Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door ashiharry
#62220
Heb bij mijn vorige tt uit 99 (ingevoerde) een certificaat klasse 1 van de dealer gekregen voor een paar tientjes. Als je dat doet sta je inieders geval sterk met bewijs mocht het verkeerd gaan, want als het op betalen aan komt kan het dus geoon een groot probleem worden.
door Joannes
#62224
Een klasse 1 staat eigenlijk gelijk aan een startonderbreker, maar is niet gelijk aan een klasse 3.
Als een verzekeraar specifiek klasse 3 voorschrijft, dan heb je niets aan een klasse 1 certificaat.
Dan sta je dus niet echt sterk ........lees de diefstalclausule maar eens door.
Gebruikersavatar
door ashiharry
#62225
Joannes schreef:Een klasse 1 staat eigenlijk gelijk aan een startonderbreker, maar is niet gelijk aan een klasse 3.
Als een verzekeraar specifiek klasse 3 voorschrijft, dan heb je niets aan een klasse 1 certificaat.
Dan sta je dus niet echt sterk ........lees de diefstalclausule maar eens door.
Voor wie was deze?
Gebruikersavatar
door WimTT
#62235
Ik ben verzekerd bij Inshared en heb ook geen vraag gekregen of het alarm gekeurd is. Ik heb nog even in de polis gezocht, maar kan het daar ook niet vinden dat het alarm gekeurd moet zijn. Je krijgt zelfs bonus punten omdat je alarm hebt :wink:
door TT32
#62365
Van mij is ook ingevoerd uit D, kreeg hier in NL ook geen klasse 3 certificaat, maar mijn verzekeringsmij. (centraal beheer) vond een verklaring van de Duitse dealer voldoende dat er een af fabriek alarm in zat.
door Skynet
#75440
Elk jaar moet je alarm opnieuw gekeurd worden dit kost 15 euro of dergelijk, soms zelf service als je het daar in hèbt laten bouwen.
Je krijgt geen nieuw certificaat ofzo, en je verzekering eist dat je dit elk jaar doet. Anders heb je 80% eigen risico of dergelijk moet je even je polis lezen.
Na 3 jaar moet het elk jaar worden herkeurd. Kost bij mij iets meer dan 15 euro, namelijk 75 euro, maar krijg wel degelijk zwart op wit dat hij is herkeurd. Dit bewijs eist de verzekering dan ook, Klaverblad/Independer.
Gebruikersavatar
door denders
#75441
Na 3 jaar herkeuring? maar dan is de auto toch allang in NL?

Zelf geen ervaring met invoeren TT overigens.
Zit via Independer bij een nevenmaatschappij, All-risk+vandalisme enz. geen eigen risico en alleen even aangeven alarm klasse 2 die ik heb.
Elk jaar bekijk ik het weer wat het beste is qua prijs en voorwaarden.

Maar goed, dit ging over ingevoerde auto's.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#75465
Dennis gaat over een goedgekeurd alarm ff goed lezen ;)

Ik heb een alarm in laten bouwen vorig jaar na aflevering van mn nieuwe wagen, dacht krijg nog wel korting maar nee hoor... kreeg te horen dat als ze m willen hebben ze m toch wel meenemen.
Gebruikersavatar
door denders
#75468
zit er bij mij ook in scm van Audi extra ingebouwd.

lekker advies trouwens haha
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]