Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#61188
Ik heb waarschijnlijk een mooie en hopenlijk een goede Audi TT gevonden.
Ik ga maandag de auto bekijken en testen met uiteraard de checklist van dit forum op zak !!
Ook heb ik bij de Audi dealer een afspraak om een aankoop keuring te laten plaats vinden.
Hebben jullie misschien nog aanvullende tips voor mij ?

De Auto is van bj 2000 en heeft 130.000 km gelopen.
De distributie moet wel gedaan worden deze is 5 jaar geleden gedaan en heeft vanaf die tijd
ongeveer 50.000 km gereden. Zal dan nu ook de waterpomp vervangen moeten worden ?

Ik hou jullie op de hoogte.
Groet Erny
#61232
Dat hij lang te koop staat zegt helemaal niks. Er zijn heel veel goedkope TT,s op het moment te koop op internet. Als je niet erg bekend bent met de TT zie je verschil in de bumper amper, alleen de kenners hebben dit direct door. Daardoor zullen mensen misschien sneller voor een goedkopere TT gaan.

Hij ziet er netjes uit. misschien kan er nog wat van de prijs af, 13000 voor een tt uit 2000 vindt ik wel redelijk veel
#61233
Ik ben het nog niet helemaal met de prijs eens, maar ik denk dat we daar wel uit komen, mits de aankoop keuring goed verloopt. Waar ik ook al achter ben is dat het langer dan 5jaar geleden is dat de distributie snaar is gedaan.
Er is maar 47.000km mee gereden vanaf die tijd, maar volgens de juiste onderhouds periode moet deze dus nu wel gedaan worden, toch????
Of kunnen ze de snaar ook controleren op eventueel uitdrogen??????

Morgen weten we meer, kan niet wachten !!!!
#61235
Hoi ErnyTT,

Dat heb ik destijds ook geprobeerd bij de dealer en dat valt helaas niet te controlleren. Dus voor je gevoel zal ik het toch maar laten vervangen. Beter voorkomen dan genezen. Heb trouwens ook nog een roadster te koop staan met 79.000 op de teller. Ga namelijk een nieuw model TT halen. :-D
#61236
Distributie riem elke 90.000 - 100.000 km als advies, al schrijft Audi 120.000 km die gok neem ik nooit en elke 5 jaar wegens kans op uitdroging en haarscheurtjes in de riem is ook erg verstandig om aan te houden al heeft de auto in 5 jaar tijd alleen maar stil gestaan bij wijze van spreke... voorkomen is beter genezen een geknapte riem wordt je veelal een flink bedrag armer van om de boel te laten herstellen onder de motorkap.
#61244
En en en? Hoe was ie?

Mocht de Audi zijn tegengevallen en je toch liever voor 45 pk meer gaat en 3.500 euro minder wil betalen dan weet je mijn Audi te vinden he ;) Ik kan de Audi alleen nog niet op de site hierzo zetten want ik heb eerst nog 23 berichten extra nodig om een advertentie te mogen plaatsen :(

Ps bij mijn Audi zijn de spanrollen waterpomp riem etc 20.000 km geleden vervangen...dus die kosten heb je er ook niet aan...

Groeten Nils
#61343
NilsGGD schreef:En en en? Hoe was ie?

Mocht de Audi zijn tegengevallen en je toch liever voor 45 pk meer gaat en 3.500 euro minder wil betalen dan weet je mijn Audi te vinden he ;) Ik kan de Audi alleen nog niet op de site hierzo zetten want ik heb eerst nog 23 berichten extra nodig om een advertentie te mogen plaatsen :(

Ps bij mijn Audi zijn de spanrollen waterpomp riem etc 20.000 km geleden vervangen...dus die kosten heb je er ook niet aan...

Groeten Nils
Haha ik herken dat :D
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]