Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door massive
#61063
dit jaar ga ik een audi TT-S halen in duitsland ( woon in belgie) invoeren is piece of cake , en hopelijk kan ik dan de volgende dingen gaan doen .
eerst wou ik in duitsland zelf naar MTM gaan voor een chip naar 315 pken 400NM .
maar nu kwam ik de DSG dokter tegen op een site en dat was voor mij wel een openbaring , dus zo snel ie er is ga ik een afspraak maken , mijn wensen zijn , de koppel begrenzer uit ( naar 480 NM) de DSG en de toeren moeten omhoog alsook de snelheid van schakelen.(terugschakel momenten aanpassen naar 70%)

Nu twijfel ik nog aan een turbo kit die meer aankaan maar dan zit ik ook weer met een upgrade van de dsg bak die nodig is denk ik ( levens duur)

al bij al uit een keuze uit de porche cayman / nissan 370Z is mijn def keuze toch de TT-S geworden . de beste combinatie in belgie voor tax , verbruik , en fun en het nodige geld over om toch een mean machine te bouwen .

hou jullie op de hoogte .
Gebruikersavatar
door sweeper
#61069
Welkom hier, en je hebt je geld zo te lezen al uitgegeven voordat je de wagen gekocht hebt. :?

Is het in België niet lastig om een opgefokte wagen te rijden vanwege de regeltjes, APK, e.d.?
door massive
#61077
sweeper schreef:Welkom hier, en je hebt je geld zo te lezen al uitgegeven voordat je de wagen gekocht hebt. :?

Is het in België niet lastig om een opgefokte wagen te rijden vanwege de regeltjes, APK, e.d.?
in praktijk is er redelijk wat te muggeziften in belgie , er is een tuning keuring maar dat is meer uiterlijk, elk onderdeel dat een keurmerk heeft kan erdoor en wordt genoteerd op een tuning kaart , motorisch wordt er niets gecontroleerd , ivm chiptuning of grotere turbo ect . heb reeds al vele jaren rondgereden met tuning en zelfs in nederland een volledige kit laten plaatsen van wet NOS systeem op mijn wagen . bij controle politie ( en fles ligt vast tussen de zetels) zelfs geen probleem , ze vroegen zelfs hoe het werkte en wat het was lol . op de keuring ging de fles eruit .
En ja het staat reeds vast waar ik mijn geld ga naar uitgeven , ik moet nl nog veel verzekeringsgeld trekken na een zwaar ongeval . en ik ben niet direct een koper die over 1 nacht ijs gaat aangezien het aanbod groot is en ik mijn tijd neem hiervoor . Voor elke wagen die ik kocht had ik reeds een traject klaar wat er moest aan veranderen . daarmee heb ik nu een merk gekozen dat degelijk is en veel meer opties geeft in tuning van de motor en DSG / S-tronic . dus een TT

groeten en tot later
door creative117
#61078
Ach Eric, met zo'n auto blijft massive de politie toch voor, en ik denk dat de Belgische politie lang niet zo snel is als die'n Duitser, so what the fuck... keuringen, wa is dah??
door massive
#61171
KEURINGEN IS BIJ JULLIE DENK IK APK ?

deez week mail terug gehad van DSG dokter en direct een volledige uitleg van aanpassingen en wat waar hoe het moet , ook meer uitleg voor wat ik wilde en wat er aangepast moest worden. Door uitdrukkelijk vermelding dat er van de mail niet gepost mag worden ga ik dit ook niet doen .

maar het resultaat zou 330 pk zijn en 430 NM en dat is wat ik in gedachte had .

na de winter meer nieuws , als ie gearriveerd is .
door massive
#61172
Ronnie schreef:Mooi man! 'n TT-NOS Turbooow uitvoering K*T!

(ownee hij komt nie uit Brabant hehe)
die kit zit nog steeds in men 206CC hoor lol kzal nog eens fotos zoeken ervan , waar is de tijd ... vleugeldueren , shortshifter, NOS , stripings ... lol , uiterlijk blijf ik nu af bij de volgende ... voorlopig :smt003
Gebruikersavatar
door Ronnie
#61219
Toen hield ik t bij sparen voor een TT en had een velgen wissel tik... verder had ik liever verlaging, dikkere remmen, wat meer pk's en koppel. Ik ga die auto's eens achter me laten en een hagelnieuwe T5 facelift aanschaffen moet praktisch en opvallend zijn later dit jaar aangezien er minsten 9 weken levertijd op zit. Zodra ik niet meer twijfel wat ik exact wil zet ik een handtekening eerder niet.
door golf-classic
#61224
ha mooi

ben je al uit welke kleur je wilt of maakt dat niet zo veel uit?

tja tuning in België
is gewoon geluk hebben dat ze het niet zien
door massive
#61471
kleur tja wit of zwart he , maaaar ik heb hier een zwarte insignia en die is in zijn eerste jaar al 3 keer herspoten door krassen enz , je ziet er alles op . wit is mooi maar iedereen heeft wit .
-zwart is sportiever maar minder eccenten
-wit veel accenten en minder koetswerkkosten ...
miss wit met zwarte velgen .. en een heel klein zwart stripingkje

Afbeelding
Gebruikersavatar
door marttin
#61481
massive schreef:kleur tja wit of zwart he , maaaar ik heb hier een zwarte insignia en die is in zijn eerste jaar al 3 keer herspoten door krassen enz , je ziet er alles op . wit is mooi maar iedereen heeft wit .
-zwart is sportiever maar minder eccenten
-wit veel accenten en minder koetswerkkosten ...
miss wit met zwarte velgen .. en een heel klein zwart stripingkje

Afbeelding
Welkom hier, ik vind dit toch wel erg mooi hoor 8) :D, ik denk dat er meer zwarte zij dan witte, tenminste hier in de buurt dan...
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]