Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door petertt
#59857
had maandag morgen een auto ongeluk gehad met mijn tt.
ik kwam van rechts en de andere bestuurder gaf me geen voorrang.
mijn tt zit in de zeikant helemaal in mekaar en de voorkant zit helemal in mekaar omdat ik door de klap een kwartslag draaide en de voorkant tegen de vangrail kwam!
mijn geliefde tt in door de exsper total loss verklaard en krijg alleen de dagwaarde uitgekeerd weet iemand hoeveel dat is voor een tt uit 99?
zelf heb ik een lichte hersenschudding en last van mijn nek ben blij dat ik er goed vanaf ben gekomen gezondheid gaat boven alles,maar erg jammer van mijn tt!
Gebruikersavatar
door sweeper
#59859
Aiiii, spijtig om te lezen dat het fout gegaan is. Hoop dat het je verder goed gaat.
Ik kan je niet helpen met de waarde van je TT, maar je schiet er altijd bij in, en je krijgt het niet eens vergoed door de tegenpartij. Balen allemaal.

Wordt het weer een TT als je de kans krijgt?

Suc6 in ieder geval.
Gebruikersavatar
door petertt
#59860
nee,want ik heb er gewoon het geld niet voor nu!
van de dagwaarde zal je geen andere tt kunnen halen dus het word een goedkope auto!
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#59862
dat zijn zeer slechte berichten, jammer dat je TT avontuur zo moet eindigen.

ik denk dat je op een duizend of 7-8 moet rekenen. het is maar net wat de kilometerstand is natuurlijk!

succes en sterkte met de afwikkeling.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door denders
#59865
Vooral heel veel sterkte en bekom even van de schrik!
Gebruikersavatar
door eric v.
#59867
Nooit accoord gaan met de dagwaarde.
Dit kan je aanvechten.
De verzekering moet je een bedrag geven die overeen komt met wat in de markt word gevraagd voor een tt uit 99 hiervoor hoeft je auto niet voor zijn getaxeerd.
Dit was niet jou fout.
Zorg dat jouw verzekering het aanvecht.
Echt doen en succes en beterschap.

Eric V.
Gebruikersavatar
door PascalTT_225
#59886
Spijtig, maar goed dat je zelf niks eraan overhoudt! Ik denk dat het verder verstandig is om net zoals Eric zegt het besluit aan te laten vechten.

Succes!
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#59887
de marktwaarde is de dagwaarde als ik me niet vergis. maar als je je rekening laat zien waar je hem hebt voor gekocht kan je altijd geld schelen voor de dagwaarde, dat dan wel weer.
Gebruikersavatar
door Mr.Fly
#59894
das balen......dagwarde kan nogal verschillen, door o.a. type, uitvoering, km stand, enz.
Laat je niet met een kluitje in het riet sturen.

heb je er foto van ?
Gebruikersavatar
door aaldert
#59896
Van de ANWB site:
Een schade-expert is in de regel beëdigd en onafhankelijk, ook al wordt deze misschien betaald door de verzekering van de tegenpartij. Toch kan het voorkomen dat u het niet met hem eens bent, bijvoorbeeld over de dagwaarde van uw auto bij total loss. In dat geval moet u geen stukken tekenen, of hierop de aantekening maken 'onder protest'. Praat dan eerst met de expert om uw argumenten duidelijk te maken, en als u het samen niet eens wordt, kunt u een contra-expertise laten opmaken. Hiervoor heeft u een tweede expert nodig (bel hiervoor uw rechtsbijstandverzekering of ANWB Rechtshulp). Deze kosten moet u zelf voorschieten (of worden door de rechtsbijstandverzekering betaald), maar als deze tweede expert het met u eens is, kunnen deze op de tegenpartij worden verhaald.
Verder kun je in de ANWB/Bovag koerslijst een indicatie krijgen, al vind ik 'm aan de lage kant met mijn eigen kilometerstand. Maar dat kan aan mij liggen.

In ieder geval beterschap en succes met de afhandeling.
Gebruikersavatar
door stivoman
#59901
Gewoon proberen natuurlijk,
nee heb je ja kun je krijgen!

Succes en sterkte verder
Gebruikersavatar
door Ronnie
#59915
2de expert? zorg wel dat die onafhankelijk van de verzekeraar werkt, anders schiet je dr niets mee op en kun je je kosten direct kwijt zijn.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#59923
je kan ook een geld bedrag krijgen van de verzekering en dan met behoud van wrak. als je voor dat geld hem nou weer eens kunt fixen dan kan je in ieder geval nog TT rijden.

ik weet niet hoe erg de schade is maar als ie geen chassis schade heeft kan ie zonder problemen weer gemaakt worden.

heb je geen foto`s? ben wel benieuwd.....
Gebruikersavatar
door Ronnie
#59927
chassis schade = wegdoen anders kun je idd overwegen afhankelijk van de schade om de auto te repareren
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]