- zo dec 12, 2010 18:29
#60611
Dus als je die zou vastzetten zou het maximaal 50-50 kunnen zijn.
Ik begrijp dat het is om meer het overstuur karakter in de auto te brengen in plaats van het standaard onderstuur karakter, maar nog steeds hebben de voorwielen meer vermogen over te brengen, volgens mij moet je wel heel erg veel vermogen hebben om daar ook maar iets van te merken, of hele gladde ondergronden.
Mijn vraag was ook wat je er van merkte....,
Elmo299 schreef:Lees dit even door.Leuk verhaal, maar nog steeds is het koppel/vermogen gebracht naar de achterwielen minder dan naar de voorwielen, zelfs in race stand. Kan ook niet anders omdat de halex koppeling in het achtercardan zit en pas aangrijpt (normaal) als er een verschil in snelheid wordt gedetecteerd tussen de voor en de achteras. dan gaat een soort oliepomp de koppelingsplaat aandrukken.
http://www.hpamotorsport.com/haldex.htm
Dus als je die zou vastzetten zou het maximaal 50-50 kunnen zijn.
Ik begrijp dat het is om meer het overstuur karakter in de auto te brengen in plaats van het standaard onderstuur karakter, maar nog steeds hebben de voorwielen meer vermogen over te brengen, volgens mij moet je wel heel erg veel vermogen hebben om daar ook maar iets van te merken, of hele gladde ondergronden.
Mijn vraag was ook wat je er van merkte....,
*** Stage 2 http://www.***.nl/tuning/teks ... 1284984206
*** Stage 3 http://www.***.nl/tuning/teks ... 1333028338
*** Stage 3 http://www.***.nl/tuning/teks ... 1333028338