46??
- Hoe hoog zal de boete ongeveer worden? Dit is me eerste overtreding van dit formaat zeg maar (parkeer boetes en kleine snelheidsovertredingen daar gelaten?

Iemand ervaringen....

Ik zal het weer even 'ontopic' maken en uitleggen wat hier waarschijnlijk is gebeurd:
Jij hebt op de teller van jouw TT zo rond de 160km/u gereden.
Op dit deel van de A15 is inderdaad op het gehele stuk 100km/u toegestaan.
De politieagenten hebben jou, met een gelijkhoudende afstand enige tijd gevolgd. Dit kan op een secundair stuk of een andere rijbaan zijn, maar in ieder geval met een gelijke volgafstand.
De tellers in de politieauto's zijn geijkt, dat betekend dat ze iets nauwkeuriger zijn dan in de gemiddelde personenauto. De geijkte tellers geven sowieso minder aan, dus het pakt voor de 'overtreder' altijd in die zin positief uit.
Stel dat op hun teller bij gelijke volgafstand de snelheid 160km/u gemiddeld is geweest, dan gaat hier nog een meettabelcorrectie af en daarna nog de correctie die wettelijk sowieso toegepast dient te worden. Deze is op 100km/u wegen 4km/u.
Ik weet even niet uit mijn hoofd wat de correctie volgens meettabel(ijkingstabel) is bij 160/u, maar dit is ook sowieso minimaal 5km/u en ik denk ik dit geval 10km/u.

dus: je reed 160 min wettelijke correctie autoweg min correctie ijkingstabel = 146.
Boven de 50km/u te hard wordt rijbewijs ingevorderd.
Van 30km/u tot 50km/u beslist een OvJ oa aan de hand van recidiven de hoogte van de boete.
Onder de 30km/u zijn het vaste cjib bedragen.

Alles klopt dus wel.
Verder wil ik ook aangeven dat het (bij de meeste politieagenten) absoluut niet het doel is om rijbewijzen in te vorderen. Ook zij zijn zich heel bewust van de vervelende gevolgen die het missen van een rijbewijs met zich meebrengen.
Dat er echter geverbaliseerd/opgetreden moet worden is logisch, de snelheid lag echt te hoog (geen belerende toespraak hoor, ik rij zelf ook weleens aanzienlijk te hard), maar de consequenties moet je nemen.
Daarom kiezen de meeste agenten, als ze die vrijheid hebben (wat bijv. bij flitsers niet zo is, want die geven een vaste waarde die je niet kan wijzigen), een snelheid die net iets lager ligt.
Zo maak je duidelijk dat er wel degelijk geverbaliseerd wordt, maar valt de schade mee tov invordering en is de boodschap net zo duidelijk.

Hopende dat het boetebedrag mee valt voor je.

Mvg,

Tim
Bedankt voor de uitleg.

tot op heden heb ik nog steeds geen bekeuring mogen ontvangen :)
#58954
allewijn schreef:[knip]
Van 30km/u tot 50km/u beslist een OvJ oa aan de hand van recidiven de hoogte van de boete.
Onder de 30km/u zijn het vaste cjib bedragen.
[knip]
Hierbij kan ook nog Wet Mulder van toepassing zijn. Dan is het t/m 40km/u op de autosnelweg een vast bedrag.

De reden dat ze op 46 uit kwam is volgens mij omdat je dan net één kilometer te hard bent gegaan zodat het nèt bij de ovj terecht moest komen. Voorbeeld:
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/ov ... d/bereken/

U heeft aangegeven:
U reed met een personenauto, motor of brommobiel.
U reed op de autosnelweg.
U reed met een snelheid van 145 km/u.
De maximaal toegestane snelheid ter plaatse was 100 km/u.
U heeft de maximumsnelheid dus met 45 km/u overschreden.
Van deze snelheidsoverschrijding wordt een wettelijke meetcorrectie van 5 km/u afgetrokken; voor de berekening van het boetebedrag wordt dus uitgegaan van een overschrijding van de snelheid met 40 km/u.

Het boetebedrag:
Boetebedrag: € 289,-.
Dezelfde overtreding binnen de bebouwde kom: Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.
Dezelfde overtreding buiten de bebouwde kom: Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.
of
U heeft aangegeven:
U reed met een personenauto, motor of brommobiel.
U reed op de autosnelweg.
U reed met een snelheid van 146 km/u.
De maximaal toegestane snelheid ter plaatse was 100 km/u.
U heeft de maximumsnelheid dus met 46 km/u overschreden.
Van deze snelheidsoverschrijding wordt een wettelijke meetcorrectie van 5 km/u afgetrokken; voor de berekening van het boetebedrag wordt dus uitgegaan van een overschrijding van de snelheid met 41 km/u.

Het boetebedrag:
Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.
Dezelfde overtreding binnen de bebouwde kom: Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.
Dezelfde overtreding buiten de bebouwde kom: Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.
#58991
nieuwe regering en 130KM/h, dat rijd ik nu ook al, en ik niet alleebn. Ik vind het geenvooruitgang, sterker nog, jet is ongehoord genant dat er op een 5 baans rijbaan zonder 1 hond erop maar 100 gereden mag worden. Na 01:00h, einde snelheidslimiet, da's pas vernieuwend.
#59296
goTTzilla schreef:
Lookingfortt schreef:hij is binnen, 380 euro.

eind november betalen....
moet je ook verplicht een gedragscursus volgen of niet? hoop het niet voor je aangezien dat nog meer kost dan de boete zelf.
Nee... gewoon op tijd lappen.

Zou helemaal een grap zijn om een gedrag cursus te gaan volgen, omdat je iets te hard rijdt.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]