Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door auditt89
#61406
Hallo,

Ik heb voor de APK (29 januari) een Katalysator + voorpijp nodig voor mijn:

Audi TT quattro 165kw turbo
Bouwjaar: 2001

Het gaat om een dubbele katalysator (2 uitlaten) + voorpijp die BAM is. Heeft iemand deze nog liggen of weten jullie waar ik deze tweedehands kan kopen? Ik kan hem nergens vinden op marktplaats!
door auditt89
#61413
Bedankt! Heb ze een e-mail verstuurd. Ik heb ook een mail terug gehad van Katalysator-outlet.com.

Ik kreeg de volgende mail:

-------------------------------------------------------------
Rebuild

We kunnen de katalysatoren rebuilden(reviseren)…

De kosten van rebuilden voor de beide kats €535,00 incl. BTW…

Sportkat

We kunnen de katalysatoren rebuilden(reviseren)…

De kosten van rebuilden voor de beide kats €595,00 incl. BTW…

1.De Sportkat heeft slechts 200 cellen...

2.Minder cellen in dezelfde ruimte betekent grotere cellen...

3.Resultaat is een betere doorstroming...

4.Gevolg is PK Winst...Minimaal 8%

5.De Sportkat voldoet aan alle eisen en normen en de APK en de technische controle

6.Minder olie en benzine verbruik!!!

LET OP: De rebuild katalysator is gemaakt van RVS/Platinium met 2 jaar garantie**.

Het binnenwerk van een standaard katalysator is van keramisch.

Het hart van de Katalysator wordt vervangen door een Metal-Kat i.p.v een Keramische.

LET OP: De katalysator is gemaakt van RVS/Platinium .

Het binnenwerk van een standaard katalysator is van keramisch.

Verschil tussen keramisch en metaal:

1. Een Keramischekat voldoet tot een temperatuur van 900 graden celcius en een Matalkat kan temperaturen tot 1800 graden Celsius aan

2. Een Metalkat blijft ook na 40.000 km zijn reinigende werking behouden, een keramische verliest na 40.000 km 70% van zijn werking

3. Een Metalkat is niet gevoelig voor mechanische invloeden zoals een drempel contact

4. Vaak worden metalkats toegepast bij hoogvermogende motoren.

5. Metaaltkat zorgt voor een snellere doorstroming van de uitlaatgas zodat u geen vermogen verliest!
-------------------------------------------------------------

Is dit wat? Iemand ervaringen mee? Voor een hele nieuwe kat is dat natuurlijk niet duur. Al hoewel ik liever een goedkope tweedehands heb.
door auditt89
#61432
Ja inderdaad, en naast de katalysator heb ik nog veel meer onkosten gehad (in totaal 2450 euro aan noodzakelijk reparaties). Ik heb al contact opgenomen met de verkoper maar ziet er na uit dat ik niets van hem terug krijg ook al heeft hij gezegd dat de auto in perfecte staat verkeerde toen ik hem kocht.
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#61434
Volgens mij zijn de volgende types gelijk:

Hersteller Modell Motor Form ccm kw PS Baujahr(von-bis) KBA zu2(2.1)/zu3(2.2) Bemerkungen
AUDI A3 (8L1) S3 quattro Mot.Cd.: AMK, APY Schrägheck 1781 154 210 03.1999 bis -.-0588/704
AUDI A3 (8L1) S3 quattro Mot.Cd.: BAM Schrägheck 1781 165 224 10.2001 bis -.- 0588/790
AUDI TT (8N3) 1.8 T quattro Mot.Cd.: APX, BAM Coupe 1781 165 224 10.1998 bis 06.2006 8307/302, 8307/AAD
AUDI TT Roadster (8N9) 1.8 T quattro Mot.Cd.: APX, BAM Cabriolet 1781 165 224 10.1999 bis 06.2006 8307/305, 8307/AAL
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#61440
auditt89 schreef:Ja inderdaad, en naast de katalysator heb ik nog veel meer onkosten gehad (in totaal 2450 euro aan noodzakelijk reparaties). Ik heb al contact opgenomen met de verkoper maar ziet er na uit dat ik niets van hem terug krijg ook al heeft hij gezegd dat de auto in perfecte staat verkeerde toen ik hem kocht.
goede leer dus voor een volgende keer om een aankoop keuring te doen. succes met de afhandeling verder.
door auditt89
#61451
Inmiddels een katalysator voor 240 euro besteld bij erikvos.eu. Komt onder een audi tt quattro 165kw vandaan, hopen dat het de goede motorcode is (anders mag ik hem terug sturen).
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]