Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door schilder
#61569
Hallo, ik ben nieuw op dit forum, en sinds kort de bezitter van een audi tt.
Ik heb hem 2e hands gekocht en er zat geen reserveband of bandherstelkit in.
Wat is nu de slimste optie.
Ik zie dat de piepschuimuitsparing niet groot genoeg is voor een reserveband, en ik heb 18 inch velgen met brede banden.
Heeft audi hier een pasklare oplossing voor of moet ik zelf creatief zijn.
Als ik lek rij heb ik een probleem, ik vernam als je een bandenreparatieset aanschaf dat je na het gebruik hiervan de band bij het grof vuil kunt zetten.
groeten,

William Schilder
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#61572
welkom op het forum,

er zit een thuisbrenger is, zo`n smalle 18 inch velg waar je maar 80 km/h mee mag rijden. als je even op de onderdelenlijn.nl kijk of marktplaats daar wordt vast en zeker zo`n wiel wel aangeboden even als de set met krik e.d erin.
Gebruikersavatar
door denders
#61573
Hi William.

Die 18" thuiskomer met stalen velg heb ik er ook in zitten maar ter info, ik heb geen Quattro die hebben minder ruimte achterin vanwege de Haldex enz.
Heb weleens besloten de thuiskomer weg te doen, (zijn zo 100 euro waard) maar gelukkig ging dat niet door.
Het idee dat ik zelf de band kan verwisselen en toch op eigen kracht de auto naar de bandenboer kan brengen is veel rustiger dan hopen na telefoontjes je geholpen kan worden en daarbij vanalles buiten jouw schuld om fout kan gaan! (..heb ik meegemaakt)

Neem ook liever een wiel als je plek hebt.(-meerdere keren bruikbaar)

Grt, Dennis
Gebruikersavatar
door kaoz@eclipse
#61595
Bij mij ligt er ook zo'n dun thuiskom-bandje achterin (quattro).
Hoop dat ik um nooit nodig ga hebben, maar toch handig mocht er eens iets zijn. Met m'n vorige auto ook gehad, spijker erin. Dan is het inderdaad toch wel handig dat je zelfstandig bij de garage kunt komen...
door creative117
#61601
Nou, ik heb hem wel eens nodig gehad en dan kom je tot de ondekking dat het een aardige klus wordt alles weer mee te kunnen nemen nadat de band gewisseld is. In mijn geval moest er dus een 19 inch 235/35/19 achterin gepropt worden, volgens mij de kofferbakklep zelf met een touwtje vast moeten maken (kon niet helemaal dicht) en de rommel die achter in lag lag grotendeels bij mijn vrouw op schoot en bij haar voeten. Het kan wel, maar zoals Serge al zei, maar hopen dat het nooit nodig is......
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#61639
dat is nou een voordeel van een TT met opgelast dak roger, die hebben een achterbankje waar je wel wielen op neer kan zetten :P :D :D
Gebruikersavatar
door denders
#61654
Er pasten bij mij vanaf Steven 3x19" Le Mans replica's in de kofferbak (-elk in doos!)
..en eentje voor op de passagiersstoel :wink:
Beter als een busje rijden toch :P
Gebruikersavatar
door Ronnie
#61668
denders schreef:Beter als een busje rijden toch :P
Hmmz dat weet ik zo net nog niet :D heb een 180 pk DSG besteld en de optie vrij om er 220 pk van te maken en 470 nm koppel... die krijg jij met je TT niet uit de spiegels :D :smt006 :smt005
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#61674
quattro kofferbak is stuk kleiner dan fwd hoor maar er pas nog genoeg in.

ik zou ook wel zo`n bus willen. die nieuwe diesels hebben zo`n stuk koppen, daar kan geen benzine auto tegen op.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#61681
Dennis, er zit volgens betrouwbare bron een bak onder die gelijk is aan de TTS dsg-7, maar dan anders geprogrammerd dus zegt genoeg wat er mogelijk kan zijn.

ontopic: Nooit zo'n vulset gebruiken! 1x gebruiken en je kan een band die wellicht te redden was direct afschrijven!
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#61687
kan dus ook woest gaan zo`n bus, ben benieuwd :)

heb je gelijk in, die setjes verkrachten je band. ze kunnen na het gebruik van zo`n set direct de bult op :(
Gebruikersavatar
door denders
#61702
Prima voor het werk hoor Ronnie zo'n bieke bus (en ik ben benieuwd) maar ik kom wel voorbij met een ander mobiel dan eens. Afgezien van die &*%^%$#$#kleine boetes die binnen gekomen zijn is het allemaal snel genoeg nu! haha pff :wink: :roll:
door schilder
#61982
Hoi, nog bedankt voor de reactie op mijn vraag over de standaard reserve band in de TT.
Mij werd geadviseerd bij de onderdelen lijn te kijken.
Betreft het hier een algemene 18 inch thuiskomer met stalenvelg?
Of is dit een specifieke 18 inch thuiskomer van Audi die precies in de piepschuim mal past?
Bedankt,

William.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]