Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Auke
#60135
Werd vanochtend om kwart voor zes wakker gemaakt door de politie: of ik de eigenaar ben van een zwarte tt quattro. Blijkt mijn auto uit een afgesloten garage,gebruikt te zijn voor een ramkraak op de rabobank; ongelofelijk, gister heb ik m nog goed bekeken.

Wat denken jullie, zal de verzekeraar deze total loss verklaren? optisch valt het nog wel mee (maar ik wil nooit meer in deze auto rijden)

http://www.abradio.nl/web/show/nieuws/1 ... lemmermeer
Gebruikersavatar
door doezel
#60136
Wat een verschrikkelijk nieuws zeg!

Succes met het afhandelen hiervan...
Gebruikersavatar
door denders
#60137
Wat een rot-ontwakening op z'n minst!
Ze wisten wat ze moesten stelen waarschijnlijk, ik denk niet dat íe totall is gezien de schade. Afgezien van economische waarde/leeftijd.
Dagwaarde hebben we het pas nog over gehad hier op het forum.

Veel sterkte ermee!
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#60139
dat is slecht nieuws zeg, hoop dat de verzekering niet moeilijk gaat doen.

ben je standaard met een wa verzekering verzekerd tegen zulke grappen?

veel succes in ieder geval met al deze ellende
Gebruikersavatar
door Auke
#60143
Allereerst dank voor jullie warme woorden, jullie begrijpen tenminste wat je tt voor je kan betekenen...
Je zou toch zeggen dat het niet zo makkelijk is om een tt te stelen (maar audi's blijken volgens de politie de laatste tijd veel gebruikt te worden voor ramkraken... waarom geen zware volvo's?

Hoe dan ook, als de schade duidelijk wordt, en mijn all-risk verzekering besluit te vergoeden kom ik graag advies bij jullie inwinnen over wat slim is. Als ie dan terug komt meteen een goede reden om hem tot zijn max te tunen (later doorverkopen is dan sowieso minder interessant)
Gebruikersavatar
door Elmo299
#60146
Auke we leven met je mee! En je hebt gelijk, vannacht ook hier in de buurt met een A6 geloof ik een ramkraak gedaan.

Weet je wat helemaal apart is? Het is allemaal bij de Rabobank!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#60149
Een zware Volvo komt te langzaam op gang een TT Quattro is zo pleite van zijn plaats en ramt des te harder kan je sneller snelheid mee opbouwen en is t effect groter dan met een logge lompe Volvo.

Controleer of je wielen links en rechts gelijk van afstand uit elkaar staan wijken die mm's af dan is je onderstel of de carrosserie ontzet en een Quattro die mm's afwijkt is gewoon een wrak. Dan de auto niet accpeteren als ze die willen herstellen. Maar als t alleen front schade is dan is die niet total loss.

Zonde dat ze je TT ervoor gebruikt hebben.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#60153
hoe is de toestand van de airbags? als deze ook geploft zijn waar ik bang voor ben gaat het schade bedrag snel omhoog en ben ik bang dat je je laatste ritje in je geliefde auto gemaakt hebt.
Gebruikersavatar
door Tim D
#60176
Erg triest om te horen. Hebben ze de auto met de sleutel meegenomen of op een andere manier? De daders komen vast uit de buurt, ze wisten precies welke garage ze open moesten maken.
Daarnaast is de buit van de ramkraak wellicht nog lager dan dat de TT waard is. Lekker domme mensen dus...
Gebruikersavatar
door Auke
#60180
Hoe ze de auto hebben meegekregen is nog niet bekend, ik heb in ieder geval zelf alle sleutels nog. Misschien hebben ze mijn signaal afgevangen en de boordcomputer gehacked. En qua garage, het is een garage onder mijn appartement, dus met veel andere auto's (waaronder een 180 pk zwarte tt). Ik vrees echter dat de ramkraak wel gelukt is; meestal wordt het vermeld als er geen buit is, maar er staat in het geval van deze kraak 'dat het onbekend is wat er buit gemaakt is'. Natuurlijk gaan ze niet vertellen als iemand een ton uit een automaat heeft getrokken, dat brengt mensen nog eens op ideeen. Enfin, airbags waarschijnlijk niet geknapt, maar met een kapot portier, kapotte voorbouw en motorkap maar vooral schade in de punt van de auto, verwacht ik niet dat ik er nog mee de weg op kan.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#60181
als het alleen plaatwerk delen zijn dan is het repareren niet een groot probleem en kosten vallen dan ook wel mee als je het geluk hebt dat je het ook nog in kleur vindt.

als de airbags geploft zijn dan lopen de kosten hoog op. de airbags zelf zijn prijzig en het complete dashbord moet worden vervangen aangezien de airbag er in is weg gebouwd en daar zitten veel uurtjes werk in.

in ieder geval succes met de afhandeling.
door allewijn
#60500
Wat vreselijk voor je Auke!
Ik heb (in mijn beroep) al véél ramkraken gezien, maar toch meestal met grotere wagens. Heel bijzonder dat jouw auto weggenomen is, notabene uit een garage en niet een dikke wagen die al op straat stond (in garage konden ze natuurlijk wel ongestoord hun gang gaan).
Je bent gelukkig all-risk verzekerd begrijp ik. Hopende dat hij keurig hersteld wordt.
Het idee dat er echter van dit soort idioten in jouw wagen gereden hebben, blijft vervelend.
Ook begrijp ik nog niet hoe ze hem gestart hebben.
De TT is absoluut niet het nieuwste qua startonderbreking, alarm, contact, etc.
Maar toch weet ik niet hoe ze dit kunnen doen...
Sterkte en hou ons op de hoogte.
(wat een pijnlijk gezicht, die foto's)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#60507
Als de carosserie maar een tikje van 1 mm gehad heeft en t quattro systeem gaat afwijken... veel plezier met zo'n auto. Nooit laten maken!
Gebruikersavatar
door Auke
#60572
Heren, nogmaals dank voor alle tips..
De schade expert heeft er gisteren naar gekeken en een eerste blik leverde al 7400 euro schade op, even afgezien van mogelijke interne onderdelenschades. Economisch total loss dus hoogstwaarschijnlijk. Een abrupt einde van mijn fijne TT...

Omdat ik het raar vind om twee keer 'dezelfde' auto te kopen, ga ik nadenken over iets anders. Maar elke keer als er een langsrijdt verbaast het me wel hoe mooi en actueel ik het ontwerp (mk1) blijf vinden.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]