Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#59934
zeker weten, 1 keer krom krijg je nooit meer zo zoals ie uit de fabriek komt. de rek is uit het ijzer weg. de stevigheid wordt er ook door beinvloed. aangezien onze TT`s soms lekker worden afgerost is het dus absoluut een afrader om hem dan weer op te lappen
Gebruikersavatar
door petertt
#59947
hij word bijna zeker totall loss verklaard,omdat de reparatie duurder kost als de auto zelf!dan kan ik met dat geld wat ik voor de dagwaarde krijg toch de tt niet laten repareren zonder er eigen geld in te steken?
ben niet zo rijk als jullie hihi!
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#59962
Je moet het zelf weten natuurlijk maar als je TT wilt blijven rijden had ik het toch nader uit gezocht. Plaatwerk is er voldoende gebruikt te krijgen en als je zelf wat handig bent is het repareren best te doen. Mits de auto chassis schade heeft natuurlijk.

Je bent eigen baas maar als ik in jou schoenen stond had ik het haar fijn uitgezocht
Gebruikersavatar
door Tim D
#60019
onlangs een tt gekocht en een verzekering afgesloten. Voor de 1.8 coupe ligt de dagwaarde rond de € 7700,- als hij rond de 150.000 km heeft gelopen.

De dagwaarde is wel degelijk een andere waarde dan de waarde in het economische verkeer (marktwaarde). De dagwaarde ligt altijd lager doordat er bij de marktwaarde een zekere winst (ook al is deze 2e hands) door de verkoper in gedachte word gehouden. Daardoor krijg je dus altijd minder van een verzekeraar uitgekeerd dan dat een vervangende vergelijkende auto werkelijk kost.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#60020
Een verzekeraar is ook een onderneming met oog op winst en het kunnen betalen van al het personeel. Zij passen daarom die dagwaarde toe, echter kun je daar tegen in gaan en er meer uit halen richting de marktwaarde. Het verschil geldt ook voor een verzekeraar net als je aangeeft voor een handelaar of dealer als winst.
Gebruikersavatar
door denders
#60023
En heel krom dat een tweedehands wel naar nieuwwaarde geschat wordt afgezien van no-claim korting en eventuele collectiviteitskorting maar de grote land-mark gebouwen moeten ook betaald worden jaar in jaar uit :roll:
BPM mag je dan naar mate de auto ouder wordt, minder of hoef je helemaal niet meer afdragen goh, wat aaaaaaardig en schappelijk kerel :wink: !
Gebruikersavatar
door Ronnie
#60026
Hoe moeten ze anders winst maken Dennis... dat gaat alleen als je t krom uitlegd om mensen klant te laten worden en als dr wat gebeurd zo min mogelijk uit te hoeven keren. Voor de staatskas geld dat net zo goed als voor verzekeraars of bedrijven.

Je TT koop je voor een mooi bedrag daar maken ze een hele show van desnoods bij een dealer... wil je die direct erna weer inruilen is t ja maar dit en dan en bal bal bla kost je zoveel... je gaat dr vrijwel altijd op achter uit in budget ;)
Gebruikersavatar
door denders
#60035
Heb je gelijk in Ronnie, eerlijk duurt het langst maar geld moet rollen :roll:
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#60083
verzekeringen zijn allemaal dikke flikkerij. betalen moet je beslist en op tijd. maar stel je krijgt een ongeluk dan zoeken ze alles uit tot op het laatste kleine puntje om er maar proberen onder uit te komen.
Gebruikersavatar
door denders
#60097
Helemaal waar.. net als wat ik meemaakte dat weekend onlangs :evil:
Zit je tussen twee vuren in als klant en sta je maar te wachten en het enige wat je krijgt is een sorry hier en sorry daar!!!
Dan hoor je dat het nooit zo had mogen gaan die maandag van een dealer, zeker prettige weekenddienst ploeg :?

Er is heus wel goede klantafwikkeling bij sommigen maar ze zitten er wel voor de winst natuurlijk.
Gebruikersavatar
door petertt
#60152
nou gisteren had de schade expert de bedragen doorgegeven!
Ik kan 2 dingen doen ik kan het wrak houden en alleen geld krijgen van de verzekering(5100 euro) of ik kan het wrak door hun laten verkopen voor 3900 euro en het geld van de verzekering van 5100 euro waar ik dan in totaal 9000 euro krijg!
Wat is het verstandigste? ik dacht gewoon het tweede voor dat geld heb je een mooie tt terug!
Gebruikersavatar
door denders
#60155
Als er verder geen haken en ogen aanzitten is de keus snel gemaakt, op zoek naar een andere en haal je extra's eraf die je er zelf opgezet hebt..
Gebruikersavatar
door Elmo299
#60158
Ik ben het eens met Dennis!

Gewoon kaal plukken van de de extra opties en meegeven. Je oude opknappen is altijd slechter dan een andere (knappe gebruikte) halen.

Hij zal nu voor de RDW total los zijn en je zal dan altijd een nieuwe keuring moeten ondergaan na reparatie hoor ik net iemand hier roepen. Krijg je ook gelijk zon stom 1 tje op je kenteken.

leeg halen, meegeven en er een nieuw leuk project van maken!
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#60160
voor 9 duizend kun je wel een nette TT vinden met niet al te gekke veel kilometers dus had ik die keuze ook gemaakt.

wat betreft het 1tje elmo, dat gaat bij een schade niet op. een 1tje kwam op het kentekenbewijs te staan bij vermissing van een deel wanneer er een nieuw kentekenbewijs werd aangevraagd en er nieuwe rdw gaik nummerplaten moesten worden geplaatst.

het is nu zelfs niet eens meer verplicht om nieuwe kentekenplaten te kopen bij vermissing van je kenteken. voor de apk maakt het ook niet uit dat de duplicaat code 01 is en er zit geen 1tje op de kentekenplaten.

echter als je een fanatieke politie hebt en die ziet het verschil kan je wel eens een print krijgen ervoor maar dat heb ik nog nooit gehoord.
Gebruikersavatar
door Elmo299
#60166
Misschien ben ik weer wat voorbarig..

Maar mag ik vragen wat de staat van jouw interieur is? Misschien kunnen we wel een leuk dealtje sluiten nog voor hij echt weggaat..??

Mijn leer is al heel erg versleten het bruin komt er heel erg doorheen en de stoelverwarming op de bestuurdersstoel werkt al helemaal neit meer.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]