Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door zazaf
#60988
Hallo TT-liefhebbers en kenners!

Zal me even netjes voorstellen omdat ik nieuw hier ben. Mijn naam is Leon en eigenlijk ben ik vanaf de eerste keer dat ik de TT zag al verliefd op dit model. Nu ben ik eindelijk in staat een goede tweedehands van mijn droomauto te kopen. Ik heb me grondig ingelezen, de checklist van dit forum gekopieerd en me voorbereid. Maar goed, jullie weten -denk ik- veel meer van TT's, dus wil ik jullie hulp vragen. Wat vinden jullie van deze twee advertenties?

TT 1

en deze:

TT 2

Hebben jullie nog goeie tips voor me? Of een duidelijke voorkeur voor de ene of de andere?
Dankjewel alvast voor het meedenken!
door Maestro
#60989
Beste Leon,

Wil je een coupe of een Roadster? Heb namelijk een roadster te koop staan met weinig km's. Verkoop de mijne omdat ik een nieuw model TT ga halen.
Gebruikersavatar
door sweeper
#60990
Welkom hier, en veel plezier met de zoektocht naar een geschikte TT.

Volgens mij wil hij een Coupé Maestro aan de links te zien.
Gebruikersavatar
door denders
#60991
Maak even duidelijk wat je ongeveer echt zoekt en max. prijzen + of je een automaat of handbak wilt, ik zie namelijk verschil op de foto's.

Grt, Dennis
door creative117
#60997
Dag Maestro, heel goed dat je Leon wijst op de aanwezigheid van een veel sexier model TT zonder opgelast dak. De link waar jij vervolgens dan weer mee op de proppen komt valt dan weer vies tegen, heb je die stoelkleding gezien? Tsjesus. :smt005 :smt005 :smt005 :smt005

Leon: Welkom hier, je gaat vast veel plezier aan dit forum beleven want dat is met liefde opgezet door een paar fanatiekelingen. Ik denk niet dat ik je om kan praten om eem cabrio te nemen (misschien toch eens een proefritje maken). De autoos die je op het oog hebt zien er zo te zien goed uit. Ik let altijd op het interieur, als er dat netjes uitziet dan zegt dat best veel, ook niet alles, toen ik mijn eigen auto kocht werdt ik op zijn zachtst gezegd niet vrolijk van de staat waarin dat verkeerde, maar goed, ook daar kun je doorheen kijken en na 2 weken poetsen vond ik hem weer als nieuw. Terug naar jouw coupe. Er is ook een 225PK sterke uitvoering met 6 versnellingen. Ik denk dat je die voor niet al te veel meer ook kunt aanschaffen. Proefritjes maken en dan heb je een goed vergelijk, dat is mijn tip. Succes met de zoektocht en de slapeloze nachten als het eenmaal bijna zover is :D :D :smt006 :smt006 :smt006 :smt006
door Maestro
#61001
Hoi Creative117, Daar heb je helemaal gelijk in maar een goede klusser heeft dat zo gefixt.
:D :D :D Het interieur vind ik ook heel belangrijk, dat zegt veel over de eigenaar. Maar wat ik niet begrijp is dat sommige mensen via autoweek, autotrader een prijs indicatie zien van een Audi TT. Dat een TT Roadster van 99,00,01 nog maar 9300,- mag kosten. Daar gaan de mensen vanuit. Als je op MP kijkt dan zit de prijs "gelukkig" een stuk hoger. Zullen we dan alle TT's voor 9300,- verkopen? Mensen die denken dat een stuiver een rijksdaalder waard is moeten geen TT kopen.
door Joannes
#61034
Hallo Leon,

Ik zie dat je ook op zoek bent naar een leuke TT ? Misschien komen we elkaar wel eens tegen :wink:

Gezien o.a. de reactie van Maestro wil ik graag nog het volgende kwijt over prijzen.
Iedereen kan natuurlijk voor zijn auto vragen wat hij of zij wil, maar je moet voor de aardigheid eens kijken welke TT's er na een tijdje daadwerkelijk verkocht worden.
Zo stond er al een tijdje een dealer onderhouden Coupe uit 1999 bij CarMix voor 7900.
Die is net verkocht. De rest van de aangeboden auto's staat al maandenlang op marktplaats / autoweek / noem maar op. Meestal omdat de eigenaar - vaak tegen beter weten in - stug blijft vasthouden aan een onrealistisch prijsidee.
De Autoweekkoerslijst is in mijn ogen een van de meest realistische mbt occasionsprijzen. Vergeet ook niet dat we inmiddels in 2011 leven en alle auto's zijn dus al weer een jaar ouder (en dus minder waard).
Van de week was ik bij een particulier die een zwarte Coupe uit 1999 met 162000 km voor vraagprijs 8500 te koop had. Er zaten imitatievelgen op met ook nog eens een verkeerde bandenmaat, een deuk op de achterbumper, geen enkel aantoonbaar onderhoud en bij het inschakelen in de eerste versnelling klonk er een ongezond "klonkgeluid".
TOCH bleef de dame in kwestie stug vasthouden aan haar 8500 Euro en ze zei dat ze zelfs al een bod van 8000 had gekregen. De auto staat nog steeds te koop en ik vrees nog heel lang. Een collega die mee was schudde enkel zijn hoofd.
Particuliere verkoop vanaf zeg 8000 Euro is heel moeilijk want de meeste mensen verwachten garantie, financiering en inruilmogelijkheid en dat kan een particulier niet bieden. Je doelgroep is dus zeer beperkt. Je moet maar net iemand vinden die 12500 Euro in z'n zak heeft......
Daarbij : de automarkt ligt nog steeds op z'n gat, het is een kopersmarkt.
In zo'n markt kun je je maar op 1 manier onderscheiden: met een juiste prijs. Dat heet vraag en aanbod en is een van de meest elementaire zaken die je in elke economieles geleerd krijgt.

