Rinze schreef:Hallo mensen..
Ik heb een Audi tt 1.8 8n turbo. nou hoorde ik van een chiptuning bedrijf in groningen dat ze geen audi boven de 120.000 km tunen omdat dit kennelijk niet goed voor de motor is. hoe denken jullie hierover?
tips en adviesen zijn welkom,
vriendelijk bedankt
Rinze
Gelijk een andere tuner zoeken!
Of tuning goed is voor de motor ligt al in het feit hoe die 170.000km zijn geweest.
Het enige wat tuning kan/zal doen is eventuele problemen eerder bloot leggen.
Een slechtere koppeling is daar een goed voorbeeld van. Toen de wagen nieuw was kon je mss. wel 500Nm op die koppeling loslaten, en de TT 180pk geeft er maar 235Nm. Nu is dat door slijtage mss. nog maar 300Nm. Ga je nu tunen dan kom je wel op 320 tot 350Nm, en zal blijken dat je je koppeling moet vervangen, maar daar is tuning niet de oorzaak van.
Tuning opzich is dus het probleem niet hoe je ermee omgaat wel, maar je hebt tuning niet nodig om op dezelfde manier je motor in de soep te laten draaien. Het ligt dus vooral aan jezelf.
Mijn TT is getuned met +/- 140.000km, en zit nu op de 160.000km zonder problemen aan de motor zelf. Tijdens de eerste tuning kwam gelijk aan het ligt dat mijn turbo z'n beste tijd gehad had. Na deze vervangen te hebben, en weer verder tunen, werd het duidelijk dat de koppeling z'n langste tijd gehad had. Met de koppeling rij ik nu 2 jaar nog steeds rond omdat ik hem aardig heb weten te sparen, maar nu wordt het toch langzamerhand einde verhaal.
Ga eens informeren bij ***-Engineering, te Aalten,
http://***-engineering.nl/en/of JD-Engineering, te Lochem.
http://jdengineering.nl/
Als je het echt dichtbij voor jouw wil houden, ga dan eerst eens langs bij Jos in Dieverbrug.
http://www.jbautoservice.nl
Overigens is dit onderwerp hier al zo uit & te na besproken dat je alles al had moeten kunnen vinden door even de zoekfunctie te gebruiken.