Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door TTurbo
#61682
Hallo,
Ik heb sinds pas een TT (zie voorstellingsrondje topic "omgeving R'dam").
Ik heb nu een paar vraagjes:

1. M'n ruitenwissersproeier doet het niet. hij maakt geen geluid (dus m.i. niet verstopt) en de zekering is OK. Nu wil ik hem eruit halen om te testen, maar weet iemand hoe ik die eruit krijg? Ik zie dat hij ergens achter het zijscherm lijkt te zitten.

2. Mijn koelwatertemperatuur staat bij standaard motortemperatuur op 100 graden. Nu is dit heet, maar ik denk eerder dat de tempindicatie niet klopt. Als ik hem net aanzet staat hij nl al op 70. En het is buiten echt geen 70 graden ;). Is dit een bekend probleem (defecte sensor oid)?

3. Als ik rem, pompen de remmen een beetje, zou dit kunnen betekenen dat de schijf krom is of zijn er nog andere mogelijkheden? En zo ja, hoe kom ik erachter welke het is van de 4?

4. De schakelaar voor het bedienen van de bijrijdersruit vanaf de bestuurder is stuk, weet iemand hoe ik die eruit krijg? Ik heb hem al besteld (was maar 14 euro), het lukt me nog om het alu dopje eraf te schroeven en de onderliggende torx-schroef eruit te draaien, maar dan houdt het op...

Alvast bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
door stivoman
#61690
halo,

2. Je kan je water temp meten met je board computer, TT tellers zijn niet de beste..
3. Lijkt iets met de ABS? kan je uitlaten lezen.
4. Als je de search gebruikt vind je hoe je deur paneel eruit krijgt!

Op je eerste vraag heb ik geen ervaring mee

Succes
Gebruikersavatar
door sweeper
#61693
TTurbo schreef:1. M'n ruitenwissersproeier doet het niet. hij maakt geen geluid (dus m.i. niet verstopt) en de zekering is OK. Nu wil ik hem eruit halen om te testen, maar weet iemand hoe ik die eruit krijg? Ik zie dat hij ergens achter het zijscherm lijkt te zitten.
Dat wordt voorwiel verwijderen, en kuststof scherm loshalen. Daarna is het wel zichtbaar waar de schroeven zitten om het gehele reservoir los te halen met daar aan vast het pompje.
TTurbo schreef:2. Mijn koelwatertemperatuur staat bij standaard motortemperatuur op 100 graden. Nu is dit heet, maar ik denk eerder dat de tempindicatie niet klopt. Als ik hem net aanzet staat hij nl al op 70. En het is buiten echt geen 70 graden ;). Is dit een bekend probleem (defecte sensor oid)?
2 mogelijkheden hiervoor. 1. de temp sensor is kaduuk, maar dit is simpel te vervangen met de uitleg op de site van WAK-TT, of 2. er zijn instrumenten paneel problemen. zie hier -> instrumenten paneel
TTurbo schreef:3. Als ik rem, pompen de remmen een beetje, zou dit kunnen betekenen dat de schijf krom is of zijn er nog andere mogelijkheden? En zo ja, hoe kom ik erachter welke het is van de 4?
Gaat het hier om een korte snelle pulserend gevoel in het pedaal, dan reageert de ABS om één of andere reden. Anders zou ik het niet weten, en doe je er verstandig aan om naar een garage te gaan, en hem uit te laten lezen op foutcodes, en advies van hun.
TTurbo schreef:4. De schakelaar voor het bedienen van de bijrijdersruit vanaf de bestuurder is stuk, weet iemand hoe ik die eruit krijg? Ik heb hem al besteld (was maar 14 euro), het lukt me nog om het alu dopje eraf te schroeven en de onderliggende torx-schroef eruit te draaien, maar dan houdt het op..
Je bent dan al heel ver. Aan de voorzijde boven zit nog een klein schroefje, en aan de achterzijde zit je met een rubber flap. Zijn die los, dan hele paneel omhoog trekken. Staat uitleg van op de site van WAK-TT
Gebruikersavatar
door TTurbo
#61705
1: bedankt! Ik was even bang dat ik het zijscherm los moest halen, ik kon het me al niet voorstellen..
2: Ik heb alle zekeringen doorgemeten en die zijn in orde, ik weet niet wat Wak-TT is, maar ik zal even googelen :-)
3: Ok, lijkt mij een goed plan, ik ga idd even langs de garage.
4: Ok, ik zal daarvoor ook nog even naar die site van WAK-TT gaan.
bedankt en tot gauw!
Gebruikersavatar
door TTurbo
#62525
Zo, inmiddels is het remtrilprobleem opgelost. Het was een kromme voorremschijf.
Nu zijn beide voorremschijven en blokken vervangen en remt hij weer super.
Ook het ruitensproeierpompje heb ik vervangen (was dood), waardoor ik weer wat kan zien door de voorruit en hij zo door de APK rolde.
Nu net de hoedenplank gefixed (zie http://www.audittclub.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=1232) blz 3.
Nu nog het raamschakelaartje vervangen.

Rest nu nog een vraag: Als ik mijn bestuurdersraam dicht doe, gaat hij als hij helemaal bovenaan is weer naar beneden tot halverwege?? Vervolgens moet ik het voorzichtig in kleine stapjes omhoog doen om hem echt dicht te houden (vaag toch?), heeft iemand ervaring hiermee, kortsluiting misschien?
Gebruikersavatar
door denders
#62529
Je bent goed bezig met je auto!
Klinkt allemaal aardig bekend die drive om het weer goed te maken en te houden succes!

Grt, Dennis
Gebruikersavatar
door TTurbo
#62539
Thanx!
Ik vind het gewoon een te mooie auto om met mankementen rond te rijden, laat staan zo'n suf kraakje in de hoedenplank. Hij rijdt nu steeds lekkerder door al die relatief simpele verbeteringen (waar de vorige eigenaar misschien wel jaren mee rond heeft gereden).

PS. ik ben je nog niet tegengekomen... maar ik ken wat mensen in Helvoet, misschien dat ik je daar 'ns tegenkom. PS2 je hebt een nieuwe foto, is dat een turbo?
Gebruikersavatar
door denders
#62599
Yep dat is wat er in onze motoren hoort en ik altijd vanaf nu wil hebben hehe...
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]