Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Tris
#61391
Goedenavond allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en ik heb mij zojuist ook voorgesteld in een ander topic.

Sinds vrijdag ben ik eigenaar van een Audi TT Quattro 225pk, bj 2000. Nu heb ik sinds vandaag ineens dat het tanklampje telkens brandt, terwijl de indicator aangeeft dat de tank nog half vol is. Waar kan dit aan liggen? Heeft iemand hier op het forum ook ervaring mee? Ik wil van de week even langs de dealer rijden om het uit te laten lezen. Kan dit wat opleveren? En zijn daarvan de kosten hoog?

BVD.

Groeten Tris
door Maestro
#61396
Beste Tris,

Veel rijplezier in je nieuwe Audi TT en veel veilige km's toegewenst. Weet zelf niet waar dat aan zou liggen maar uitlezen bij de dealer kost +- 50,-
Je kan het beste vragen of iemand een vag-com heeft bij jouw in de buurt en die het voor je wil uitlezen.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#61402
uitlezen kan je proberen maar kan je melden dat het zeker aan je tellerunit ligt.

even contact opnemen met verotronics of actronics. deze bedrijven repareren veel tellers aangezien het een veel voorkomend probleem is
door Tris
#61404
Kom net voor mijn huis aanrijden, tank ineens leeg, terwijl de brandstofmeter aangeeft dat de tank nog een kwart vol zit. Tanklampje brandt dus correct. Het ligt dus aan de meter. Voor de rest werkt alles wel naar behoren.

Baal wel ontzettend. Vrijdag heb ik de Audi particulier gekocht. Door de verkoper is niets vermeld, terwijl ik duidelijk alles heb gevraagd en gecontroleerd. Lijkt mij niet een probleem dat ineens is ontstaan na de verkoop. Hoop niet dat het mij veel gaat kosten. Ik ga de kosten in dat geval verhalen bij de vorige eigenaar.
Gebruikersavatar
door denders
#61424
Denk niet dat je de kosten kunt verhalen, had je het daar moeten controleren lijkt mij en dat kan niet behalve dan de aanwijzing wanneer je de sleutel omdraait.
Je hebt immers geen garantie bij een particuliere aankoop als de koop gesloten is.
De partij kan zeggen dat het werkte en daarna kapot is gegaan.

Wat dat betreft vind ik dat je een aankoop-keuring door de dealer van die auto had moeten laten doen.
Het is bij wat oudere TT's niet standaard, maar een veel voorkomend euvel wat wel op te lossen is zoals aangegeven o.a. en er was nog een adres dacht ik aangegeven hier op het forum.

Zelf heb ik het idee dat het om solderingen gaat en zwakke spoeltjes+tand des tijds.

Grt, Dennis
door creative117
#61444
Dag Tris,

WELKOM!!!!!!!!

niet dat ik er verstand van heb, echter ff een hart onder je riem, als je een auto koopt zijn er altijd wel van dat soort tutteltjes. Gewoon oppakken en uiteindelijk zul je zien dat de kwaliteit van de TT perfect is en heb je een prachtige kar die helemaal naar je zin is. Dus niet te veel over nadenken, blijf vooral geniet van die mooie kar van je. Heb je foto's? Daar zijn we hier nl gek op.
Gebruikersavatar
door WimTT
#61477
Hallo Tris,

Ik ben hier ook net nieuw, maar dat probleem heb ik ook. Nu druk ik altijd de dagteller op nul als ik heb getankt en dan weet je dat je ongeveer 500 km kunt rijden. En op de boordcomputer geeft die ook aan hoeveel km je nog kunt rijden. En als het lampje brandt ga ik tanken. Voor mij geen probleem meer.
Heb ook bij de dealer geinformeerd en die hadden het ook over 150 euro.
groeten Wim.
Gebruikersavatar
door aaldert
#61499
Ikzelf gebruik eigenlijk louter de 'kilometers te gaan' van de boordcomputer, en het benzinepompsymbool+piep. Dan is 't tijd.

Als de tank helemaal vol is staat mijn benzinemeter iets voorbij de 1 / vol, en je kunt dat met vag-com wel iets bijstellen - al wordt dat aangeraden om dat te doen als de tank leeg is i.p.v. vol, want het is net even vervelender om plots een lege tank te hebben dan een volle.

Zie TTweakers Guide, 3.4 Fuel Gauge Calibration.

En anders langs Verotronics!
door Tris
#61609
Dank allemaal voor jullie reactie.

Dit is mijn eerste TT. Ik had inderdaad voor de aankoop even langs de dealer moeten rijden. Het ging die dag echter allemaal zo snel. Ben tevreden over de TT. Het zijn alleen die kleine dingetjes die gewoon niet eerlijk worden verteld tijdens de aankoop. Heb de auto grondig onderzocht tijdens de bezichtiging, maar de tank was nog niet leeg en het lampje brandde nog niet, dan merk je zoiets natuurlijk niet op.

Maar goed, morgen gaat ie naar de garage. 8)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]