Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door denders
#58934
Ik heb lichtgrijs/donkergrijs stoffen stoelen met het toch wel erg prettige "rubberen-blokjes" patroon. (kan het alleen maar zo uitleggen :wink: )
Hoogstwaarschijnlijk worden deze stoelen standaard met de (2005)Advance modellen meegeleverd?? who knows..

Maar nu zit er op deze stoelen aan de zijkant een suede afdekkap op de flanken en aan de achterkant van mijn stoelen zit een hardkunststof schaal, dit is ook wel heel erg mooi. (niet glimmend overigens zoals in porsche boxsters/911's e.d.)
Zomaar een vraag: Weet iemand of dit extra was of standaard?

Hebben meer forumleden met een 150pk dit?

Wat wel lastig is, is dat de stoelen alleen maar naar voren gaan als je beide knoppen omhoog houdt dus dan moet ik altijd even mijn rug verrekken :roll:
Is dit ook op de lederen versies?
Gebruikersavatar
door doezel
#58941
bij mij gaan de stoelen ook naar voren als ik maar aan één kant op het knopje druk (gelukkig, moet nogal vaak de kids in- en uitladen)

En ik heb ook kunststof aan de achterkant, gelukkig maar, dan is het beter beschermd tegen kinderschoentjes met gespjes en zo.
Gebruikersavatar
door denders
#58942
Aha, weer wijzer geworden, het is mooi spul idd!
Je zou het eventueel wel kunnen spuiten als het iets beschadigd is, eerst met kunststof primer en dan met een een kleur of zwart en vernislaag, op zich geen slecht idee maar niet standaard Audi voor de purist.

Ja die twee knopjes omhoog halen is nogal een vreemd verzinsel in de praktijk, niet echt praktisch..en het moet echt bij mij.
Heb zelf weinig om achterin te zetten maar ik wil weleens een tas o.i.d. daar neerzetten, of is daar een truukje voor met ergens op drukken of standen?
Zal nog eens wat proberen.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#58945
denders schreef:Heb zelf weinig om achterin te zetten maar ik wil weleens een tas o.i.d. daar neerzetten, of is daar een truukje voor met ergens op drukken of standen?
Zal nog eens wat proberen.
Gewoon een tas o.d. zet ik vaak simpelweg via de kofferbak op de achterbank :wink:
Of het ook met kinderen werkt weet ik niet, nooit geprobeerd eigenlijk :D :roll:
Gebruikersavatar
door doezel
#58946
Jup! werkt met kinderen ook! Alleen moeten die (in tegenstelling tot tassen) wel nog even vastgeklikt worden, da's wat lastiger via de achterklep.
Gebruikersavatar
door doezel
#58950
Of kinderen dat zelf kunnen ligt aan het bouwjaar van de kinderen.

bouwjaar 2006 kan alleen losklikken en bouwjaar 2009(modeljaar 2008) kan beide niet.
Afbeelding
/*maar nu ga ik wel heel erg offtopic...*/
Gebruikersavatar
door denders
#58963
Ja zo doe ik het ook dan met een tas soms op de achterbank maar al snel zijn het boodschappen ofzo die kun je beter achter je stoel dan zetten en/of idd. in de kofferbak vast proberen te zetten.

Plan is nog steeds om stoelen eruit te halen en een soort TT Sport versie daar te maken.
(aangezien er nog steeds geen kiddies gaan komen)

Je kids gaan het vanzelf leren als ze weer een ritje in de TT mogen maken, en dan bij een bepaalde leeftijd gaan ze met mamma of de fiets omdat het dan niet meer kan achter.
Voor je het weet lenen ze hem, maar dat duurt nu nog even met die bouwjaren hehe :wink:
Gebruikersavatar
door doezel
#59000
:-)
door svg66svg
#59071
@ marttin: je schrijft dat er achter in de TT geen zitverhoger hoeft.

Is dat inderdaad zo?! Wij hebben sinds kort een nieuwe TTS Coupé en een dochtertje van 1,21m. Op de zitverhoger zit zij zodanig hoog dat haar nek geknakt lijkt te worden bij een ongeval, terwijl ze zonder zitverhoger perfect zit. De gordel sluit goed aan. Ik wil gaan uitzoeken of een zitverhoger écht nodig is, mochten we worden aangehouden door de politie.
Hoe weet jij dat er geen zitverhoger nodig is?!

Ik lees graag van je.

Met vriendelijke groet,
Simone
Gebruikersavatar
door Ronnie
#59084
Zitverhoger gebruik je toch juist om een hogere achterbank togenakelijker te maken omdat dat meestal een vrij lage zit naar het raam toe betreft en om hoger geplaatst de riem veiliger om t kind te bevestigen zodat de nek bij een aanrijding of stevige rempartij niet open gesneden wordt van een kleine.
De TT achterbank is erg laag dat je een kind zelfs vrij snel zonder zit verhoger op de achterbank kunt laten plaatsnemen. Daarnaast als een kind met de nek en/of rug erboven uit komt ben je als ouder niet verstandig bezig mocht dr wat gebeuren en de boel knakt inderdaad dan ben je ver van huis in een erg geval. Je kind verlamd zien raken lijkt me niks evenals beschadigd in de nek en of rugwervels das ook geen prejte om verder mee te moeten leven als ouder van zo'n kind wat t de rest van t leven meedraagt wat dr ontstaan is of kan zijn door een te hoge zit in de auto.
Als dr een wet is die t verplicht dan zou ik die niet eens volgen uit veiligheid voor t kind, maar goed dat moet eenieder voor zich weten.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]