Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door marttin
#60611
Elmo299 schreef:Lees dit even door.

http://www.hpamotorsport.com/haldex.htm
Leuk verhaal, maar nog steeds is het koppel/vermogen gebracht naar de achterwielen minder dan naar de voorwielen, zelfs in race stand. Kan ook niet anders omdat de halex koppeling in het achtercardan zit en pas aangrijpt (normaal) als er een verschil in snelheid wordt gedetecteerd tussen de voor en de achteras. dan gaat een soort oliepomp de koppelingsplaat aandrukken.

Dus als je die zou vastzetten zou het maximaal 50-50 kunnen zijn.

Ik begrijp dat het is om meer het overstuur karakter in de auto te brengen in plaats van het standaard onderstuur karakter, maar nog steeds hebben de voorwielen meer vermogen over te brengen, volgens mij moet je wel heel erg veel vermogen hebben om daar ook maar iets van te merken, of hele gladde ondergronden.

Mijn vraag was ook wat je er van merkte....,
Gebruikersavatar
door denders
#60700
Winterpret?
Denk dat de meeste mensen vanochtend deze titel niet zullen waarderen :D :twisted:

Leuk als je vrij bent en de ski's onder kunt binden maar ik deed een uur langer om op het werk te komen..
Max. gehaalde snelheid 70 maar meestal 50 en het eerste stuk ging niet sneller dan 30km/u, en dan nog af en toe abs+eps en beetje wegtrekken ondanks heel rustige rijstijl en goede banden!

Maar goed, laat t maar weer lekker gaan dooien wat mij betreft kan ik tenminste weer de pk's benutten :wink:
door creative117
#60702
Tja, je hebt van die mensen die willen persee landelijk wonen en daar horen dan ook bepaalde effecten bij....... dus dan niet zeuren he Dennis :lol: :lol: :lol: :lol: :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006
Gebruikersavatar
door sweeper
#60708
Ik heb echt wel winterpret gehad hoor vandaag. Als ik andere eikels zie glibberen in hun dure bakken, maar een setje winterbanden te duur vinden, dan heb ik lol. :roll:
Met m'n VW T5 met winterbanden heb ik me zeker vermaakt ook al moest ik aan het werk.

Kreeg 's middags wel een beetje koude vingers toen ik m'n TT moest zoeken & uitgraven in de sneeuw. :shock:
Was rond 16.00u. +/- 25 cm. sneeuw gevallen.
IMG_0154.JPG
IMG_0155.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
door creative117
#60709
tsjesus, dat zijn Zwitserse toestanden zeg. Daar ben je best even mee bezig geweest, met de TT en de gehele straat schuiven bedoel ik dan.
Gebruikersavatar
door sweeper
#60710
Met z'n tweeën was het 5 min. werk om hem uit te graven, dus het kan erger. De straat uitgraven ben ik maar niet aan begonnen. Gewoon gebruik maken van de winterbanden & quattro, en het komt vanzelf goed als sneeuwschuiver.
Gebruikersavatar
door sweeper
#60713
Sow suc6 dan maar, en het zal snel weer vergeten zijn als je dat aangename brandende zonnetje op je porum krijgt.
Gebruikersavatar
door Elmo299
#60714
Martin,

Ik heb zelf even een TT geleend zonder de upgrade. Ik heb de mijne nooit gereden zonder de upgrade.

Ik sluit me volledig aan bij de ervaringen van Wak. lees hier:

http://www.wak-tt.com/mods/haldexpp/haldexpp.htm

Echter dit geld enkel voor de 8N. Voor de 8J is er een leverancier die R8 waardes kan leveren aan een 8J Quattro.

Deze is enkel wel prijzig zon 2000 euro geloof ik.
Gebruikersavatar
door denders
#60716
Nou zo landelijk woon ik niet hoor, zijn gewoon te weinig uitgangen uit deze stad als je Hellevoet een beetje kent.Alhoewel ik blij ben dat ik niet echt landelijk woon, in Zeeland ofzo(niks voor mij sorry), pfoe 2,5 uur in de file stonden sommigen en dat is toch echt om naar je werk te kunnen komen.
Ik zat trouwens bijna achterop een bus ook nog, ABS aan gelukkig want dat rem je zelf niet meer goed aan soms als de sneeuw hard is geworden.Dan kun je 8 winterbanden hebben maar ja..

Iedereen veel winterpret maar ik ben een lente/zomermens ha ha

Toen ik gister thuiskwam (er was op de snelweg niks aan de hand verder gelukkig en ik kon doorrijden!!)

Thuisaangekomen in de straat lag nog sneew en met de handrem kan ik prima met de TT en wat tegensturen de bocht omkomen (kon het niet laten) Ging er geleidelijk aan toe! (glij'lijk :wink: )

Voordeel bij mij is dat ik thuis in de garage rij en op het werk ook, dus krabben? nee dankje :roll:
Gebruikersavatar
door sweeper
#60721
denders schreef:Nou zo landelijk woon ik niet hoor, .....
Als je hiermee naar mijn foto's refereert, dan moet ik je teleurstellen want dit is echt niet landelijk. De foto's zijn in Santpoort genomen.(net noordelijk van Haarlem)
Gebruikersavatar
door Tim D
#60731
Landelijke gebieden hebben in ieder geval geen ellelange files zoals de randstad. Ik kan gewoon zonder vertraging op mijn stage in Nijmegen komen :)

Nou ligt er bij ons ook niet meer dan 2cm sneeuw :( maar dat ter zijde
Gebruikersavatar
door denders
#60734
Nee, nee Sweeper ik bedoelde de referentie naar mijn gebied juist. Het is hier gewoon een nieuwbouwwijk maar verder dan ook niet bepaald R'dam zuid ofzo qua bezetting.
Oke, stukje verder rijden en je ziet enkele boerenlandelijke velden dat wel. Maar de infrastruktuur is hier gewoonweg te trechtervormig gebleven helaas maar woonwijken bouwen ze wel want dat is kassa he..Daarom sta je hier zo in de file doordeweeks als je de verkeerde tijd kiest of het ff ander weer is!

Zit nu trouwens in A'dam-Rai gebied en het is hier nog erger in de straten (af en toe ijs erbij!) dan in H'sluis...
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#60774
raar maar waar, hier in het noorden is zo goed als niets gevallen. ik had ook graag even willen spelen in m`n TT maar helaas :( :(
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]