Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
#58889
Ronnie schreef:Ja mini meet met beide in basis 180pk quattro's en zover wonen jullie beide ook niet uit elkaar. Mits t qua tijd goed te doen is natuurlijk.
& als ik het goed had was hij ook nog met regelmaat in Hoofddorp.
#58912
sweeper schreef:Had de vraag al eerder gesteld, maar doe het nog maar een keer.
sweeper schreef:Tim, Hoeveel tijd/werk is het om een Haldex "even" uit te wisselen?
Als het simpel is, dan neem je de controller mee naar een TT-Q, plug je hem in, en test je hem via die TT. Er is er vast wel 1 bij jouw in de buurt toch.
Excuus dat ik hier nog geen eenduidig antwoord op had gegeven:
Om te testen of mijn TT nog verbinding krijgt met zijn haldex, is het een kwestie van de stekker, welke achter het diff, bij einddemper zit, eraf te klikken en een andere haldex erop te klikken. Dan verbinding met de module proberen te maken met vagcom. Als dit lukt, dan is mijn eigen haldex dus stuk. Als dit niet lukt, dan is er iets anders...
Probleem is echter dat ik nog nooit een losse andere haldex heb gevonden, dus dit nooit heb weten te testen.

De Haldex er zelf afhalen is een kwestie van twee boutjes, welke de haldex tegen het diff schroeven, los draaien, stekker (twee) los halen en haldex wegnemen. Dit alles is iets moeilijk bereikbaar, maar is op een brug binnen 40 minuten gebeurd.
#58914
sweeper schreef:Dus als je hem los hebt, en een andere TT hebt, dan plug je hem binnen minuut aan, en kan via die auto proberen te loggen.
Als dat zo is kom je maar een keer langs met de module.

Ja inderdaad!
Alvast super bedankt voor het aanbod.
Ik ga het onthouden.
Ik ben stiekem toch (helaas) wel erg bezig met het bekijken van andere auto's (momenteel als favorieten een Golf 5 GTI en een Nissan 350z, waarbij de Golf de verstandige keus is en de 350z eigenlijk net zo'n keus is als waarom ik destijds voor de TT koos).
Echter ook plannen om de TT binnen mijn vriendenkring te houden zeg maar, dus dat ik nooit afscheid hoef te nemen van de TT (projectwagen wordt het dan).
Vervelende is dat als ik de haldex los heb, ik niet met de TT kan rijden, dus dan moet ik even ander vervoer zien te regelen.
Bedankt alvast voor toffe aanbod.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]