Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#59119
Al tijden werk ik, naar grote tevredenheid, met vagcom 311.2 (full version) en een immitatie vagcom kabel van ebay.

Deze combinatie werkte altijd perfect op mijn TT mk1 en kon alles doen.

Daar ik echter deze week ook een Golf V GTI uit 2005 krijg, gaat deze combinatie niet meer werken (ivm volledige CANbus toch?)

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe/nieuwste vagcom versie (een Vcds versie, dus niet meer moeilijk doen met codes, maar gewoon vinkjes voor opties zetten) en een hierbij werkende kabel.
Ik begeef me ongetwijfeld een beetje op glad ijs, maar jullie begrijpen dat ik niet zoekende ben naar een volledig legale Rosstech combinatie.
Ik weet dat forumlid Sweeper bijvoorbeeld in bezit van eenRoss-Tech HEX-USB+CAN (dongle) kabel + VCDS 10.6 & Basecode is.

Waar kan ik een dergelijk, goedwerkende combinatie krijgen/kopen?
Mocht dit, gezien het feit dat dit mogelijk niet volledig legaal via Rosstech is, niet forumwaardig zijn. Dan zou ik graag een PB ontvangen :smt002

Met deze nieuwe combinatie kan ik dan ook op meetings de nieuwere TT's van allerlei zaken voorzien/loggen/veranderen/instellen, zoals inschakelen DRL's, etc. etc. etc.
#59136
Mooi overgenomen Tim. :wink:

Was het trouwens maar waar dat ik bij opties alles met vinkjes kon regelen, dat maakt het een heel stuk overzichtelijker. En BaseCode doet carjacking, alarm, ramen, & 1 deur openen in module 35. (wel handig tooltje.

Op Ebay zie ik geen oplossing voor je voor systemen die vrij zijn & CAN aankunnen, dus zal nog wel niet mogelijk zijn. Ross-Tech heeft wel een update voor de VAGCOM 409.1 welke nu VCDS lite heet, maar dat gaat maar t/m wagens van 2004.
#59172
Dankje voor je antwoord.
Met mijn TT, welke dus niet 'full-can' was, kon ik altijd prima uit de voeten met een volledigeversie van 311 of 409.
Nu ik echter een golf V gti krijg, welke wel 'full-can' is, heb ik niets maar aan deze versie en mijn kabel (deze werkt niet op can volgens mij).
Heb jij een originele rosstech kabel en software dan Eric?
Er is dus geen andere optie voor mij (op de Golf mkv)?
Want Vcds 10.6 is dus de nieuwste begrijp ik?
Maar wat is Vcds versie 912.0? Want hier zie ik wel een aantal kabels+software van op marktplaats.
Verschillen?
Ik snap het even niet meer.... :D
Laatst gewijzigd door allewijn op wo okt 20, 2010 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
#59177
allewijn schreef:Dankje voor je antwoord.
Met mijn TT, welke dus niet 'full-can' was, kon ik altijd prima uit de voeten met een volledigeversie van 311 of 409.
Nu ik echter een golf V gti krijg, welke wel 'full-can' is, heb ik niets maar aan deze versie en mijn kabel (deze werkt niet op can volgens mij).
Heb jij een originele rosstech kabel en software dan Eric?
Er is dus geen andere optie voor mij (op de Golf mkv)?
Want Vcds 10.6 is dus de nieuwste begrijp ik?
Maar wat is Vcds versie 912.0? Want hier zie ik wel een aantal kabels+software van op marktplaats.
Verschillen?
Ik snap het even niet meer.... :D
Mijn kabel is origineel RossTech incl. de software die zich automatisch update naar nieuwste. Versie 912.0 is van een paar maanden geleden.

Deze lijkt het te kunnen. -> http://link.marktplaats.nl/380505127
#59191
Eric dankjewel.

Jammer dat de kabels gek genoeg een stuk duurder zijn dan de kwp2000 kabels.
Ik ga zoeken naar een goede qua prijs.
Wat is trouwens het wezenlijke verschil tussen 912 en 10.6?
#59193
Volgens mij is het vooral een update voor win7 & eerdere 64bit versies.

zie ->http://www.ross-tech.com/vcds/revisions.html

Ik denk dat ze duurder zijn omdat er meer werk in heeft gezeten om het te kraken. De kabel zal altijd duurder zijn omdat de registratie controle in de kabel zit.
Ik vind €100,- hiervoor dus niet duur, en zeker niet nu origineel dik €300,- is.
#59195
In dat geval heb je gelijk en is 100 euro inderdaad niet echt zo duur.
Maar goedkoper is altijd beter natuurlijk ;)

Omdat de 'registratiechip' dus in de kabel zelf is verwerkt, betekend dit dus dat je versie 912.0 of 10.6 gewoon kan downloaden van de officiële site en de software dus zelf checked of deze zich kan verbinden met de kabel/interne chip?