Vorige week heb ik mijn eigen Boxster verkocht. Ik had een vraagprijs die iets onder alle vergelijkbare te koop staande wagens lag en binnen 6 weken was de auto verkocht.

Gelukkig zijn er genoeg aanbiedingen met marktconforme vraagprijzen. De kunst is deze er tussen uit te filteren en dan eens rustig te gaan bellen om zoveel mogelijk info te krijgen.

Succes ermee.
Gebruikersavatar
door Tim D
#61035
Hey,

Je zit in een goede tijd om een auto te kopen. Neem de tijd om goed rond te kijken. Ik heb mijn TT nu bijna 2 maanden. Zowel de buitenkant als binnenkant zijn zeer netjes. Technisch zijn er ook geen problemen. Dit is ook door de garage bevestigd waar ik direct een apk en grote beurt heb laten doen.

Ik had mijn TT via een particulier gekocht, terwijl ik daar eigenlijk sceptisch over was. Maar bij garages stonden auto's die er gewoon op het oog al slechter uitzagen dan de TT die ik nu van een echte liefhebber heb gekocht. Met een beetje mensenkennis en het stellen van de juiste vragen kun je constateren hoe er met de auto is omgegaan. Daarnaast moet de onderhoudshistorie wel altijd aanwezig zijn en het liefst ook de NAP. Neem dus de tijd om rond te kijken, maar kijk ook vooral bij particulieren. Dit scheelt vaak in de kosten. Klein onderhoud weegt vaak niet op tegen de meerprijs van de auto die je bij een garage betaald voor een paar maanden garantie (en deze garantie geld niet eens op slijtage onderdelen).

Voor mijn auto heb ik 8700,- betaald. Een TT uit 01-2000 met 150.000 km. Echt geen kras op de lak en het interieur. Nieuwe orginele S8 velgen en banden. Deze gaan dus nog wel even mee. Bijkomende kosten waren 340,- voor de grote beurt en en een nieuwe APK. Verder heb ik nog geen kosten of gebreken aan de auto gehad. Ga vooral op je gevoel af maar laat je niet verleiden door kleine extra's zoals een carkit of navigatiesysteem, die kosten tegenwoordig niks meer!

Voor rond de 10.000,- moet je echt een goede auto kunnen vinden. Is je budget hoger, let dan vooral op het bouwjaar. Voor meer dan 10.000,- zou ik geen oudere auto kopen dan uit 2003 kopen.
door Joannes
#61036
Een mooi praktijkverhaal Tim en ik ben het helemaal met je eens.

Je hebt zo te lezen een hele leuke TT voor een fijne prijs gekocht.
Nog veel plezier ermee !

De beste aanbieding van alle auto's die ik tot nu toe gezien heb is een zwarte Roadster uit 2001 met 140000 km en aantoonbaar onderhoud/ historie voor 9700 Euro. Van een Fiat/Alfa dealer in Heerlen.

Tip voor de mensen die op zoek zijn : kijk ook eens op www.dat.de om de inkoopprijs van een Duitse auto na te gaan.
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#61037
Dan wel zonder garantie: (met garantie €2000!!! duurder)
Al onze, overwegend dealer onderhouden, auto's worden aangeboden tegen ZEER SCHERPE PRIJZEN. Prijzen die ruim onder de normale marktwaarde liggen!!!

U bekijkt, test en keurt de auto van uw keuze, en wij leveren de auto direct aan u tegen handelaars conditie's, Dus zonder garantie, maar tegen een superscherpe prijs!!
U verdient duizenden Euro's !!!

Wenst u toch garantie dan is dat mogelijk: dezelfde auto's worden namelijk met garantie aangeboden via onze partner Automobielbedrijf Creusen b.v.. Vergelijk de prijzen en overweeg.. met of.. zonder garantie!
Gebruikersavatar
door eric v.
#61042
Prijzen,
Marktplaats ,anwb,etc,etc
Onderhoud heel belangrijk maar is het standaard onderhoud gedaan of extra vervanging bv.airco pomp ,fans,of bij een roadster een nieuw dak?
Ook dit soort zaken bepalen voor mij wat een auto naar mijn mening mag kosten.
Het gaat er om wat wil je betalen?
Hoe kom je aan die prijs die je er voor wil geven?
Een goede TT mag geld kosten maar hoe bepaal/zie je dat het een goede is?
Volkswagen heeft momenteel een goede reklame Oud vrouwtje die haar golfje te koop heeft.
Top reklame.
€8000,00 particulier is veel als je voor een clio gaat kijken voor een porsche niet bij de clio gaat men dan liever naar een garage voor de porsche weet je dat je dat voor dat geld nergens garantie krijgt.
Heb je €8000,00 liggen en niet meer ga dan niet zoeken naar een auto voor €8000,00 extra kosten komen hoe dan ook toch altijd om de hoek kijken.
De één heeft meer verstand van auto's dan de ander.
Geeft mensen/vrienden graag advies en ga zelfs mee kijken en wil mijn oordeel graag geven maar ik zeg altijd "jij bent degene die beslist,laat een keuring doen bij de anwb"
Nogmaals wat ik ook zeg jij bepaald.
Lees in dit topic al dingen waar mijn tenen van gaan krommen.
Succes Eric V
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]