Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Alexander
#2962
Vandaag was ik bij de Audi dealer en ik dacht, 'ik ga even in de nieuwe TT zitten'. Ik moet zeggen, hij valt me tegen. Toegegeven, het is een mooie auto. Maar je hebt vergelijkingsmateriaal, namelijk de TT MK1. Het interieur van de TT is heel erg 'standaard luxere Audi segment'-achtig. Waar de MK1 nog vernieuwend was met zijn interieur - dat helemaal niet als Audi interieur te herkennen was - vind ik het nieuwe dashbord minder spannend.

De vormen van de auto vind ik ook minder als de vorige TT. De daklijn is achteraan bij de C-stijl minder scherp. Ook de uitlaten van de TT waar ik vandaag in zat vielen mij tegen, 2 uitlaten aan de linkerkant. Waar is die dikke stortkoker die we wel onder de MK1 vinden?

Ze hebben de TT braver gemaakt in mijn ogen. De neus is strak, maar de zijkant en achterkant zijn er op achteruit gegaan.

Deze post benadrukt wat ik minder mooi vind aan de auto, er zijn 100 meer punten die ik er wel mooi aan vind. Interpreteer deze post dus niet verkeerd. Ik vind het een prachtige, strakke auto. Maar de 'wow' die ik had bij de release van de vorige TT, heb ik bij deze minder. Toch zou ik er goed in kunnen rijden.

Wat vinden jullie ervan?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#2964
Het is nu gewoon een Audi in lijn met de Audi modellen reeks, de MK1 was een geheel eigen design en zal tijdloos blijven... de eerste is niet te overtreffen en dat is vaak zo!

Het is nu een Audi met Elan! Mooie Audi

Ik blijf blij met m'n TT ;)
Gebruikersavatar
door PaulusB
#2996
Ik vind hem zeergeslaagd en ik had wel zoeits van audi heeft het weer geflikt kan niet beter.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#3004
Toch vind ik die koplampen teveel weg hebben van de ford focus, had gewoon een RS4 achtige neus op gemogen :)
Gebruikersavatar
door MisterCats
#3010
Ik vind vooral het interieur wat minder.
Luxer, maar ook voller en rommeliger.
en en navigatiesysteem op basis van CD's...hmm
Gebruikersavatar
door PaulusB
#3013
Vind het dash juist goed gelukt veel voller als dat van de mk1 en meer naar de gebruiker toegericht echt een cockpit.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#3029
Paul spaar nog ff door ;)

t echte sportieve is weg binnenin, t is luxe maar niet getreurd t dashboard zit in de A3 sportback... haha
Gebruikersavatar
door Wojtek
#3071
De mk1 vind ik een icoon 8)
Audi heeft bij het ontwerp van de mk2 te veel naar de Ford Mondeo gekeken.
Het interieur is ook een stuk minder exclusief.

De rijeigenschappen van de mk2 zijn wel veel beter dan die van de mk1.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#3134
Wojtek schreef:De mk1 vind ik een icoon 8)
Audi heeft bij het ontwerp van de mk2 te veel naar de Ford Mondeo gekeken.
Het interieur is ook een stuk minder exclusief.

De rijeigenschappen van de mk2 zijn wel veel beter dan die van de mk1.
zie je nog een medestander die die koplamen en lijnen herkent :D
Gebruikersavatar
door PaulusB
#3135
Ja wat dat betreft is de MK1 een model dat niet vergeten zal worden ik denk dat het een moderne klassieker gaat worden.
Gebruikersavatar
door Cees
#3140
Inderdaad, de voorkant en de koplampen zijn spuuglelijk.......net een ford o.i.d.......bah.
Ze hadden hier wel wat beter hun best op mogen doen.
De achterkant daar integen met de driedimensionale achterlichten vind ik wel zeer mooi.
Zouden de koplampen van de MK1 niet passend te maken zijn??......... :D :D :D :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#3141
Cyberchase schreef:Inderdaad, de voorkant en de koplampen zijn spuuglelijk.......net een ford o.i.d.......bah.
Ze hadden hier wel wat beter hun best op mogen doen.
De achterkant daar integen met de driedimensionale achterlichten vind ik wel zeer mooi.
Zouden de koplampen van de MK1 niet passend te maken zijn??......... :D :D :D :D
Gewoon de RS4 neus erop als in mijn photohop :wink: dan is ie super!
Gebruikersavatar
door Cees
#3142
Heb je deze foto al naar Ingolstadt gestuurd :?: :?: ......................... :D :D :D :D :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#3146
Wat denk je zelf? heb dat meteen gedaan, als nou iedereen dat doet heb ik misschien een baan als Audi designer hahaha :D
Gebruikersavatar
door EsTTher
#3150
Tja, dan toch een typisch vrouwelijk kritiekje op de nieuwe TT :oops:

Als de voorstoel in de laagste stand staat, kunnen de voeten van de kinderen op de achterbank niet onder de stoel.
Nu kun je de voorstoel natuurlijk omhoog pompen, maar ja, dan krijg je van die vieze plekken op het plafond... :roll:

Maar, ik moet eerlijk zeggen, ik vind 'm toch wel erg mooi.. in het zwart.


Esther
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]