Geen gedoe meer dus met registratiecodes? (al dan niet gekraakt)
#59196
allewijn schreef:Omdat de 'registratiechip' dus in de kabel zelf is verwerkt, betekend dit dus dat je versie 912.0 of 10.6 gewoon kan downloaden van de officiële site en de software dus zelf checked of deze zich kan verbinden met de kabel/interne chip?

Geen gedoe meer dus met registratiecodes? (al dan niet gekraakt)
Daar lijkt het wel op, maar heb er geen ervaring mee omdat ik de originele heb natuurlijk. 912 is volgens mij niet meer te downloaden volgens mij.
#59197
Waarom koop je niet gewoon zo'n handcomputertje in Duitsland via ebay?
Heb je geen laptop meer nodig ook!

Voor alle auto-systemen zijn die er ongetwijfeld.
Ben van plan er ook eentje aan te schaffen voor zo 120 euro.
En dan heb je meer dan 80 funkties afhankelijk van je model om aan en uit te zetten ;-)

Ik neem aan dat je niet zelf wilt tunen e.d. Dat kan daar ook niet mee.
#64353
Hallo,

even inspelend op dit topic. Wat zouden de optie's zijn die je met vagcom zou kunnen instellen? Daar zal natuurlijk de onderhoudsinterval reset inzitten maar aan wat voor dergelijke dingen moet ik nog meer denken? Ik zit zelf te denken om iets aan te schaffen zodat ik een beetje rond kan snuffelen in de computer van de auto. Dus ik kwam dit tegen op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/438359726 Is het leuk om hier een beetje in rond te snuffelen of is het beter om met je vingers vanaf te blijven? Ik heb namelijk ook ergens gelezen dat je een soort kinderslot kan instellen (boven 15 km/h rijden gaan de deuren opslot) en van zulk soort gadgets.

Groetjes,

Tony
#64357
Deuren gaan bij mij standaard op slot bij 15km/u
Maar je kunt ook complete apparaatjes kopen voor zo 120,- waarmee je geen pc nodig hebt.
Hiervoor mo0et je op eBay.de kijken.
(die moet ik ook nog bestellen :oops: )
#64362
Je kan met VAGCOM 4 dingen makkelijk aanpassen als je het tooltje BASECODE gebruikt.
zie HIER op de site van WAK-TT de uitleg hiervan.

Voor andere codes om aan te passen zijn op het net sites/forums te vinden, maar dan ga je dieper de materie in. Belangrijkste van het programma vind ik dat je foutcode kan zien zonder naar de dealer te hoeven gaan, en dus zelf al vaak het probleem kan oplossen.

Ik heb de officiele versie gekocht van Ross-Tech, en de kosten daarvan heb ik er alang uit door niet naar de dealer te hoeven gaan.
#64364
Goedenmorgen,

zo een apparaatje heb ik inderdaad ok in de vlugtigheid gezien op marktplaats maar het lijkt mij handiger om er gewoon met men laptopje even bij te gaan zitten. Ik denk inderdaad ook dat ik de kosten er snel uit ga hebben aangezien het uitlezen van de auto de vorige keer 55 euro koste bij de dealer! Dusja eigenlijk had ik deze dan al gekocht kunnen hebben. Maar hier zou ik wel alles mee kunnen en dit zou een originele zijn? Ik zou bijgod niet weten hoe ze eruit moeten zien, een kastje zoals denders zegt, een OBD kabel of hetgene wat in de link staat?

Groetjes,

Tony
#64368
Wil je de echte, dan ga je voor de Ross-Tech HEX-USB-CAN. Zie HIER.

Deze kan alle wagens aan van '90 t/m nu (& toekomst)
Denk hierbij aan Audi, VW, Skoda, Seat (& zelfs sommige Lamborghini's, & Bentley's als ik het goed heb), VCDS is nieuwe naam voor VAGCOM.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]